تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799096288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلاش براي پيش فروش خودرو تندر90


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تلاش براي پيش فروش خودرو تندر90


سرمايه: در حالي كه پس از اتمام 100درصد از تعهدات تندر90 شركت پارس خودرو، اين شركت فاز تكميلي پيش فروش اين خودرو را به زودي آغاز خواهد كرد اما هنوز برنامه اي از سوي مديران ايران خودرو مبني بر تحويل باقيمانده تعهدات اين شركت اعلام نشده است. با اين حال مديران اين شركت مصمم هستند همپاي شركت پارس خودرو دوره جدي پيش فروش محصولات خود را از آبان ماه آغاز كنند. اين در حالي است كه پيش از اين شوراي سياستگذاري خودرو اعلام كرده بود تا زماني كه تمام تعهدات خودروسازان به مشتريان تحويل داده نشود امكان پيش فروش جديد براي آنان وجود ندارد. به نظر مي رسد اين رويكرد فشارهاي سنگيني را بر ايران خودرو وارد كند زيرا پيش فروش محصولات يكي از راهكارهاي تامين نقدينگي خودروسازان محسوب مي شود و با وجود اين شرايط برنامه هاي ايران خودرو براي تامين نقدينگي از محل پيش فروش خودرو تندر 90 بلاتكليف خواهد ماند. اين در حالي است كه ايران خودرو طي سال هاي اخير همواره با مشكل نقدينگي مواجه بوده و از طرفي رقابت سنتي اين شركت با گروه سايپا و پيشي گرفتن رقيب براي آنان غيرقابل تحمل خواهد بود، در شرايطي كه بازار داخلي همواره با تقاضاي بالا براي تندر90 مواجه است.

پارس خودرو جلوتر از ايران خودرو

در مقابل شركت پارس خودرو پس از گذشتن از مرز تحويل 90 درصد تعهدات قبلي خود به مشتريان، مرحله نخست پيش فروش جديد اين خودرو را اواخر شهريور امسال آغاز كرد كه با استقبال مواجه شد. هر چند كه پارس خودرو اعلام كرده در پي اتمام 100 درصدي تعهدات اين شركت و استقبال مردم از پيش فروش اين خودرو، به زودي فاز جديد و تكميلي پيش فروش آن را در سراسر كشور و بر اساس سه تيپ E0، E1، E2 و آپشن هاي آنها آغاز مي كند ولي با توجه به اينكه اين شركت در اولين واگذاري تندر90 كمتر از ايران خودرو اقدام كرده بود، در فاز تكميلي پيش فروش اين خودرو تمهيداتي در نظر گرفته شده تا در تحويل به موقع خودروها به مشتريان تضمين زماني وجود داشته باشد. همچنين پس از مشكلات به وجود آمده در زمينه خدمات پس از فروش در ماه هاي ابتدايي توليد اين خودرو، ارائه سرويس هاي خدمات پس از فروش خودرو تندر90 به صورت كنترل شده و با كيفيت بسيار بالا در دستور كار قرار گرفته است. شركت پارس خودرو
26 شهريور، اين خودرو را در سه مدل E0، E1، E2و قبل از اينكه ايران خودرو بتواند انجام تعهدات خود را به 90 درصد برساند، پيش فروش كرد كه زمان تحويل خودروها نيز از ابتداي زمستان و در نهايت تا پايان اسفند ماه خواهد بود و قيمت تمام شده آنها نيز زمان تحويل خودرو مشخص مي شود. البته به گفته يكي از مديران اين شركت، پارس خودرو حدود 5/1 تا 8/1 ميليون تومان پيشنهاد افزايش قيمت براي تحويل خودروهاي جديد به مردم را به وزارت صنايع داده است. همچنين اظهارات مديرعامل اين شركت در خصوص پيش فروش تندر نيز در نوع خود جالب توجه بود.
وي چندي پيش گفته بود توليدات تندر90 پارس خودرو از سقف 90 درصدي تعهدات مان فراتر رفته و به طور قانوني از همان موقع مي توانستيم فروش نقدي اين خودرو را آغاز كنيم ولي با توجه به اينكه شركت ايران خودرو هنوز تعهداتش را به اتمام نرسانده ، طي رايزني اي كه با آنان داشتيم، قرار شد فروش نقدي تندر90 را ديرتر آغاز كنيم.

آمار چه مي گويد

ولي شركت ايران خودرو نيز در اين ميان بيكار ننشست و اين طور كه گفته مي شود، درخواست صدور مجوز پيش فروش تندر90 را به وزارت صنايع ارائه كرده است. معاون تندر90 اين شركت پيش بيني كرده تا پايان آبان ماه هشت درصد باقيمانده از تعهدات ايران خودرو كه حدود 4500 دستگاه مي شود، به اتمام رسد. شركت ايران خودرو در ابتداي پيش فروش تندر90 از حدود 51 هزار و 171 نفر ثبت نام كرد. در اين ميان حدود 11 هزار نفر خودروهاي ثبت نامي شان را تبديل، حدود سه هزار نفر انصراف و پول خود را گرفتند و حدود هزار نفر نيز پرونده غيرفعال دارند و براي تكميل كارهاي مربوط به آن مراجعه اي نكرده اند.در عمل و با توجه به آمار موجود ايران خودرو براي آغاز پيش فروش يا فروش نقدي تندر90 بايد حدود 46 هزار و 53 دستگاه از آن توليد مي كرد كه با توجه به آمار ياد شده و كساني كه انصراف داده يا خودروشان را با ساير محصولات اين شركت تعويض كرده اند و همچنين آمار پرونده هاي غيرفعال، 15 هزار دستگاه از رقم ياد شده كاسته شده و در عمل ايران خودرو بايد از سال گذشته تاكنون حدود 31 هزار و 53 دستگاه تندر90 به توليد مي رساند.

تحويل تعهدات تا آخر آبان ماه

در همين حال مدير فروش ايران خودرو از آغاز پيش فروش و فروش فوري تندر90 اين شركت از اواخر مهر يا اوايل آبان ماه خبر داد و گفت: «تحويل خودروهاي پيش فروش شده از 15 آذرماه شروع خواهد شد.» علي اصغر سرايي نيا اظهار داشت: «در حال حاضر كمتر از شش هزار دستگاه از تعهدات ما در فروش تندر 90 باقي مانده كه پيش بيني مي كنيم تا آخر آبان ماه اين ميزان تعهد نيز عملي شود.»
وي با بيان اينكه «شروع پيش فروش تندر 90 منوط به صدور مجوز از سوي وزارت صنايع است» گفت: «بيش از 60 درصد فروش تندر 90 ايران خودرو طي امسال از طريق فروش فوري صورت خواهد گرفت كه دليل اصلي اين كار تأمين نياز بازار، كم كردن واسطه ها و فروش مستقيم خودرو به مردم است.»
سرايي نيا با اشاره به اينكه «بيشترين تقاضاي خريد تندر 90 به مدل E2 اختصاص دارد»، تصريح كرد: «برنامه توليد و عرضه تندر 90 ايران خودرو طي سه ماه آخر سال در حال تنظيم است كه تا اواسط آبان ماه نهايي خواهد شد.»

انتقاد منطقي از فرانسوي ها

اما آنچه در برنامه هاي توليد اين شركت به وضوح مشاهده مي شود، اين است كه توليد تندر 90 همواره با تزلزل مواجه بوده و برنامه دقيقي براي توليد اين محصول وجود نداشته است. به طوري كه حتي مديران اين شركت به متقاضيان تندر 90 پيشنهاد كرده اند به جاي اين خودرو محصول ديگري از اين شركت را تحويل بگيرند. اين در حالي است كه مدير عامل ايران خودرو چندي پيش در گفت وگو با فرانس پرس، فرانسه را به اتخاذ «سياست هاي نادرست» متهم كرد و گفت: اين سياست هاي نامناسب مانعي براي همكاري هاي مشترك با كشوري است كه خودروسازان فرانسوي سهمي 40 تا 50 درصدي در بازار آن دارند. اين خبرگزاري به نقل از منوچهر منطقي آورده است فرانسه بزرگ ترين شريك تجاري ايران است ولي به طرز عجيبي نحوه عملكرد آنها در بخش تجاري و مالي با ما به گونه اي است كه گويي با كشوري با روابط دوجانبه اندك روبه رو هستند. منطقي درخصوص مشكلات پروژه تندر 90 نيز گفته است:« هدف توليدي ما براي سال 2008 معادل 75 هزار دستگاه بوده كه از اين مقدار 45 هزار دستگاه به توليد رسيده است.»
وي روش انتخاب شده از سوي رنو در رابطه با قطعه سازان ايراني و عرضه منابع مالي حساب نشده به اين پروژه را از دلايل اين مشكل ارزيابي كرد. او پيش بيني كرد مشكلات توليدي تندر90 به طور عمده در سال 2009 برطرف شود و ايران خودرو قصد دارد از خط توليد آن در آينده نزديك براي توليد خودروهاي ون و پيكاپ استفاده كند.
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 876]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن