تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799211646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

داوود اوغلو:سپر موشكي ناتو براي هيچ كشوري تهديد نيست/ منطقه را اتمسفر ناهنجاري گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: داوود اوغلو:سپر موشكي ناتو براي هيچ كشوري تهديد نيست/ منطقه را اتمسفر ناهنجاري گرفته است
سپر موشكي ناتو براي هيچ كشوري تهديد نيست/ منطقه را اتمسفر ناهنجاري گرفته است
وزير امور خارجه تركيه در واكنش به سئوالي درباره استقرار سيستم موشكي ناتو گفت: سيستم موشكي ناتو يك سيستم دفاعي براي امنيت ناتو است و ما به هيچ عنوان كشوري را به عنوان تهديد تلقي نمي‌كنيم و دوست هم نداريم كه ما را به اين عنوان تلقي كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، داود اوغلو وزير امور خارجه تركيه عصر امروز در محل وزارت امور خارجه پس از ديدار و گفتگو با مسئولان سياسي كشورمان در نشستي خبري با حضور علي اكبر صالحي و خبرنگاران داخلي و خارجي، در پاسخ به سئوال خبرنگار العالم مبني بر ارائه جزئيات آنچه كه درباره 1+5 در گفتگوي داوود اوغلو و اشتون مطرح شده است، گفت: در بروكسل با خانم اشتون ديدار داشتيم كه در كنار مسائل مختلف، مسئله انرژي هسته‌اي ايران نيز در آنجا مطرح شد. در ژانويه سال گذشته نيز آخرين ديدارها در استانبول صورت گرفت و طرفين به هيچ توافقي نرسيده بودند. خانم اشتون نيز به دفعات به صورت كتبي نظر خود را به ايران اعلام كرده بود.

وي افزود: پيام اشتون را به آقاي صالحي وزير امور خارجه ايران گفتم. وزير امور خارجه ايران نيز اظهار آمادگي كرد. آنچه امروز مهم است ادامه گفتگو و مذاكرات است. به عنوان تركيه از گام‌هاي صلح‌آميز دفاع و پشتيباني مي‌كنيم. در مورد مذاكرات انرژي هسته‌اي نيز اميد داريم به نقطه خوبي برسد و اتمسفر ناهنجاري كه به وجود آمده است يك مقدار آرام گيرد و ايران در جامعه بين‌الملل بتواند رابطه خيلي خوبي داشته باشد.

به گزارش مهر علي اكبر صالحي در ادامه اين نشست خبري گفت: وقتي بن (آلمان) بودم صحبت‌هاي سرپايي به خصوص درباره مذاكرات 1+5 با خانم اشتون داشتم. آنجا به اشتون گفتم مكان و زمان را پيشنهاد دهيد. متعاقباً دكتر جليلي نيز نظر خود را درباره زمان و مكان نشست 1+5 اعلام خواهند كرد.

وزير امور خارجه كشورمان افزود: قريب يكي دو ماه پيش دكتر جليلي در نامه‌اي كه ارسال كرده بود آمادگي ايران براي نشست 1+5 را اعلام كرد. خانم اشتون نيز از وزير امور خارجه تركيه پرسيده بود كه آيا آمادگي ميزباني نشست 1+5 در يك زمان مقرر را دارد؟ كه آقاي اوغلو آمادگي خود را اعلام كرده بود.

صالحي در تشريح وضعيتي كه در حال حاضر در ارتباط با 1+5 داريم، گفت: وضعيت در حال حاضر آمادگي ايران براي ادامه اين مذاكرات است. اميدواريم اين مذاكرات در جايي كه مورد توافق طرفين است صورت گيرد كه به نظر من تركيه بهترين جا است.

وي در ادامه در پاسخ به سئوالي در ارتباط با آمادگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در قبال تحريم گفت: جمهوري اسلامي ايران با تجارب فراواني كه در طول انقلاب اسلامي نزد دولتمردان متراكم شده همواره آماده مقابله با اين گونه رفتارهاي خصومت آميز است. ما از اين تحريم‌ها نگراني نداريم و پيش‌بيني‌هاي لازم انديشيده شده و همان طور كه تا كنون از گردنه‌هاي مختلف عبور كرده‌ايم با اتكا به خداوند و با هوشمندي ملت ايران از گردنه‌هاي موجود نيز عبور خواهيم كرد و هيچ نگراني نيست.

به گزارش مهر داود اوغلو در اين نشست خبري در پاسخ به سئوال خبرنگار پرس تي وي درباره مهندسان ايراني ربوده شده در سوريه گفت: درباره مهندسان ربوده شده ايراني در سوريه مي‌گويم كه تمام اتباع ايراني و بقيه دوستان غيرايراني هم اگر از ما كمكي بخواهند آماده كمك هستيم. ما به خاطر بازگشت سريع اين اتباع ايراني به ميهنشان سعي و تلاش‌مان را به كار مي‌بنديم و اطلاعات‌مان را در اختيار طرف ايراني مي‌گذاريم.

وزير امور خارجه تركيه در خصوص استقرار سيستم موشكي ناتو در اين كشور نيز گفت: من اين را به دفعات گفته‌ام كه اين سيستم موشكي يك سيستم دفاعي و راداري زودهنگام براي امنيت ناتو است و فعاليت‌هايي كه در زمينه دفاع موشكي در ناتو انجام مي‌گيرد فعاليت‌هاي جديدي نيست و ما به هيچ عنوان هيچ كشوري را تهديد و دشمني نكرديم.

وي افزود: تركيه هيچ كشوري را به عنوان تهديد تلقي نمي‌كند و دوست هم نداريم كسي ما را به اين عنوان تلقي كند و اخبار دروغيني كه در اين زمينه پخش مي‌شود را مناسب ارزيابي نمي‌كنيم. ما به ايران اطمينان داريم و دوست داريم ايران هم به ما اطمينان داشته باشد. سياست‌هاي تركيه مبتني بر دوستي و همسايگي خود است. تركيه هيچوقت ايران را به عنوان تهديد تلقي نكرده و دوست داريم ايران همين تلقي را نسبت به تركيه داشته باشد و همچنين به هيچ عنوان دنبال فعاليت‌هايي كه كشور همسايه را تهديد كند نبوده و نخواهيم بود.

به گزارش مهر علي اكبر صالحي در پاسخ به سئوالي مبني بر مواضع ايران در ارتباط با بحرين و سوريه گفت: مواضع ما نسبت به تحولات مردمي در منطقه يك مواضع يكسان و متوازن است. در هر كشوري كه يك حركت مردمي است و در اين حركت، مردم داراي مطالبات مشروعي هستند يقيناً ما نيز با اين مطالبات مردمي هستيم.

وي افزود:‌ براساس اصولي كه به آن معتقديم و آن اصل عدم دخالت در امور داخلي ساير كشورها است قصد مداخله نداريم و مداخله هر كشوري را در امور داخله هر كشوري كه اين تحولات را دارد محكوم مي‌كنيم.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|15|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن