تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799130790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايشگاه جاذبه‌هاي سعدآباد در دانشگاه آزاد تبريز برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نمايشگاه "جاذبه‌هاي سعدآباد" در دانشگاه آزاد تبريز برگزار شد
داخلي. اجتماعي. فرهنگي. سعد آباد.

تبريز- نمايشگاه جاذبه‌هاي مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد روز دوشنبه در تالار علامه جعفري دانشگاه آزاد اسلامي تبريز برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين نمايشگاه ‪ ۳۰‬طرح از مشهورترين طرح‌هاي مجموعه فرهنگي، تاريخي سعدآباد به نمايش گذاشته شده است.

مدير اين مجموعه فرهنگي تاريخي‌در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينكه اين نمايشگاه با هدف ايجاد ارتباط تنگاتنگ مجموعه سعدآباد با مراكز علمي و فرهنگي برگزار شده است، افزود: اين نمايشگاه مي‌تواند به پل ارتباطي بين نخبگان و مجموعه تاريخي سعدآباد منجر شود.

"عشرت شايق" گفت: مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد به عنوان يك مجموعه غني و مهم از مهمترين مجموعه‌هاي كاخ در دنيا به شمار مي‌رود.

به‌گفته وي،در دنيا تنها سه مجموعه كاخ وجود دارد كه مجموعه سعدآباد يكي از آنهاست.

وي افزود: مجموعه كاخ‌هاي روسيه ، آمريكا و ايران به عنوان مهمترين و شناخته‌شده‌ترين مجموعه‌هاي كاخ در دنيا به شمار مي‌روند.

شايق اضافه كرد:اين مجموعه تاريخي و فرهنگي ‪ ۲۱‬كاخ موزه را در خود جاي داده است كه ‪ ۱۴‬ساختمان از اين مجموعه به صورت موزه كارايي دارد.

وي افزود: بسياري از ساختمان‌هاي موجود در اين مجموعه به صورت موزه‌هاي تخصصي كاربرد دارند و بخشي از گنجينه‌هاي فرهنگي و هنري ايران در آن جاي گرفته است.

شايق گفت:"كاخ شمس" به‌عنوان موزه اشيا در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد شناخته شده است.

به گفته وي، دفتر مديريت مجموعه سعدآباد در محل "كاخ اسود" كه در رژيم گذشته به عنوان وزارت دربار كارايي داشت مستقر است و آثار كلاسيك هنرمندان در اين موزه نگه‌داري مي‌شود.

وي اضافه كرد: در اين نمايشگاه آثار هنرمندان برجسته اروپايي و ايراني وجود دارد.

شايق افزود: در اين موزه،آثار هنرمنداني چون كمال‌الملك و سهراب سپهري و شماري از هنرمندان معاصر نگهداري مي‌شود.

مدير مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد خاطر نشان كرد:موزه ملت كه به "كاخ سفيد"شهرت يافته متعلق به پهلوي دوم‌است كه به‌صورت موزه بدون‌اعمال تغييرات در معرض ديد علاقه‌مندان قرار دارد.

شايق افزود:كاخ سبز نيز كه در اختيار پهلوي اول بود ،به عنوان يكي ديگر از موزه‌هاي محل زندگي مورد استقبال بازديدكنندگان قرار گرفته است.

مدير اين مجموعه فرهنگي تاريخي افزود:موزه ظروف نيز در يكي از كاخ موزه هاي مستقر شده است كه دربرگيرنده كليه ظرف و هداياي رهبران كشورهاي مختلف دنيا از زمان قاجار تاكنون است.

به گفته وي ، دو كاخ موزه كه هم اكنون به عنوان محل نگهداري آثار استاد فرشچيان و سراي ماندگار كارايي دارد در زمان پهلوي اول به عنوان كاخ‌هاي ييلاق و قشلاق وي مورد استفاده قرار مي‌گرفت.

شايق همچنين افزود:كاخ موزه‌هاي آب نيز به عنوان موزه‌ي مشاركتي‌در اختيار مديريت مشترك وزارت نيرو و سازمان ميراث فرهنگي است.

وي با بيان اينكه يكي از كاخ‌هاي موجود در اين مجموعه فرهنگي تاريخي به عنوان‌موزه نظام كاربرد دارد،افزود:اين موزه نيز به‌صورت مشاركتي‌تحت مديريت ستاد مشترك نيروهاي مسلح و سازمان ميراث فرهنگي كشور قرار گرفته است.

شايق با اشاره‌به تاريخچه اين موزه گفت:موزه نظام دربرگيرنده ادوات نظامي در ايران تا زمان پهلوي دوم است.

وي با اشاره به پپيشرفت‌هاي انجام گرفته در بخش نظامي در سالهاي بعد از پيرزي شكوهمند انقلاب اسلامي، خواستار گسترش و ارتقاي سطح اين موزه شد.

مديرمجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد همچنين افزود:موزه گردشگري اين مجموعه كه حاصل كوشش و گردشگري"برادران اميدوار" است به عنوان يكي از بكرترين و غني‌ترين موزه‌هاي اين مجموعه شاخته مي‌شود.

شايق با بيان‌اينكه آثار هنرمند ارمني، خانم "آبكار" در موزه آبكار در يكي از كاخ‌هاي مجموعه نگهداري مي‌شود ،افزود: كاخ موزه‌هاي "فرحناز"، "ليلا" و "عليرضا"به عنوان موزه‌هاي تخصصي آثار ميرعماد، خانم آبكار و حسين بهزاد محسوب مي‌شود.

وي افزود:موزه احمدشاه قاجار نيز در حال تملك است كه با نهايي شدن تملك آن ، اين كاخ براي بازديد علاقه‌مندان گشايش خواهد يافت.

وي همچنين با بيان‌اينكه در اين مجموعه فرهنگي تاريخي، بيش از ‪ ۴۰۰‬گونه گياهي وجود دارد،افزود:بخش اعظم بافت گياهي موجود دراين مجموعه‌از گونه‌هاي در حال انقراض است و بخش ديگر آن به صورت بافت گياهي وارداتي از كشورهاي مختلف نگهداري مي‌شود.

شايق، بافت گياهي اين مجموعه را در دنيا منحصربفرد توصيف كرد و گفت: به منظور حفظ و نگهداري اين مجموعه معظم فرهنگي تاريخي ، موزه تخصصي گياهان دارويي تشكيل خواهد شد تا مورد استفاده پژوهشگران قرار گيرد.

به‌گفته وي،در"كاخ صبا" نيز قاليچه صلح و دوستي توسط هنرمندان قالي باف تبريزي بافته مي‌شود كه با نهايي شدن آن، اين قاليچه به سازمان ملل متحد ارسال خواهد شد.

وي با اشاره به پتانسيل بالاي اين مجموعه فرهنگي تاريخي افزود:بسياري از برنامه‌هاي ملي و بين‌المللي در اين مجموعه فرهنگي تاريخي و ديدارهاي رسمي و ديپلماتيك در سطح وزير و رييس جمهور در اين مكان تاريخي انجام مي‌شود.

وي راه‌اندازي باشگاه ديپلماسي،برگزاري جشن شب‌هاي ايران ، برگزاري هفته فرهنگي آذربايجان در ايران و عقد خواهرخواندگي با موزه ملي باكو را از ديگر برنامه‌هاي اين مجموعه فرهنگي تاريخ اعلام كرد.

نظير اين حركت فرهنگي در ‪ ۳۰‬دانشگاه ‪ ۳۰‬استان كشور به مناسبت سي امين سالگرد پيروي انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود. ك ‪۴‬
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 340]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن