تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799013538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ويروس.ياب.هاي به.روز شده سد محكمي در برابر تروجان.ها


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

ويروس.ياب.هاي به روزشده سد مستحكمي در برابر حملات تروجان.ها هستند كه مي.توانند اهداف آن.ها را خنثي كنند.
به گزارش خبرنگار فن.آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روند صعودي استفاده از اينترنت و خدمات مبتني بر وب روز به روز مخاطرات اين حوزه را افزايش داده و علاوه بر دغدغه.هاي عمومي، بازار كاري مهندسان اين حوزه را بيش از پيش پررونق مي.كند.
تروجان.ها گونه.اي از مخاطرات تحت وب تلقي مي.شوند كه فعاليت.هاي مخرب آن.ها تقريبا در حال حاضر ذهني را بدون درگيري با خود نساخته است.
تروجاني كه حتي بر سر اسمش در ميان بسياري از كارشناسان اختلاف وجود دارد، لقبي است كه از يكي از ترفندهاي جنگ.هاي يونان در گذشته گرفته شده است زيرا زماني كه يونانيان زمينه را براي ورود خود به تروا تنگ مي.ديدند با پيشكشي هديه.اي كه اسب بزرگ ساخته شده از چوبي بود، حيله.اي را عملي كردند و بسياري از نيروهاي خود را در درون آن جاي دادند و بر اساس آن توانستند شبانه و با ضد حمله.اي تروا را تسخير كنند و از همين ميان بسياري از كارشناسان معتقدند كه بايد به تروجان، اسب تروجان گفت زيرا برگفته شده از همان واقعه است.
خوشبختانه مي.توان گفت كه هرچند واقعه.اي عظيم در پشت اين اسم واقع شده است اما فعاليت آن چندان شبيه ويروس.ها هولناك نيست زيرا خصلت تكثير شدن در آن.ها ديده نشده است و اغلب براي سوءاستفاده برروي يك سيستم و بدون اهداف مشخصي طراحي شده.اند و به همين خاطر با پخش آن.ها برروي محيط اينترنت هر كسي مي.تواند هدف آن قرار گيرد و يكي از قربانيان باشد.
تروجان.ها در بسياري از موارد از طريق نرم.افزارهاي قفل شكسته و رايگاني كه بر بستر وب قرار دارد، خود را منتشر مي.كنند و سيستم رايانه.يي را مورد بهره.برداري سوء خود قرار مي.دهند البته يك نكته حائز اهميت است كه فعاليت تروجان.ها بر اثر كدهاي مخرب در دل صفحات وب نيز قابليت انتشار دارد و به همين خاطر نبايد برروي هر لينكي كه نگاه را جلب مي.كند كليك كرد.
در اوايل پديدار شدن تروجان.ها در فضاي وب، تنها برخي از سازندگان آن.ها با قرار دادن نامي از خود قصد داشتند كه به نوعي خود را مطرح كنند و قابليت.هاي خود را به رخ بكشانند اما هم اكنون بسياري از نشرهاي تروجان.ها درصدد پي بردن راه.هاي سود از قبيل يافتن شماره حساب بانكي افراد و رمز ورود آن.هاست تا سازندگان آن.ها بتوانند به راحتي به چنين اطلاعات محرمانه.اي دست يابند.
وجود برخي نرم.افزارها و در اختيار قرار دادن برخي كد.هاي مخرب به عموم افراد نه تنها نتوانسته دانش نفوذ و هك را بالا ببرد بلكه بسياري از معضلات نيز از همين جا آغاز مي.شود زيرا تمامي افرادي كه تا به حال تنها به عنوان يكي از كاربران ساده رايانه بوده.اند، حال فكر مي.كنند كه يك نفوذگر شده.اند و بدون اينكه كار خاصي را انجام دهند موجب آزار و اذيت ديگران مي.شوند.
بهترين راهكاري كه هم.اكنون مي.توان براي جلوگيري از ورود تروجان.ها به سيستم.ها توصيه كرد، وجود نرم.افزار ويروس ياب و به.روزرساني آن است و بايد هوشيار بود كه هنگام دانلود و دريافت فايل و نرم.افزاري از محيط اينترنت حتما براي يك بار هم كه شده آن را مورد بررسي چنين نرم.افزارهايي قرار داد تا متوجه شد كه آيا فايل و يا نرم افزار دريافتي پاك است و يا خير؟
مهمترين توصيه در اين راستا اين است كه نبايد هر فايل ضميمه.اي را از طريق اي.ميل دريافت كرد زيرا ممكن است كه در پس آن افكار و اهداف شومي نهفته باشد و در صورت ضرورت براي دريافت حتما از پاك بودن آن.ها اطلاعات كسب كرد و در صورت امكان اگر به نرم.افزار خاصي نيازمند هستيم حتما نسخه اصلي آن را دريافت كنيم تا دچار برخي كدهاي مخرب نشويم.
نرم.افزارهاي ويروس.ياب مي.توانند عامل مهمي در برابر حمله.هاي ناگهاني همچون يونانيان باستان به تروا باشد، پس براي اينكه مقلوب اين گونه حملات نشويد حتما ويروس.يابتان را به.روزرساني كنيد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن