تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799500037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونه لباس چرمي شيك و با دوام بخريم؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چگونه لباس چرمي شيك و با دوام بخريم؟
توي بازار چرم، مي‌شود كيف بادوام و باكلاس پيدا كرد؛ قيمتش از 35هزار تومان شروع مي‌شود تا حدود 110 هزار تومان . سبكي كيف، داشتن جيب‌هاي مختلف، قفل مناسب و تركيب ظاهري خوب، ويژگي‌هايي است كه هنگام خريد بايد به آنها دقت كرد


به گزارش خبرنگاران اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، ويترين راسته چرم‌فروشي‌ها را كه سير كني، همه چيز به چشمت مي‌آيد؛ از كت و شلوار چرم اعلا تا كيف پاسپورتي و اداري و البته جاسوئيچي و جاموبايلي اما كدام يك از اينها پدر يا همسرتان را خوشحال‌تر مي‌كند

كيف پول جيبي

شما با هديه دادن يك كيف پول به عزيزترين مرد زندگي‌تان، عملا روزهاي خوشي را - با جيبي پر از پول‌هايي كه داخل يك كيف چرمي ‌است- سپري مي‌كنيد. هزينه عيني شدن اين آرزو، حدود 12هزار تومان بيشتر نيست.

مجموعه ملزومات مردانه

سِت «كمربند، كيف جيبي و جاسوئيچي»، انتخاب محبوب خريدهاي خانواده عروس براي آقاي داماد است. قيمت اين جعبه ملزومات مردانه 25 تا 40 هزار تومان است. نمونه 4 تايي اينها، يك خودكار نفيس هم دارد. با هديه دادن اين مجموعه به كسي كه دوستش داريد، به دليل تنوع هدايا بيشتر به ياد شما خواهد بود.

كفش

مي‌گويند شخصيت يك مرد را مي‌شود از نوع و اهميتي كه براي كفش‌هايش قائل است، فهميد. پس اگر حدود 50 هزار تومان براي هديه خريدن در نظر گرفته‌ايد، كفش تمام‌چرم يكي از بهترين گزينه‌هاست.

كمربند

يك مرد است و يك كمربند كه وقتي مي‌خواهد براي كاري مهم عزمش را جزم كند، آن را سفت مي‌كند و كمر همت مي‌بندد. فكر نمي‌كنيد تفاوت اصلي لباس زنانه و مردانه در داشتن كمربند باشد؟ كمربند لباس رسمي‌ را بهتر است به رنگ مشكي و حداكثر پهناي انگشت شست انتخاب كنيد. كمربندهاي پهن‌تر با رنگ‌هاي قهوه‌اي، قهوه‌اي سوخته، سفيد و كرم، راست كار اسپرت‌پوش‌هاست. ببينيد پدر يا همسرتان الان توي چه حال و هوايي سير مي‌كند.

قيمت انواع معمولي كمربند 10 تا 18 هزار تومان است اما اگر بخواهيد كمربندي از چرم سوسمار خريداري كنيد كه محكمي‌ و برق خيره‌كننده‌اش به چشم بيايد، كادوي شما تا 100هزار تومان قيمت خواهد داشت.

كيف اداري

توي بازار چرم، مي‌شود كيف بادوام و باكلاس پيدا كرد؛ قيمتش از 35هزار تومان شروع مي‌شود تا حدود 110 هزار تومان . سبكي كيف، داشتن جيب‌هاي مختلف، قفل مناسب و تركيب ظاهري خوب، ويژگي‌هايي است كه هنگام خريد بايد به آنها دقت كرد. كيف‌هاي «نيم‌چرم» سبك، ارزان و مناسب‌اند. اما اگر هدفتان تهيه بهترين‌هاست، دنبال كيف‌هاي قرص و محكم با چرم گاو و قفل رمزدار بگرديد. اگر مردي كه قرار است اين هديه نصيبش شود، خيلي اتوكشيده است، سامسونت چرم، انتخاب بهتري است و بين 95 تا 110 هزار تومان هزينه برمي‌دارد.

انواع كت

كت، يك انتخاب منحصر به فرد براي مردهاست. توي ويترين‌ها هم بيشتر از هر چيزي به چشم مي‌خورد. البته مي‌توان نمونه‌هاي مشابه‌اش يعني ژيله شكاري، كاپشن و پالتوي بلند زمستاني را هم خريد. كت‌هاي چرم بين 75 تا 120 هزار تومان بسته به رنگ و به‌ويژه جنس گوسفندي و گاوي و پرداختي كه روي چرم آنها انجام شده، قيمت دارند.

نمونه‌هاي نرم‌تر، از چرم گوسفندي است و آنهايي كه زمخت‌تر و آهارخورده به نظر مي‌رسند، از پوست گاو به دست آمده‌اند. ژيله‌هاي شكاري را مي‌شود با قيمتي بين 30 تا 40 هزار تومان تهيه كرد. قيمت پالتوهاي بلند زمستاني از 150 هزار تومان بالاتر مي‌رود و البته بايد مطمئن باشيد كسي كه آن را هديه مي‌گيرد، واقعا از آن استفاده مفيد مي‌كند. اين بالاپوش‌ها بيشتر راست كار مردهاي بلندبالاست.

جاسوئيچي

فكر نكنيد براي خريد يك هديه ناقابل چرمي حتما بايد كلي پول خرج كنيد. انواع جاسوئيچي را مي‌شود با قيمتي بين 2 تا 8 هزار تومان تهيه كرد؛ هديه‌اي كه قبل از آنكه پدر ماشينش را روشن كند، آن را لمس مي‌‌كند.

كلاه و دستكش

اگر مي‌خواهيد با رندي تمام، با يك هديه ساده سر مرد عزيز زندگي‌تان را كلاه بگذاريد يا دستش را ببنديد، كلاه و دستكش چرم، بهترين انتخاب است. قيمت كلاه كپ حدود 16 هزار تومان است و دستكش 10 تا 20 هزار تومان.

پوست‌هاي تزئيني

اگر پدر شاعرمسلكي داريد يا از آنهايي است كه عشق نقاشي و تابلوهاي نفيس دارد، خريد يك تابلوي چرم با خوشنويسي يا نقاشي روي آن به اندازه كافي خوشحالش خواهد كرد. بسته به قطع كار و نوع خوشنويسي، قيمت اين تابلوها بين 25 تا 100هزار تومان متغير است. تابلوي نقاشي روي چرم را هم از 10 هزار تومان حساب كنيد تا همان 100 هزار چوب؛ حتي مي‌توانيد از انواع پوست‌هاي تزئيني با همين حدود قيمت انتخاب كنيد.

كيف پاسپورتي

هيچ چيز براي پدري كه تمام زندگي‌اش اسناد و مداركش است و دائم براي كارهاي جورواجور بايد آنها را با خود حمل كند، بهتر از يك كيف پاسپورتي جمع و جور و محكم نيست. اندازه و فرم‌هاي مختلفي مي‌شود انتخاب كرد، با پولي بين 25 تا 45 هزار تومان.

به چه رنگي؟

چرم، پوست فرآوري شده است. طبيعي است كسي كه توانسته پوست چرم كند، رنگش را هم مي‌تواند عوض كند. انواع چرم را مي‌توانيد به 15 رنگ متفاوت پيدا كنيد.

تاريخچه ايراني چرم؛ لباس باستاني

قدمت استفاده از چرم در ايران به 1500 سال قبل از ميلاد مسيح برمي‌گردد و يكي از مهم‌ترين استفاده‌هاي اصلي‌اش توليد پاپوش و كفش بوده. پوست حيوان‌هاي اهلي براي لباس هم استفاده مي‌شده و آهنگرها براي محافظت در برابر گرما، روپوش چرمي‌ مي‌پوشيده‌‌اند.

يكي از مهم‌ترين اشاره‌ها به چرم در افسانه‌هاي كهن، در شاهنامه و مربوط به قيام كاوه آهنگر عليه ضحاك است؛ «كاوه براي اين كار، پيشبند چرمي آهنگري‌اش را مثل پرچم انقلاب بر سر نيزه‌اي مي‌زند و مردم دورش جمع مي‌شوند».

فراگيري استفاده از چرم در تمام مناطق ايران (طوري كه لباس خاص چوپان‌ها بوده)، يك دليل ساده دارد؛ چرم در خنك نگه داشتن بدن در گرما و گرم نگه داشتن‌اش در سرما، بسيار مفيد است.

دباغي پوست، تا همين 50 سال پيش به‌صورت سنتي در مغان و همدان انجام مي‌شده اما با راه افتادن اولين كارخانه پيشرفته چرم‌سازي در سال 1372، همداني‌ها باز پيشتازي‌شان را حفظ كردند. همين الان كه اين تاريخچه را مي‌خوانيد، 250 شركت چرم‌سازي در كشور، سالانه 7 ميليون متر مربع چرم توليد مي‌كنند./ف

دوشنبه|ا|3|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 479]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن