تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799579465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

A-350xwb اسطوره ای بی بدیل!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


ایرباس آ-۳۵۰ A350 یک هواپیمای مسافربری دو موتوره در دست ساخت در شرکت ایرباس است. این هواپیما از نوع هواپیماهای پهن پیکر بزرگ است که توانایی جابجایی تعداد زیادی مسافر دارد و کاربرد آن در سفرهای بین المللی و مسافتهای طولانی است. این هواپیما برای رقابت با هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ وبوئینگ ۷۸۷ طراحی شده است و نخستین نمونه آن در سال ۲۰۱۳ میلادی به بازارخواهد آمد طراحی و ساخت این هواپیما همزمان با ایرباس آ-۳۳۰ انجام شد.



پس از معرفی مدل غول پیکر مشهور A-380 ایرباس، دو شرکت بوئینگ و ایرباس ازنظر در دست داشتن بازار هواپیما برای کلاس های مختلف، تقریباً به حد معادلهم دیگر رسیدند. اما هنوز یک خلاء در محصولات ایرباس برای رویارویی باگونه جدیدی از هواپیماهای بوئینگ احساس می شد.



گرچه این هواپیمای پیشنهادی ایرباس همانند رقیبش یعنی بوئینگ 787، یک هواپیمای کاملاً جدید نیست، اما می توان آن را یک نمونه ارتقا یافته بهمیزان 80% از هواپیمای پر فروش ایرباس A-330 به شمار آورد.
ایرباس دلیل این که یک هواپیمای کاملاً جدید را طراحی نکرده است، چنین بیان می کند که طراحی یک گونه کاملاً جدید، نیاز به افتتاح یک خط تولیدتازه و البته امکانات دیگر و صد البته، آموزش خلبانان برای یک هواپیمایجدید دیگر است، در حالی که با ارتقای یک نمونه قبلی به میزان زیاد، میتوان با استفاده از شبیه ساز ها و سیمولاتور ها، روش های درسی پیشین وتمام موارد مشابه دیگر، خلبانان اپراتور در این هواپیمای نوین را آموزشداد و از صرف ده ها میلیون دلار برای ارائه آموزش ها و وسایل آموزشی جدیدجلوگیری نمود. با به کارگیری این روش، آموزش خلبانانی که قبلاً باهواپیمای نسل قبلی این هواپیما، مانند A-330 پرواز می کرده اند، بسیار سهلتر و آسان تر خواهد بود و تقریباً حالتی شبیه به یک آموزش دوره ای مختصر برای آشنایی با بعضی سیستم های جدید خواهد بود.



هواپیمای ایرباس A-350، به دلیل اینکه مستقیماً برای رقابت با بوئینگ 787طرح ریزی شده است، از مشخصات تقریباً یکسانی با رقیبش از جهات گوناگونیمانند برد، گنجایش و سرعت کروز یا گشت زنی برخوردار است. این تشابه بهجایی رسیده است که قرار است هر دوی این نوع هواپیماها، از موتورهای مشابهنسل جدید GEnx ساخت جنرال الکتریک و یا موتورهای Trent 1000 ساخت رولزرویسبرای تامین نیروی پیشرانش خود بهره جویند. ایرباس A-350، از لحاظ بهکاگیری مواد کامپوزتی، با میزانی معادل 35%، به هیچ وجه قابل مقایسه بامیزان 60% در بوئینگ 787 نیست. در ایرباس A-350 بدنه ی هواپیما قرار استابتداً از الیاژهای الومینیومتقویت شده و آویزگاه های موتور تماماً ازتیتانیوم ساخته شوند، در حالی که این رویه با فرآیند استفاده حداکثر ازمواد کامپوزیتی در 787 کاملاً مغایرت داردقیمت تمام شده این هواپیماها برای بوئینگ 787 دریم لاینر رقمی حداکثر درحدود 120 میلیون دلار در نظر گرفته شده است، اما هواپیمای ایرباس A-350،دارای هزینه ای معادل 150 میلیون دلار در مدل کوچک تر و 170 میلیون دلاردر مدل بزرگتر خواهد بود که این مسئله حساس، به گمان زیاد بازار رقابت خريد را به سمت بوئینگ خواهد کشاند. مدلها A350-800 برنامه ریزی شده برایسال ۲۰۱۳ میلادی با ظرفیت ۲۷۰ مسافر در سه کلاس. A350-900 برنامه ریزی شدهبرای سال ۲۰۱۳ میلادی با ظرفیت ۳۱۴ مسافر در سه کلاس. A350-1000 برنامهریزی شده برای سال ۲۰۱۵ میلادی با ظرفیت ۳۵۰ مسافر در سه کلاس.




طرحی کاملاًمتفاوت هواپیمایی که درصورت ساخت به اسطوره ای بی بدیل تبدیل خواهد شد.



A-350XWB -Xtra

در نیمه سال 2006 ایرباس متعهد به بررسی مفهوم عمده ای از A350 جدیدشد. پیشنهادی که با بدنه بزرگترباعث پیشی گرفتن از رقیبش بوئینگ 777 و همچنین بعضی از مدلهای هواپیمای بوئینگ 787 می شود. بدنه هواپیما A350 می تواند 10 مسافر را در هر ردیف در پیکربندی تراکم بالا اسکان دهد. درهواپیماهای قبلی ایرباس مانند a-330وa-350 تنها 8 مسافر در هر ردیف در پیکر بندی طبیعی ظرفیت داشتند.حال اینکه رقیبش بوئینگ 787 می توانند 8 یا 9 مسافر را در هر ردیف جای دهدواین در حالی است که گنجایش بوئینگ 777م 9 مسافر در هر ردیف می بود
کابین A350، 13 سانتی متر گسترده تر نسبت به رقیبش بوئینگ 787 ، و 28 سانتی متر باریک تر از بوئینگ 777 می باشد. همه مدل A350 دارای بردی حداقل معادل 8،000 کیلومتر می باشند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن