تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799596529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

6 افسانه در مورد مواد غذایی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:



افسانه 1

تخم.مرغ برای شما بد است

اين يك مثال از نیت خوب و دانش ضعیف است. سال.های سال کارشناسان تغذیه گفته.اند که تخم.مرغ غذای سالمی نیست.
روی.هم.رفته تخم.مرغ.های محلی یکی از غنی.ترين منابع کلسترول در رژیم غذایی انسان است و از آنجا که کلسترول سبب انسداد سرخرگ.ها می.شود طبیعتا باید احتمال حمله قبلی و سکته را افزایش دهد. درست است؟

خیر! درست نیست. مطالعات گسترده نشان می.دهد که این نظریه پر از ابهام و اشکال است. اما چطور چنین چیزی ممکن است؟ این امر به این برمي گردد که تنها 25 درصد از کلسترول خون از غذاهای معمولی فراهم می.شود. 75 درصد دیگر، زمانی که شما چیز.برگر، دونات و دیگر منابع چربی اشباع.شده -.که در تخم.مرغ بسیار کم است.- را مصرف می.کنید، توسط کبد تولید می.شود.

تخم.مرغ همچنین مملو از مواد مغذی مفید است که می.توانند هرگونه آسیبی که کلسترول موجود در آن ایجاد می.کند را جبران کند. این مواد مغذی شامل چربی اشباع، اسید فولیک، ویتامین.های B و مواد معدنی است. اگر بخواهید می.توانید تخم.مرغ.هایی بیابید که سرشار از اسیدهای چرب بسیار مفید امگا3 هستند.

تخم.مرغ می.تواند در یک رژیم غذایی متعادل جای گیرد. در واقع حتی دو تخم.مرغ در روز میزان کلسترول اکثر مردم را بالا نخواهد برد. به یاد داشته باشید که هر تخم.مرغ کوچک حاوی حدود 200 میلی.گرم کلسترول است و متخصصان پیشنهاد می.کنند حداکثر تا 300 میلی.گرم در روز کلسترول مصرف کنید.







افسانه 2

قهوه سرطان می آورد

قهـــوه یکی دیگر از خوراکی.هایی است که به اشتباه در وعده صبحانه خطرناک خوانده شده است.
مثلا در اواخر دهه 70 میلادی محققان گزارش کردند که کافئین موجب رشد کیست در بافت پستان می.شود. این یافته نگرانی.ها را برای زنانی که به طور مکرر در بدن.شان کیست تولید می.شد افزایش داد؛ تا جایی که تصور می.شد که این کیست.ها به سرطان سینه منجر خواهد شد. سپس در سال 1981 طی پژوهشی در هاروارد، افزایش سرطان پانکراس درکسانی که قهوه زیاد می.نوشیدند یافت نشد.

به هر حال دانشمندان بعدی نیز هیچ ارتباطی بین این دو نیافتند. همین.طور مطالعات جدی.تری در تعیین احتمال سرطان.های دیگر در میان افرادی که قهوه زیاد می.نوشند، بی.نتیجه ماند. در برخی موارد حتی نتیجه معکوس مشاهده شد.

برای مثال مروری بر 17 مطالعه که بین سال.های 1990 تا 2003 انجام شده بود، 24 درصد کاهش احتمال سرطان روده را در افرادی که به.طور منظم قهوه بدون کافئین و چای می.نوشند، نشان داد. نوشیدن قهوه همچنین نوعی حفاظت در برابر بیماری.های دیگر، شامل پارکینسون و دیابت نوع دو است.

از سوی دیگر برخی مردم نگرانند که مصرف زیاد کافئین منجر به بالا رفتن فشار خون شود که مطالعه بر روی بیش از 155هزار زن نشان داده که در میان قهوه.نوشان قهار، هیچ.گونه افزایشی در فشار خون دیده نمی.شود.








افسانه 3

غذاهای کم چرب سالم.ترند

آیا غذای کم چرب سالم تر است؟ این چیزی است که همه ما به شدت به آن اعتقاد داریم، اما ممکن هم هست که درست نباشد.
اخیرا یک مطالعه نشان داده که شما ممکن است با داشتن یک رژیم کاملا بدون چربی، حفاظت و پیشگیری بدن در مقابل بیماری.های مهمی را از دست بدهید. این امر به این دلیل است که بدون مقدار معینی چربی در یک وعده، دستگاه گوارش نمی.تواند بسیاری از مواد مغذی در سالاد را جذب کند.

پژوهشگران دانشگاه آیووا این پدیده را از طریق درخواست از چند داوطلب برای صرف سه نوع مختلف سالاد به عنوان شام نشان دادند. هریک از این سالادها شامل کاهو، برگ اسفناج، هویج رنده شده و سیب.زمینی بود. ولی نفر اول سالاد خود را با سس ایتالیایی بدون چربی، نفر دوم با سس کم.چرب و نفر سوم با سس.های قدیمی پرچرب صرف کردند. سپس محققان، از داوطلبان نمونه خون گرفته و میزان کاروتینوئید در خون آن.ها اندازه.گیری شد. پس از صرف سالاد با سس بدون چربی، در بدن دواطلب تنها مقدار کمی کاروتینوئید جذب شده بود.

داوطلبی که سس کم.چرب مصرف کرده بود نیز مقدار کمی کاروتینوئید جذب کرده بود؛ درحالی که بدن نفر سوم، مقدار زیادی از این رنگدانه.ها را پس از صرف سالاد با سس پرچرب جذب کرده بود.

نکته:. لازم نیست سبزیجات و یا سالاد خود را در روغن شناور کنید، ولی یک تا دو قاشق سوپ.خوری سس، کار خود را به خوبی انجام خواهد داد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن