تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799490352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هزينه سرسام آور كفن ودفن اينبار در لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:الف: هزينه سرسام آور كفن ودفن اينبار در لبنان
هزينه هاي كفن و دفن و برپايي مراسم عزاداري براي اموات لبناني ها در لبنان آنچنان سرسام آور است كه فشار زيادي را به خانواده متوفي تحميل مي كند كه گويي"نه زندگي به فقرا لبخند مي زند و نه مرگ."

به گزارش خبرنگار ايرنا از بيروت، هزينه كفن و دفن اموات براي مذاهب و طوايف مختلف و حتي در ميان مردگان يك طايفه متفاوت است اما اين امر متاثر از هزينه سنگين زندگي در لبنان است.

آيين خاكسپاري و عزاداري متوفي تابع پايگاه اجتماعي و اقتصادي فرد است كه گويا دنياي مردگان هم همانند دنياي زندگان دارا و ندار دارد.

در حالي كه اشخاص ثروتمند هزاران دلار براي تزيين قبر، خريد تابوت و حفظ وجهه خود در نزد مردم خرج مي‌كنند، افراد فقير براي خريد قبر و گرفتاري ناشي از بالا بودن مراسم دفن و كفن كه بعد از فوت دامنگير خانواده هاي آنان مي شود، بسيار دچار مشكل هستند.

بازار كفن و دفن در لبنان هميشه داغ است و شركت هاي تأمين كننده لوازم كفن و دفن به شدت با هم در رقابت هستند تا حدي كه تعداد اين شركت ها در سال ۲۰۱۱ ميلادي به بيش از ۱۰۰ مورد رسيد كه از اين تعداد ۱۰ شركت حرفه اي عمل مي كنند.

برخي از صاحبان شركت ها تأكيد دارند كه كارگران آنها بايد صبور بوده و در ناراحتي مشتري هاي شركت شريك شوند؛ چون اين شغل براي آنها درآمد بالايي دارد.

هزينه اي كه شركت ها از مشتريان خود دريافت مي كنند، قيمت مشخصي ندارد و برحسب توان وابستگان اموات و خدمات ارائه شده از سوي شركت محاسبه مي شود.

طبق ارزيابي هايي كه در لبنان انجام شده هزينه هاي كفن و دفن در ميان طوايف مختلف و حتي در ميان مردگان يك طايفه متفاوت است و حداقل هزينه براي خانواده هاي فقير دو هزار دلار است.

اين رقم براي خانواده هاي متوسط پنج هزار دلار و براي خانواده ثروتمند ۲۰ هزار دلار است و حتي برخي از صاحبان شركت هاي مذكور معتقدند كه هزينه كفن و دفن در لبنان برابر هزينه هاي مراسم يك عروسي است.

خدماتي كه در مراسم هاي عزاداري ارائه مي شود شامل خودرو حمل جسد، كارگران حمل كننده جسد، تهيه قهوه، گل، اجاره صندلي، درج اطلاعيه در روزنامه و خريد تابوت (براي دو طايفه دروزي و مسيحي) و خريد قبر است.

اجاره خودرو حمل جسد در داخل بيروت كمتر از ۱۵۰ دلار نيست و به حسب مسافت خارج از شهر افزايش مي يابد.

حداقل قيمت گل هم ۵۰ دلار و بر حسب نوع گلها تا ۵۰۰ دلار مي رسد و در كنار آن هزينه هاي جانبي از جمله غسل ميت، كفن، صندلي هاي پذيرايي در منزل و چاپ اطلاعيه فوت و توزيع آن براي خانواده هاي فقير ۵۰۰ دلار و خانواده هاي ثروتمند چند هزار دلار است.

اما تابوت هايي كه طوايف مسيحي و دروزي ها براي دفن اموات خود استفاده مي كنند از ۳۰۰ دلار شروع مي شود و به ۱۰ هزار دلار مي رسد و قيمت ها بر حسب حجم تابوت، نوع چوب، تزئينات، ساخت داخل و يا خارجي بودن تابوت متفاوت است.

حداقل هزينه چاپ اطلاعيه تسليت در روزنامه ها در هر روز ۳۸ دلار براي پنج سطر و قيمت آن بر حسب تعداد خطوط و عكس دار بودن اطلاعيه تغيير مي كند.

قبر اموات هم بر حسب طوايف لبنان متفاوت است اما وجه مشترك آن بالا بودن هزينه هاي دفن، اقامه نماز و غيره است.

به گفته يكي از صاحبان مؤسسات كفن و دفن، اجاره سالن كليسا براي هر روز ۲۰۰ دلار است، اين رقم در كليساهاي بزرگ ۷۰۰ دلار است و كشيش هايي كه مراسم اجرا مي كنند حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار و حداكثر يكهزار و ۲۰۰ دلار دستمزد دريافت مي كنند.

هزينه غذا براي ساندويج هاي معمولي ۴۰۰ دلار و براي صرف غذا در رستوران هاي معروف بيش از چهار هزار دلار پرداخت مي شود.

ارزانترين قبر در گورستان بيروت به مساحت ۳/۳ متر ۱۵هزار دلار فروخته مي شود ولي برخي خانواده ها مردگان را در يك صندوق خاص كه بالاتر از سطح زمين است قرار مي دهند و براي اين كار دو تا سه هزار دلار پرداخت مي كنند.

برخي ديگر به دليل فقر، قبري را به مدت يك سال اجاره مي كنند و بعد از يك سال جسد را از قبر بيرون مي آورند و براي مرده ديگري آماده مي كنند.

اما در نزد طوايف مسلمان لبنان هزينه قبر ۵۰۰ دلار به اضافه ۸۰۰ هزار ليره است و فردي كه نماز ميت اقامه مي كند، ۱۰۰هزار ليره لبنان(۷۵ دلار) و ۵۰ هزار ليره هم براي تلقين شهادتين پرداخت مي شود.

در مراسم عزاداري مسلمانان نيز غذا، سيگار يا قليان و قهوه توزيع مي شود و حداقل هزينه غذا براي "جبنه" (مانند ساندويج نان و پنير ) ۳۰۰ دلار است.

اهل دروز، چهار تا پنج شيخ را براي اقامه نماز ميت انتخاب مي كنند كه دستمزد آنها معمولا بر حسب نوع خانواده هاي فرقه ها به يكهزار و ۵۰۰ تا سه هزار دلار مي رسد.

همچنين يكهزار دلار براي توزيع خيرات و ۳۰۰ تا يكهزار دلار براي اجاره تالار پرداخت مي شود.

كمترين ميزان سرمايه اي كه شخص براي تاسيس شركت ارائه دهنده خدمات كفن و دفن در لبنان نياز دارد، ۲۰ هزار دلار است كه هزينه اجاره مكان و ثبت شركت به آن افزوده مي شود.

پنجشنبه|ا|8|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن