تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 14 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

طراحی سایت تهران سایت

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800198215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان تنظيم مقررات در مراسم اعطاي پروانه برندگان وايمكس:200 اپراتور در سطح جهان خدمات وايمكس را عرضه كرده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان تنظيم مقررات در مراسم اعطاي پروانه برندگان وايمكس:200 اپراتور در سطح جهان خدمات وايمكس را عرضه كرده‌اند
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: تا پايان سال 2008، بيش از 200 اپراتور در سطح جهان خدمات وايمكس را عرضه كرده‌اند و پيش‌بيني مي شود تا سال 2012 اين رقم به 538 اپراتور در سطح جهان برسد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در مراسمي با حضور وزير ارتباطات، نمايندگان مجلس و رئيس سازمان تنظيم مقررات در تاريخ 11/12/87 در سالن شهيد قندي، پروانه برندگان مزايده وايمكس اعطا شد.
در اين مراسم محمود خسروي رئيس سازمان تنظيم مقررات ضمن ارايه توضيحاتي درباره فنآوري وايمكس گفت: امروزه، شبكه هاي دسترسي پرسرعت( باندوسيع) به عنوان زير بناي ارايه سرويس هاي پيشرفته به حساب مي آيد، وايمكس نيز در اين بين، يكي از جديدترين فنآوري هايي است كه تاكنون به منظور ايجاد شبكه هاي باند وسيع ابداع و عرضه شده است.
اين فنآوري كه اكنون در دو استاندارد ثابت و سيار عرضه مي شود با يهره گيري از آخرين پيشرفت هاي فني حوزه مخابرات بي سيم، راه را براي توسعه شبكه هاي دسترسي پر سرعت، با هزينه اي مناسب فراهم مي آورد.
وي افزود: اين فنآوري توانسته است با پوششي بسيار وسيع و نرخ ارسال و دريافت داده اي بالا، نيازهاي كاربران باند وسيع را مرتفع ساخته و راه را براي ورود به عصر جديد اطلاعات و ارتباطات باز كند.
فنآوري وايمكس با امكانات، قابليت ها و سرويس هاي ارزش افزوده خود توانسته در بين ديگر فنآوري هاي مشابه خود از مزيت رقابتي برخوردار شده و به اپراتورها امكان ارايه سرويس هاي متنوع و متمايز را بدهد.
خسروي با اشاره به طيف وسيع دستگاه‌هاي ثابت و بسياري كه تاكنون براساس اين فنآوري وارد بازارهاي جهاني شده‌اند، خاطر نشان كرد : اين پيشرفت از رشد نشان از رشد سريع كاربران و اپراتورهايي مي دهد كه به سرعت به اين فنآوري روي مي‌آورند و به دنبال دستيابي به سهم بالاتري از بازارهاي ارتباطاتي هستند.
معاون وزير ارتباطات با بررسي وضعيت WiMAX در جهان به طرح اين موضوع پرداخته كه تا پايان سال 2008، بيش از 200 اپراتور در سطح جهان خدمات وايمكس را عرضه كرده‌اند و پيش‌بيني مي شود تا سال 2012 اين رقم به 538 اپراتور در سطح جهان برسد.
در اين بين، منطقه خاورميانه سهمي 4 درصد از كل پياده‌سازي‌ها و توسعه هاي جهاني وايمكس داشته است. پيش‌بيني‌ها همچنين نشان مي‌دهد كه تا سال 2012 تعداد كشورهايي كه تحت پوشش اين شبكه‌ها خواهند بود به 201 كشور از مجموع 234 كشور برسد كه اين خود حكايت از گسترش وسيع اين فنآوري در دنيا و اقبال عموم نسبت به آن دارد.
بررسي‌هاي صورت گرفته برروي عوامل موثر بررشد تعداد مشتركان در مناطق مختلف دنيا نشان مي‌دهد كه كاربران جهاني وايمكس از 300 هزار مشترك در سال 2006 به 131 ميليون نفر در سال 2011 خواهد رسيد و ميزان سرمايه‌ گذاري انجام شده براي اين فنآوري در اين سال به 26 ميليارد دلار مي‌رسد كه رقم قابل توجهي به حساب مي آيد.
توليدكنندگان تجهيزات وايمكس نيز از رشد بالايي برخوردار بوده و تنوع محصول و قابليت ارايه سرويس‌هاي متنوع در راس برنامه‌هاي آنان قرار گرفته است.
وي ادامه داد : اتحاديه وايمكس كه مسئول مجوزدهي و تست دستگاه‌ها و تجهيزات وايمكس است اعلام كرده است تا اواخر سال 2008 ، 62 شركت در حال توسعه تراشه هاي وايمكس و دستگاه‌هاي كاربران نهايي بوده و 37 شركت نيز در حال ساخت تجهيزات زيرساختي بوده‌اند و محصولات اين شركت‌ها تا كنون در توسعه شبكه‌هاي وايمكس توسط 407 اپراتور در 133 كشور جهان به كار مي‌رود .
خسروي با اشاره به وضعيت باند وسيع و وايمكس در ايران افزود : كشور ما نيز با داشتن جمعيتي جوان و صنعتي روبه رشد، از كشورهاي در حال توسعه به شمار مي رود كه به دليل نقش مهم ارتباطات در توسعه، برنامه ريزي منسجم جهت حركت به سمت توسعه همه جانبه اي مخابرات باند وسيع در كشور به امري ضروري بدل ساخته است.
وي گفت: در تابستان 86، سازمان تنظيم مقررات اعلام كرد كه در حال مطالعات اوليه، جهت صدور مجوز . WiMAX در كشور است .
رئيس سازمان تنظيم مقررات با اشاره به شروع مزايده وايمكس توسط سازمان تنظيم مقررات افزود پس از مطالعات اوليه تهيه متن پروانه، اسناد مزايده و تصويب اين امر در كميسيون تنظيم مقررات، انجام روال قانوني براي برگزاري مزايده و واگذاري مجوز، در دستور كار قرار گرفت و سرانجام در 8 تيرماه 87 با انتشار متن پروانه رسما " فراخوان خريد اسناد مزايده از سوي سازمان تنظيم مقررات انجام شد، هم اكنون پس از انجام مراحل برگزاري مزايده اپراتورهاي ارايه دهنده اين سرويس در تمامي استان هاي كشور مشخص شده و پروانه فعاليت آنها صادر شده است .
به گزارش سازمان تنظيم مقررات اين پروانه ها براي يك دوره 6 ساله در نظر گرفته شده كه امكان تمديد براي 5 سال ديگر را نيز دارا است و به دارندگان آنها اين امكان را مي دهد تا خدمات WiMAX را همراه به خدمات VoIP به كاربران خانگي و تجاري ارايه دهند.
خسروي با اشاره آينده WiMAX در ايران خاطر نشان كرد :با توجه به اقدام اخير سازمان تنظيم مقررات در برگزاري مزايده و ارايه مجوز جهت راه اندازي و ارايه سرويس بر اساس شبكه هاي WiMAX، راه براي توسعه اين فنآوري در كشور آغاز شده است هرچند اين اقدام اولين تجربه در ارايه مجوز هاي باند وسيع در كشور است ، آنچه روشن است اين است كه اپراتورها به زودي فعاليت خود را در اين عرصه آغاز خواهند كرد. اين اپراتورها براي راه اندازي شبكه هاي WiMAX مصمم بوده و برنامه ريزي هاي لازم را از پيش انجام داده اند و دير زماني نخواهد پاييد كه مشتركان ايراني طعم اين فنآوري را خواهند چشيد .
رييس سازمان تنظيم مقررات اظهار اميدواري كرد با اقدام اخير سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در واگذاري مجوزهاي WiMAX وحضور اپراتورهاي بخش خصوصي در اين حوزه و سرمايه گذاري هاي صورت گرفته در اين راستا گامي ديگر در راستاي تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله كشور در راستاي تبديل شدن ايران به عنوان كشور اول منطقه برداشته شود.
انتهاي پيام/ط

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن