تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799211023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كدام دهك، كدام نيازمند؟


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: كدام دهك، كدام نيازمند؟
خدمات و رفاه- گروه اجتماعي - مينا شهني:
دولت معتقد است كه درصورت اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها 7 دهك نيازمند ياري هستند

اين 7 دهك كدام‌اند؟ در اين 4-3 سال گذشته، خط فقر از سوي دولت اعلام نشده است، بهانه‌ها مختلف است، از بي‌خود بودن و به درد نخور بودن خط فقر گرفته تا غريبه بودن افكار عمومي و اعلام خط فقر فقط براي بعضي‌ها، از انكار فقر در كشور تا پوشش تمامي فقرا و بهبود اوضاع معيشتي همه مردم، از اينكه فقير نداريم تا اينكه تعريف فقر با فقر فرق دارد.

وقتي خط فقر اعلام نشده، دهك‌ها چطور تعريف مي‌شوند؟ دهك اول(پاييني) در چه وضعيتي است؟ دهك‌هاي بالاتر را چگونه مي‌توان تعريف كرد؟

وقتي متر و مقياس نيست، چطور مي‌توان مردم را گروه‌بندي كرد و از آسيب‌هاي آزاد شدن قيمت‌ها حفاظت‌شان كرد؟

اينكه يك گروه 9-7 ميليون نفري در كشور تحت پوشش نهادهاي حمايتي كميته امداد و سازمان بهزيستي هستند را مي‌توان نشانه اين دانست كه گروه‌هاي آسيب‌پذير شناسايي شدند؟ يا اينكه دولت اطلاعاتي درباره وضعيت زندگي روزمره مردم به دست آورده كه منتشر نمي‌كند و گذاشته است تا اگر و فقط اگر نمايندگان مجلس لايحه مورد نظر دولت را تصويب كردند رو كند؟

پا فشاري دولت بر تصويب لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها در مجلس به همانگونه‌اي كه از سوي دولت فرستاده شده تا اينجا پيش رفته كه اين روزها خبر از باز پس‌گيري لايحه نيز به گوش مي‌رسد.

به گواه سايت دولت: رئيس‌جمهوري در نامه‌اي به رئيس مجلس شوراي اسلامي از وي و نمايندگان مجلس تلويحا خواست تا مطابق آنچه در جلسات مشترك برخي اعضاي هيات رئيسه و اعضاي دولت توافق شد، 2 لايحه بودجه سال 88 و هدفمندسازي يارانه‌ها به‌صورت هماهنگ تصويب شده يا لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها از دستور كار خارج شود.

برخي از پايگاه‌هاي اطلاع رساني نامه رئيس‌جمهوري را نيز منتشر كرده‌اند، در اين نامه آمده است: بسيار روشن است كه موفقيت اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها همراهي مردم است و مطالعات گسترده دولت نشان مي‌دهد كه حداقل 7 دهك مردم بايد از يارانه برخوردار شوند كه دولت 60درصد از منابع را به آن اختصاص داده است.

در بخش ديگري از اين نامه آمده است: يادآوري اين نكته ضروري است كه منظور از لايحه حذف يارانه‌ها نبوده بلكه هدفمند كردن آن است.

بنابراين خواهشمنداست ترتيبي اتخاذ فرماييد كه اين 2 لايحه با لحاظ همه ظرايف و ملاحظات و به‌صورت هماهنگ پيش برود تا مشكلي در اجراي آنها يا خداي ناكرده اداره امور اقتصادي و اجتماعي مردم به‌وجود نيايد و درصورتي كه چنين اقدامي مقدور نباشد مبلغ 85هزار ميليارد ريال منظور شده در بخش درآمدي لايحه بودجه به شرح اصلاحيه پيوست حذف گردد تا مشكلي براي مردم و اجراي بودجه حادث نشود.

اين نامه، يعني اينكه دولت اصرار دارد كه مجلس لايحه را تصويب كند در غيراين صورت دولت لايحه را پس مي‌گيرد.

خط فقر 800 هزار توماني

حسين راغفر، كارشناس اقتصادي، معتقد است: تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد كه سالانه 2 درصد به جمعيت فقير كشور افزوده شده و دامنه نابرابري‌هاي استاني به مناطق نيز رسيده است.

به‌نظر وي شناسايي فقرا در شرايط كنوني براي دولت امكان ندارد و به اين ترتيب امكان كمك‌رساني به آنها سخت و ناممكن به‌نظر مي‌رسد.

براساس مطالعاتي كه راغفر بر آنها تكيه كرده است خط فقر براي امسال شهر تهران780 هزار تومان در ماه اعلام شده و او معتقد است كه خط فقر سال آينده به 800 هزار تومان مي‌رسد.

7 دهك يا 70 ميليون آدم

حميد رضا حاجي بابايي، نماينده مجلس شوراي اسلامي، معتقد است كه هدفمند كردن يارانه‌ها بر زندگي تمامي 70 ميليون ايراني تاثير مي‌گذارد، به هر حال زندگي را تغيير مي‌دهد اين تغييرات آنچنان حساسيت دارد كه بايد 4-3 بار مرور شود.

او در يك نشست تخصصي كه از تلويزيون پخش شده‌بود، گفت: پيش از اجراي لايحه مي‌بايستي پول به دست دهك‌ها رسيده باشد، حالا اين سؤال پيش مي‌آيد كه اين دهك‌‌ها شناسايي شده‌اند؟

حاجي بابايي با تاكيد بر اينكه روي بحث دهك‌ها يك اختلاف نظري بين مجلس و دولت هست، افزود:وقتي ما قيمت بنزين را افزايش مي‌دهيم بايد در جامعه دقيقا بررسي كرده باشيم كه تاثير اين افزايش قيمت روي جامعه چيست؟ بازخورد واحدهاي صنعتي چيست؟

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1485]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن