تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826066383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رضایت استاد انتظامی بهترین جایزه دنیاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - غزاله سلطانی زندگی و بازیگری آقای انتظامی در هم تنیده شده به گونه‌ای که جدایی‌ناپذیر هستند؛ همانطور که خود ایشان در سخنانشان اشاره می‌کنند نقش‌هایشان را بازی نمی‌کنند، بلکه با آن‌ها زندگی می‌کنند. تلاش ما در جریان ساخت مستند «... و آسمان آبی» این بود که حضور دوربین در خانه کمتر حس شود؛‌ سوژه را به گونه‌ای دنبال می‌کردیم که در دست و پا نباشیم تا به این ترتیب اگر شده برای لحظاتی استاد حضور دوربین را فراموش کنند و ما صحنه‌هایی شکار کنیم که بتواند در واقعی جلوه دادن کار بیشتر کمکمان کند. خوشبختانه این خواسته ما محقق شد و لحظاتی داشتیم که به نظر می‌رسد ایشان توجهی به دوربین ندارند و زندگی طبیعی خود را دنبال می‌کنند. حفظ حس و حال طبیعی فضای موجود یکی از اهداف جدی ما بود؛ غیر از برخی صحنه‌هایی که استاد انتظامی مقابل دوربین نشسته بودند و با ما صحبت می‌کردند در سایر صحنه‌ها ایده‌آل این بود که حسی از وجود دوربین منتقل نشود و راهکار، خودداری از کات‌های جا‌به‌جا و حرکت‌های مختلف دوربین بود. رسیدن به زاویه‌ای تازه از زندگی استاد انتظامی برنامه‌ای بود که از ابتدای پیشنهاد ساخت این مستند به دنبال آن بودم. طرح را بدون اینکه واقعاً‌ از پاسخ ایشان در مورد آن اطلاعی داشته باشم در اختیارشان گذاشتم. می‌خواستم به واقعیتی از زندگی شخصی استاد برسم و همه چیز را برای رسیدن به آن کنار هم قرار دادم. ذهن من به سمت ثبت بخش‌هایی رفت که در آن از نقاط عطف زندگی آقای انتظامی بگوییم. اینکه زندگی ایشان تا چه حد متاثر از فعالیت‌های هنری‌شان است و به این دلیل غیر از تئاترهای ایشان در مورد فیلم‌های سینمایی‌شان فقط به پخش صداها بسنده کردم، زیرا معتقدم صدا از تصویر ماندگارتر است. تعدادی از تصاویر فیلم‌های ایشان را نیز در پایان فیلم قرار دادم تا مشخص شود بازیگری که از ابتدای مستند تا انتها در مورد او صحبت کردیم تا چه حد در زندگی هنری خود موفق است و نقش‌های بسیار متفاوتی را بازی کرده است. ما به بازیگری ایشان هم از منظری نگاه کردیم که شخصیت او را در نوع انتخاب‌های متفاوتش نشان دهد. زمانی که پیشنهاد ساخت مستند را با ایشان در میان گذاشتم،‌ ذهنیتی درباره نگاه او به مستندی که قرار است درباره‌شان ساخته شود نداشتم و فقط می‌دانستم می‌خواهم کار را حسی پیش ببرم. ما دو سال و نیم با همه حس و حالی که در زندگی استاد وجود داشت همراه شدیم و به این دلیل است که مستند «...و آسمان آبی» را بیش از آنکه کاری فرمالیستی و یا ساختارگرا بنامم، از آن به عنوان فیلمی محتوایی و حسی یاد می‌کنم. شاید سخنی که مدت‌ها قبل استاد مطرح کرده‌ بودند در وجود من تاثیر گذاشته بود که به صورت ناخودآگاه به سمت ساخت فیلمی صرفاً درباره خود ایشان بروم. ویژگی دلی و حسی بودن فیلم موجب شد از گرایش به هر نوع فرم‌گرایی خوددادری کنم و تکیه‌ام به از آب درآوردن حس‌ها باشد. پایه و اساس کار من کشف لحظاتی بود که یکدفعه اتفاق می‌افتاد. به این دلیل اگر در آن لحظات نور خوبی وجود نداشت و یا حتی دوربین می‌لرزید نگرانی نداشتم، زیرا هدف فقط انتقال حس بود. استاد انتظامی یک مرد هزارساله، شیرین و دوست‌داشتنی‌است. او هنرمندی است که از بودن با او سیر نمی‌شوی،‌ خاطرات و تجربیات ایشان ما را محو خود می‌کرد. گاهی اوقات زمان تصویربرداری آن‌قدر محو ایشان و سخنانشان می‌شدم که فراموش می‌کردم به دوربین دستور حرکت دهم. نکته خاص موجود در ایشان تنهایی و خلوت‌شان بود. این نقطه قابل اتکایی بود که فقط به واسطه اجازه ایشان برای ورود ما به زندگی‌شان دست‌یافتی شد. در جریان تدوین فیلم همه تلاش من خانم مهاجر و آقای قلی‌پور این بود که قضاوتی نداشته باشم و فیلم را به صورت کامل و بدون هرگونه قضاوت و یا تاکید روی نکته خاصی به مخاطب عرضه کنیم. هر فیلمساز و هنرمندی بعد از پایان کارش انتقادهایی به کار خود دارد و تصور می‌کند می‌توانست بهتر از آنچه به دست آمده عمل کند، از آن‌جا که هیچ چیز مطلق نیست و همه چیز سلیقه‌ای است رسیدن به این نگاه دور از انتظار نخواهد بود، اما خوشحالی من در مورد مستند «...و آسمان آبی» این است که استاد فیلم را دوست دارند و این بهترین جایزه دنیا برایم است.* کارگردان فیلم مستند «... و آسمان آبی»




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 364]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن