تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798966713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگراني از افزايش آمار زايمان به روش سزارين


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: نگراني از افزايش آمار زايمان به روش سزارين
جمعي از پزشكان متخصص زنان و زايمان در استان مازندران از افزايش آمار عمل زايمان به روش سزارين در اين شهرستان به شدت انتقاد و ادامه اين روند را نگران‌كننده عنوان كردند.

‌يك متخصص زنان و زايمان در شهرستان آمل امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در آمل گفت: همه پزشكان متخصص از قبل بيماران خود را به انجام زايمان به روش طبيعي سفارش و تاكيد مي‌كنند.
آتوسا معنوي افزود: برخي از بيماران با اصرار زياد تمايل دارند به روش سزارين فرزند خود را به دنيا آورند.
وي با هشدار به خانم‌هاي كه تمايل دارند به روش سزارين زايمان كنند، تصريح كرد: انتخاب روش سزارين براي زايمان يك ريسك است چرا كه عواقب آن به مراتب زياد‌تر است.
اين پزشك متخصص زنان و زايمان معتقد است كه تغذيه مناسب، پياده‌روي در ماه‌هاي آخر بارداري، كاستن از اضطراب و ترس از عمل‌هاي طبيعي از سوي خانواده‌ها از موارد مهمي است كه مي‌تواند شرايط بيمار را براي انجام زايمان‌هاي طبيعي فراهم كند.
يك پزشك متخصص زنان و زايمان بيمارستان امام علي (ع) آمل نيز در اين باره گفت: خوشبختانه تمام مراجعه‌كنندگان به مطب‌هاي پزشكان متخصص از فوايد زايمان طبيعي با خبر هستند، اما ترس اينكه براي بچه مشكلاتي در حين زايمان پيش آيد، به عمل سزارين تن در مي‌دهند كه كاملاً فكر اشتباهي است.
مهدخت سلطاني تصريح كرد: كار آموزش از سوي مراكز بهداشتي روستايي، ماما، رسانه‌ها و توزيع كتابچه‌هاي آموزشي به مادران جوان مي‌توانند آنان را به انجام عمل‌هاي طبيعي تشويق كنند.
وي در خصوص عوارض ناشي از انجام عمل‌هاي زايمان به روش سزارين تصريح كرد: چسبندگي‌هاي بعد از عمل در بافت بدن، عفونت‌هاي محل عمل از عوارض مهم عمل‌هاي زايمان به روش سزارين است.
بعضي از زناني كه براي زايمان به روش سزارين اصرار و تمايل دارند نيز با اشاره به اينكه اكثر مراكز درماني در زمان زايمان به روش طبيعي پزشك متخصص ندارند، بيان داشتند: بسياري از متخصصان زنان و زايمان و مراكز بهداشتي مادران را از لحاظ روحي براي زايمان‌هاي طبيعي آماده نمي‌كنند.
وي كه خواست نامش فاش نشود، تصريح كرد: ترس‌هاي كاذب از زايمان طبيعي در زناني كه براي نخستين بار زايمان را تجربه مي‌كنند، نيازمند همراهي و همكاري مسئولان بهداشتي و درماني است.
وي با اشاره به اينكه براي تولد فرزندم از ابتداي زمان بارداري تا زمان زايمان تمايل به زايمان به روش طبيعي داشتم، افزود: زماني كه براي زايمان به يكي از مراكز درماني مراجعه كردم، با اخلاق تند ماماهاي اين مراكز درماني مواجه شدم‌.
وي يادآور شد: اين ماماها اعلام كردند كه در صورت زايمان به روش طبيعي تو يا فرزندت جان‌تان را از دست خواهي داد، به همين دليل از زايمان به روش طبيعي خودداري كردم.
فرد ديگري نيز در اين باره مي‌گويد: زايمان اولم را در استان ديگري به غير از مازندران به روش طبيعي تجربه كردم كه با بهترين امكانات و شرايط ‌با همراهي بسيار خوب ماماها انجام شد، در زايمان دوم كه به يكي از مراكز بهداشتي عمومي براي زايمان طبيعي مراجعه كردم، با رفتارهاي نامناسب و تند ماماها مواجه شدم كه اين افراد در زمان زايمان از در اختيار گذاشتن كمترين امكانات در زمان زايمان از من دريغ كردند.
يكي از مسئولان بيمارستان امام علي (ع) آمل در اين خصوص گفت: در شش ماهه گذشته بيش از 3 هزار زايمان در اين بيمارستان گزارش شده است كه بيش از 59 درصد به روش سزارين بوده است.
وي كه خواست نامش ذكر نشود، افزود: اين آمار واقعاً نگران‌كننده است.
وي با اشاره به اينكه اين بيمارستان تنها زايشگاه مهم و مجهز در شهرستان آمل است، گفت: با تعطيلي دو مركز و مراجعه خانم‌هاي باردار براي زايمان در اين بيمارستان، تعداد عمل‌هاي سزارين در اين بيمارستان ‌افزايش يافته است.
اين مسئول در پاسخ به اين سئوال كه آيا پايين بودن تعرفه‌هاي عمل‌هاي زايمان در بيمارستان‌هاي دولتي سبب مي‌شود كه بسياري از پزشكان بيماران خود را به انجام زايمان‌ سزارين هدايت كنند، اظهار داشت: البته قبول داريم كه تعرفه‌هاي عمل‌هاي زايمان در بيمارستان دولتي پايين است و به‌ همين علت، پزشكان از قبل با هماهنگي و با بيان اينكه بيمار بايد سزارين كند، عمل زايمان را به صورت سزارين صورت مي‌گيرد.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 568]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن