تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 19 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

صنعت نواز

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799746792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تهاجم فرهنگي؛ هجوم خاموش ـ 2 تكيه به فرهنگ غني اسلام تنها عامل محوكننده تهاجم‌هاي فرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تهاجم فرهنگي؛ هجوم خاموش ـ 2 تكيه به فرهنگ غني اسلام تنها عامل محوكننده تهاجم‌هاي فرهنگي
خبرگزاري فارس: دشمنان انقلاب كه با فعاليت‌هاي نظامي و سياسي به مقاصد خود دست نيافتند، مدت زماني است كه با حربه‌اي به نام تهاجم فرهنگي به ميدان آمده‌اند و تنها عاملي كه مي‌تواند با اين مسئله مقابله كند، تكيه به فرهنگ ناب اسلامي است.


به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، تهاجم فرهنگي بر خلاف ظاهر ساده آن، مفهومي عميق و پيچيده دارد و هدف نهايي آن از بين بردن خلوص يك آيين و تمدن و وارد كردن عناصر بيگانه و انحراف آن است.
تهاجم فرهنگي پديده‌اي برنامه‌ريزي شده محسوب مي‌شود كه متأسفانه برخي آن را توهم مي‌پندارند و شايد عدم آگاهي از جريان‌هاي مرموز تأثير‌گذار در تهاجم يا ساده‌انگاري، منشأ اين تصور باشد.
تهاجم فرهنگي غربي عليه ملت و كشور ايران به طور مشخص از دوران رضا‌خان آغاز شد؛ البته قبل از آن مقدمات تهاجم فراهم شده و در كنار كارهاي فراوان، روشنفكران وابسته را به داخل كشور گسيل كرده بودند، زماني كه غرب مسلط و پيشرفته در علم و تكنولوژي مي‌خواست پايگاه نفوذ و سلطه خود را در ايران مستحكم كند، ابتدا از طريق روشنفكري و عناصر خود فروخته وارد شده و اقدام كرد.
استاد دانشگاه پيام نور در گفتگو با خبرنگار فارس در تعريف مفهوم تهاجم فرهنگي گفت: تهاجم فرهنگي، هجوم يك مجموعه سياسي يا اقتصادي به بنيادهاي فرهنگي يك ملت به منظور بي‌هويت كردن و سپس اسير كردن آن ملت و اجراي مقاصد خام و مورد نظر خويش از طريق يك برنامه مشخص است.
سامان رحيمي افزود: در تهاجم فرهنگي، استعمار‌گران خصوصيات خوب و پسنديده خود را به ساير كشورها و ملت‌ها صادر نمي‌كنند، بلكه به صدور خصوصياتي مي‌پردازند كه با ايجاد غفلت در آنها از طريق دور شدن از فرهنگ ملي و بومي، زمينه غارت و چپاول منابع اين كشور‌ها را فراهم آورند.
وي تاكيد كرد: دشمنان انقلاب و نظام جمهوري اسلامي و در رأس آنها آمريكا در راستاي تهاجم فرهنگي در خلال سال‌هاي اخير شيوه‌هاي مختلفي همچون سست‌كردن پايه‌هاي ايمان جوانان، سوق دادن جوانان به سمت ابتذال و استعمال مواد مخدر، دفاع دروغين از حقوق بشر و اتهام نقض حقوق بشر به ايران را به ‌كار گرفته‌اند.
اين استاد دانشگاه توجه به اسلام و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي، نظارت قانونمند بر محصولات فرهنگي، تكيه بر فرهنگ بومي ايران و برنامه‌ريزي براي گذران اوقات فراغت جوانان را از روش‌هاي مقابله با تهاجم فرهنگي دانست.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان نيز با تاكيد بر مقابله با تهاجم فرهنگي گفت: عدم پرداختن به برنامه‌هاي عمقي در حوزه فرهنگ اسلامي، زمينه ايجاد خودباختگي را فراهم مي‌كند.
حجت‌الاسلام علي معلمي حمله به ظواهر فرهنگي، ايجاد تشكيك در مباني اعتقادي و ايجاد تزلزل در مباني ارزشي را سه شيوه حمله دشمنان به فرهنگ اسلامي عنوان كرد.
وي افزود: در صورتي كه باورهاي اعتقادي مردم جامعه تضعيف شود، رفتارهاي متناسب با آن نيز تضعيف شده و زمينه پذيرش فرهنگ غربي به‌ وجود مي‌آيد.
معلمي با تاكيد بر عدم ترويج الگوهاي رفتاري فرهنگ غربي در جامعه تصريح كرد: از غفلت در برابر نفوذ فرهنگي بيگانگان بايد پرهيز كرد.
به گفته معلمي تهاجم فرهنگي يعني دشمن ابزارهاي غيرنظامي، غيراقتصادي و غيرسياسي را به كار گرفته تا افكار مردم را براي پذيرش هجوم ناگهاني يا نفوذ تدريجي به منظور تصرف و تملك منابع و منافع مادي و معنوي آنان مهيا كند.
وي بر توجه به خواسته‌هاي جوانان و زمينه‌سازي ازدواج آنها، تقويت مفاهيم ديني و اسلامي در بين جوانان به منظور جلوگيري از تهاجم فرهنگي بيگانگان تاكيد كرد.
وي گفت: دشمن قصد نفوذ به مراكز قدرت و تخريب اذهان جامعه ايران اسلامي را دارد كه بايد با قدرت تقوا و ايمان در مقابل اين عوامل مخرب ايستادگي كرد.
بايد پذيرفت زمينه‌هاي فرهنگي دنيامداري و گريز از ارزش‌هاي دين همواره در فرهنگ غرب مطرح بوده است كه با شيوع اين فرهنگ در سرتاسر دنيا، باورها و اعتقادات جوامع و ملت‌ها تضعيف شد و در معرض آسيب‌هاي شديد اجتماعي قرار گرفت.
دشمنان انقلاب به خوبي دريافته‌اند كه در اين زمان موثرترين حربه‌اي كه مي‌توانند فرزندان انقلاب را به ورطه سقوط بكشاند، ايجاد شرايطي است كه بتواند رفتارهاي جوان را تحت تاثير الگوهاي كاذب خود قرار دهد.
رويارويي با فرهنگ تهاجم، راهكارهاي استوار و مطمئني مي‌طلبد.
‌نسل جوان‌ بايد به امتيازات فرهنگ اسلامي و ملي خويش‌ آشنا باشد تا در مقابله با فرهنگ‌هاي بيگانه‌ از اعتماد به نفس بالايي برخوردار باشد.
انتهاي پيام/ص30
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن