تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798910688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون صنايع دستي كشور:بيمه هنرمندان صنايع دستي مصوب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون صنايع دستي كشور:بيمه هنرمندان صنايع دستي مصوب شد
شيراز-معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي كشور گفت: بيمه هاي اجتماعي قاليبافان و شاغلان صنايع دستي شناسه دار ، ( كد دار) مصوب شد.


به گزارش ايرنا، مهندس حسين هاتفي فارمد، چهارشنبه در نشست خبري با خبرنگاران در شيراز ، اظهار داشت: بر اساس اين مصوبه ، استادكاران و كارگران ساده درجه يك، دو و سه قالي و فرش بدون كارفرما و با كارفرما، شاغل دركارگاههاي خانگي،تكباف قالي وفرش و يا تحت پوشش تعاوني هاي قالي وفرش ومجتمع هاي كوچك و بزرگ مربوطه و همچنين شاغلان صنايع دستي در گروههاي مصوب كد دار صنايع دستي ايران كه بصورت تمام وقت به مشاغل ياد شده اشتغال دارند ، تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار مي گيرند.
وي افزود: تابلو بافان طرح پوستر، رنگرزان، پرداخت زنان دستي، چله كشان دستي ماهر و رفوگران ماهر نيز مشمول اين مصوبه هستند.
هاتفي اضافه كرد: 20 درصد از حق بيمه اينگونه از هنرمندان، سهم دولت و هفت درصد سهم بيمه شده است و در صورت وجود كارفرما ، با پرداخت سه درصد سهم كارفرما، بيمه ياد شده شامل بيمه بيكاري نيز خواهد بود.
وي گفت: هم اينك بيش از 900 هزار نفر از صنعتگران صنايع دستي و هنرهاي سنيتي ، داراي كد شناسايي در كشور مشغول فعاليت هستند و همچنين بيش از 10 اتحاديه ، حدود 30 تعاوني فعال وجود دارد و تا كنون نيز 20 هزار كارگاه توليدي زير پنج نفر در كشور شناسايي شده است كه تحت حمايت دولت قرار دارند.
وي گفت: همچنين براي حمايت هر چه بيشتر از هنرهاي سنتي و صنايع دستي، طرح ايجاد بازارچه ها و شهرك هاي صنايع دستي مصوب شده است و هم اينك وجوه انجام كارهاي مطالعاتي آن به هفت استان كشور از جمله اصفهان،فارس، سمنان، گيلان، زنجان، كرمان و اردبيل و به ازاي هر استان 700 ميليون ريال ، پرداخت شده است و اين استانها كارهاي مطالعاتي خود در اين زمينه را به اتمام رسانده اند.
هاتفي افزود: مقرر شده است انجام كارهاي مطالعاتي 23 استان باقي مانده نيز تا خرداد ماه سال آينده به انجام رسد .
او گفت: اين مطالعات شامل بررسي وضعيت صنايع دستي، چگونگي نيازمندي ها و رشته هاي موجود بومي صنايع دستي، امكان سنجي، جانمايي و انتخاب فضاي مناسب براي ايجاد بازارچه و شهرك صنايع دستي است.
هاتفي ادامه داد: براي اجرايي شدن اين مهم، تامين زمين و تجهيزات لازم به عهده استان ها و با مشاركت بخش خصوصي است و در اين زمينه تعاوني ها و اتحاديه ها نيز در اولويت قرار دارند تا با كمك دولت و استفاده از تسهيلات بانكي و همچنين با سرمايه گذاري اشخاص حقيقي اين امر جنبه اجرايي و عملياتي به خود گيرد.
وي ، اظهار اميدواري كرد كه تا پايان سال آينده حداقل در پنج استان كشور ايجاد اين بازارچه ها و شهرك هاي صنايع دستي اجرايي شود.
هاتفي ، سهم ايران در بخش صنايع دستي در بازارهاي جهاني را اندك عنوان كرد و گفت: در سال 86 بصورت رسمي اين سهم 450 ميليون دلار و در سال 85 ، 650 ميليون دلار بوده است.
او بيان كرد: بر اساس بررسي هاي انجام شده علت اين كاهش اين است كه بخشي از صادرات صنايع دستي بصورت غير رسمي صورت گرفته است.
679 / 675

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 362]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن