تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819348917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لنفوم غیر هوچکین


واضح آرشیو وب فارسی:سلامتی برای همه:



لنفوم غیر هوچکین سرطانی می باشد که برسلول هایی موجود درسیستم لنفاوی  به نام لنفوسیت ها اثر می گذارد .لنفوم غیر هوچکین انواع مختلفی تقسیم بندی می شود:درجه بالا (رشد سریع),درجه پایین(رشد اهسته).یک روش معمول برای درمان این نوع لنفوم شیمی درمانی می باشد که راه های دیگری برای درمان این بیماری وجود دارد .با درمان بسیاری از افراد مبتلا به لنفوم غیر هوچکین درمان می شوند.

لنفوم چیست؟

لنفوم سرطانی است که سلول های موجود در سیستم لنفاوی را درگیر می کند.لنفوم به دو نوع تقسیم بندی می شود:لنفوم هوچکین و غیر هوچکین(که شامل انواع متفاوتی از لنفوم می شود).این مهم می باشد که بدانید دقیقا به چه نوع لنفومی مبتلا شده اید زیرا  نحوه درمان و چشم انداز برای انواع مختلف لنفوم متفاوت است.

بقیه این جزوه تنها در رابطه با لنفوم غیر هوچکین می باشد.حدود 4 تا 5 مورد لنفوم,لنفوم غیر هوچکین می باشد برای اطلاعات بیشتر به بروشور جداگانهای به نام لنفوم هوچکین مراجعه کنید.

سیستم لنفاوی چیست؟



سیستم لنفاوی دارای گره های لنفاوی (غدد لنفاوی) بوده و شبکه ای نازک از گره های لنفی(شبیه رگهای خونی نازک) و اندامهایی مانند طحال وتیموس می باشد.

و همچنین در گره های لنفی سراسر بدن رخ می دهد . گره های لنفی که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند اغلب به صورت گروهی یا زنجیره ای قرار دارند.به عنوان مثال در دو طرف گردن(غدد لنفاوی گردن), زیر بغل (گره های لنفاوی زیر بغل),در کشاله ران(غدد لنفاوی کشاله ران)

قسمت های بالایی گروه های اصلی غدد لنفاوی را نشان می دهد در صورتی که غدد لنفاوی در بسیاری از نقاط بدن وجود دارد.

غدد لنفاوی توسط شبکه ای از کانال های لنفاوی به هم می پیوند در کل بخش لنفاوی متشکل از یک سیال است که بین سلول های بدن می باشد .این مایع دارای یک سری مواد مغذی و مواد زائد بوده که به سلول وارد و از ان خارج می شوند .مایع لنفاوی ابکی از طریق غدد لنفی متفاوت در کانال های لنفی حرکت می کند در نهایت به جریان خون تخلیه می شود.

سیستم لنفاوی همچنین بخش عمده ای از سیستم ایمنی بدن است.لنف و غدد لنفاوی حاوی گلبولهای سفید از جمله لنفوسیت ها و انتی بادی هایی هستند که از بدن در برابر عفونت محافظت می کنند.لنفوسیت ها در مغز استخوان ساخته شده اند.هنگامی که انها بالغ می شوند به جریان خون ازاد شده و به سیستم لنفاوی مهاجرت می کنند.سه نوع لنفوسیت بالغ وجود دارد:

*لنفوسیت های ب که انتی بادی هایی را تولید می کنند که به باکتری های الوده و ویروس ها و ...حمله می کنند.

* لنفوسیت های تی (که مراحل نهایی بلوغ انها درون غده تیموس می باشد) و دارای عملکردهای متفاوتی بوده از جمله کمک به لنفوسیت های ب جهت ساخت انتی بادی

*لنفوسیت های کشنده نیز به محافظت در برابر عفونت ها کمک می کنند.

سرطان چیست؟

سرطان یک بیماری سلولی در بدن است.بدن از میلیون ها سلول کوچک تشکیل شده است.سلولهای مختلفی در بدن وجود دارد و همچنین انواع مختلفی از سرطان موجود است که توسط سلولهای مختلفی ایجاد می شود .همه نوع سرطان در این رابطه که سلولی بوده و غیر نرمال می باشند و به مکانیسم کنترل طبیعی و نرمال پاسخ نمی دهند مشترک می باشند.تعدادی از سلولهای سرطانی بزرگ که ساخته می شوند اغلب یا ساخت انها از کنترل خارج است یا عمر طولانی تری نسبت به سلولهای معمولی دارند یا هردو مورد در رابطه با انها صدق می کند.

ت.مورهای بدخیم اکثرا به صورت توده ای یا بافت های در حال رشد که از سلولهای سرطانی در خال تکثیر تشکیل شده است.تومورهای بدخیم به بافت های مجاور و اندام ها حمله کرده و می توانند خسارات زیادی به بار اورند.

تومورهای بدخیم معمولا در بخش های دیگری از بدن گسترش می یابند. و از اتفاق هایی که رخ می دهد این است که برخی از سلول ها در اثرشکسته شدن تومورهای اولیه وارد جریان خون یا کانالهای لنفی شده و به سایر بخشهای دیگر بدن می روند.این گروه های کوچک سلولی ممکن است به صورت تومورهای ثانویه(متاستاز) در یک یا بخشهای دیگری از بدن تکثیر می یابند. این تومورهای ثانویه ممکن است که رشد کنند وپس از رشد به بافت های اطراف حمله کرده و به انها اسیب برسانند و سپس مجددا تکثیر یابند.

برخی از انواع سرطان نسبت به موارد دیگر جدی تر می باشند برخی نسبت به سایر موارد در رابطه با درمان اسانتر بوده(بخصوص شناسایی و تشخیص سرطان در مراحل ابتدایی) و برخی از انواع سرطان دارای چشم انداز خوبی هستند.

بنابراین سرطان تنها یک شرط نیست بلکه در هر موردی مهم است بدانید چه نوع سرطانی در حال پیشرفت است ؟چه قدر بزرگ شده ؟و اینکه چه اندازه گسترش یافته است؟ .این شما را قادر خواهد ساخت که اطلاعات قابل اطمینانی در رابطه با درمان و چشم انداز بیماری بدست اورید.(برای بدست اوردن اطلاعات بیشتر به طور کلی به مقاله جداگانه ای به نا م سرطان –سرطان و تومور چیست؟مراجعه کنید.)

چه چیز باعث لنفوم غیر هوچکین شده و چگونه پیشرفت می کند؟

علت ان شناخته شده نمی باشد.در صورتی که سیستم ایمنی بدن شما ضعیف شده باشد(برای مثال شما مبتلا به ایدز باشید)خطر ابتلا به لففوم غیر هوچکین در شما افزایش می یابد با این حال این دلیل تنها برای تعداد کمی از موارد به حساب می اید در بیشتر موارد دلیل ابتلا ناشناخته می باشد.این بیماری یک بیماری موروثی نمی باشد و به همین دلیل در خانواده ها پدیدار نمی شود.

انچه به نظر می رسد ان است که ابتلا به سرطان (مانند سرطان لنفوم)از یک سلول غیر طبیعی اغاز می شود.در مورد لففوم  غیرهوچکین سرطان از سلول های لنفوسیت اغاز می گردد و انها غیر طبیعی می شوند.علت اصلی انکه چرا سلولها سر طانی می شوند کاملا نا مشخص است. تصور می شود که گاهی اوقات صدمات و تغییراتی در ژنهای خاص در سلول ها رخ می دهدو این باعث ایجاد سلول های غیر طبیعی می شود  ودر صورتی که سلول غیر طبیعی زنده بماند می تواند تکثیر شود و تعداد زیادی سلول های غیر طبیعی به وجود اورد.(جهت دستیابی به جزئیات بیشتر بروشور جداگانه ای در رابطه با سرطان-یرطان چیست را مطالعه کنید)

 لنفوسیت های سرطانی تمایل دارند در گره های لنفی تجمع یابند و گره های لنفی همچنان بزرگتر شده و به صورت تومورهای سرطانی در می ایند.برخی از سلول های غیر طبیعی ممکن است به بخشهای دیگری از سیستم لنفی وارد شوند.بنابراین ممکن است برخی از گره های لنفاوی سرطانی بزرگ توسعه یافته و سبب بزرگ شدن طحال شوند.

لنفئسیت های سرطانی می توانند تومور های سرطانی را در مکان هایی خارج از سیستم لنفاوی بدن شکل دهند.به همین دلیل سلول های لنفی می توانند به سیستم لنفاوی وارد یا از ان خارج شوند و یا در جریان خون حضور داشته باشند.برای مثال در یک نوع لنفوم غیر هوچکین تومور در استر مخاط معده پیشرفت می کند و در یک لنفوم غیر هوچکین دیگرکه نادر نیز می باشد تومورهایی هستند که در مغز تشکیل می شوند.

چه کسانی مبتلا به لنفوم غیر هوچکین می شوند و تا چه حد شایع می باشد؟

این بیماری هرکسی را می تواند تحت تاثیر قرار دهد.اکثرا در افرادی دارای سن بیشتر از 60 سال رخ می دهد .حدود 10000نفر درکشور انگلیس سالانه به لنفوم غیر هوچکین دچار می شوند . ان هفتمین نوع از رایج ترین انواع سرطان درکشور انگلیس می باشد .این نوع لنفوم در مردان بیشتر از زنان شایع بوده و انها را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد.

 

علائم لنفوم غیر هوچکین چه می باشند؟

*متورم شدن غدد لنفاوی

شایع ترین علائم اولیه توسعه یک یا تعداد زیادی گره های لنفاوی در یک منطقه از بدن اغلب کشاله ران ,زیر بغل و یا کشاله ران.تورم غدد لنفاوی معمولا بدون درد بوده و به تدریج با گذشت زمان بزرگتر می وگاهی اوقات ممکن است غدد لنفاوی همچنان دردناک باقی بماند .در صورتی که غدد لنفاوی اسیب دیده در قفسه سینه یا شکم هستند شما از تورم انها در مراحل اولیه بیماری اگاه نخواهید شد.

(توجه داشته باشید:شایع ترین علل تورم غدد لنفاوی عفونت می باشد که به عنوان مثال تورم گره های لنفاوی ناحیه گردن در طی التهاب لوزه ها بسیار رایج می باشد.).سرطان لنفوم سبب تورم غیر معمول گره های لنفی می شود.با این حال ممکن است در صورتی که گره های لنفی برای بیش از چند هفته یا بیشتر متورم باقی بماند و هیچ عفونتی موجود نباشد که دلیل بر متورم شدن گره های لنفی باشد

*علائم دیگر:

یک سرس علائم عمومی هستند که در فرد ظاهر می شوند به عنوان مثال عرق( در شب),تب, از دست دادن وزن,خستگی,بی اشتهایی,کم خونی و خارش در سراسر بدن نیز می باشد.

و به طور کلی هنگامی که لنفوم غیر هوچکین توسعه می یابد ممکن است  شما احساس ناخوشایندی داشته باشید . اگر تومور لنفی در نزدیکی بخش هایی از بدن بزرگ و سفت شود احتمال بروز علائم مختلف دیگری نیز وجود دارد.برای مثال هنگامی که تومور بزرگی در داخل گره های لنفی قفسه سینه توسعه یافته باشد شما به مشکلات تنفسی و سرفه دچار می شوید.

 چگونه لنفوم هوچکین تشخیص داده شده و ارزیابی می شود؟

برای تایید تشخیص از نمونه برداری از بافت زنده استفاده می شود:

در صودتی که پزشک شما به اینکه شما به لنفوم غیر هوچکین دچار شده اید مشکوک شود شما را به یک پزشک متخصص ارجاع می دهد.متخصص نمونه برداری از یکی از گره های متورم را ترتیب می دهد و یک بیوپسی هنگامی است که یک نمونه کوچک ار بافت زنده از قسمتی از بدن خارج شود.هنگامی که نمونه زیر میکروسکوپ مشاهده می شود سلولها به صورت غیر معمول به نظر می رسد(گاهی داخل گره های لنفی به صورت خارج شده در زیر میکروسکوپ به نظر می رسد)

درجه و سطح لنفوم:

برای سنجش سلول های سرطانی نمونه بیوپسی زیر میکروسکوپ را مشاهده می کنیم توسط نگاه کردن به ویژگی های خاص سلول ها وبا انجام تست های مختلفی که بر روی سلول ها انجام می دهیم نوع دقیق لنفوم را می توانیم تشخیص دهیم.برای مثال انواعی از لنفوم غیر هوچکین شامل:

انتشار سلول های بزرگ لنفوسیت ب ,سلولهای سازنده لنفوسیت,فولیکولار لنفوم,سلول های لنفی بزرگ اناپلاستیک,سلول های لنفی لنفوپلاسماستیک,اما همچنان انواع متفاوت دیگری نیز وجود دارد.

اگرچه انواع بسیاری از لنفوم غیرهوچکین موجود است اما انها به طور کلی به دو دسته تقسیم بندی می شوند:درجه بالا و درجه پایین.

*درجه بالا (رشد سریع) که سلول های سرطانی تمایل به رشد و تکثیر به صورت بسیار سریع و تهاجمی دارند.

*درجه پایین (رشد اهسته) سلول های سرطانی تمایل به رشد به صورت اهسته و غیر تهاجمی دارند.

بررسی وسعت و گسترش بیماری(مرحله بندی):

در صورتی که بیوپسی تایید کند که شما مبتلا به لنفوم غیر هوچکین هستید ازمایش های بیشتری توصیه می شود.برای مثال شما ممکن است یک اسکن ,یک ام ار ای ,ازمایش خون ,نمونه برداری از مغز استخوان یا ازمایش های دیگر انجام دهید.(مقاله جداگانه ای را مشاهده کنید که هر یک از این ازمایش ها را با جزییات بیشتر شرح داده است )و این ارزیابی مرحله بندی نامیده می شود.هدف از مرحله بندی این است که چه مقدار لنبوم به صورت موضعی رشد کرده است و یا اینکه ایا به گره های لنفی دیگر یا سایر بخشهای بدن نفوذ کرده است .سیستم مرحله بندی که معمولا برای لنفوم هوچکین استفاده می شود به صورت زیر است:

*لنفوم است که تنها محدود به یک گروه از گره های لنفی می شود.

*لنفوم بر دو یا چند گروه از گره های لنفی اثر می گذارد,با این حال تمامی انها در سمت مشابهی از دیافراگم قرار دارند(دیافراگم عضله بزرگی است که قفسه سینه را از شکم جدا می کند و به تنفس ما کمک می کند بنابراین در مرحله دو تمامی گروه های اسیب دیده در با یا پایین تر از دیافراگم قرار دارند.

*لنفوم گره هایی را که در دو طرف لنفوم قرار دارند تحت تاثیر قرار می دهد.

*لنفوم بخش هایی از بدن را که خارج از سیستم لنفاوی هستند تحت تاثیر قرار می دهد.

هر مرحله به بخش آ و ب تقسیم بندی می شود که آ به معنی این است که هیچ گونه علائمی در شب نخواهید داشت چون عرق ,تب,کاهش وزن و مرحله ب به این معنی است که شما یکی یا چند نمونه از این علائم را دارا هستید.

برای مثال در صورتی که شما در مرحله ی 2ب باشید به این معنی می باشد که شما دارای دو یا گروه های بیشتری از گره های لنفاوی مبتلا شده هستیدو هر دو بالا یا زیر پرده دیافراگم می باشند همچنین دارای یک یا تعداد بیشتری از علائم از جمله عرق شبانه ,تب وکاهش وزن هستید.

یافتن مرحله لنفوم کمک می کند تا پزشکان گزینه بهتری را جهت درمان توصیه کنند.این نشانه های معقولی در رابطه با چشم انداز بیماری به ما می دهد.(پیش اگهی)

روش درمان لنفوم غیر هوچکین چه می باشد؟

روش درمانی توصیه شده در رابطه با هر مورد بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله:نوع دقیق لنفوما و مرحله ان و به خصوص اینکه درجه ان بالا یا پایین است,سن شما ,سلامت عمومی شما,به تعداد گره های اسیب دیده بخشهایی از بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

روش درمانی که ممکن است در نظر گرفته شود شامل موارد زیر است:

شیمی درمانی:

 شیمی درمانی یک روش درمان است که از داروهای ضد سرطان جهت کشتن سرطان(لنفوم)سلولی یا متوقف کردن تقسیم استفاده می شود. درجه بالای لنفوم غیر هوچکین معمولا توسط تزریق مستقیم داروهای شیمی درمانی به داخل ورید(شیمی درمانی داخل وریدی ) انجام می شود.به طور معمول از یک سری داروهای ترکیبی استفاده می شود.رایج ترکیب از مواد مخدر که استفاده می شود:سیکلوفسفامید,دوکسوربیسین ,وین کریستین و پردینیزولون(اغلب مراجعه کننده از عنوان سی اچ او پی برای این ترکیب استفاده می کند)

برای درجه پایین لنفوم غیر هوچکین هنگامی که ما می خواهیم به صورت فعال معالجه را انجام دهیم توصیه می شود که ازشیمی درمانی داخل وریدی و قرص های شیمی درمانی که اغلب برای درمان مورد استفاده قرار می گیرند.(برای اطلاعات بیشتر به جزوه جداگانه ای به نام شیمی در مانی مراجعه کنید.)

انتی بادی های مونوکلونال:

گاهی اوقات این روش درمانی علاوه بر شیمی درمانی مورد استفاده قرار می گیرد(برای مثال از محصولی به نام ریتوکسی مپ به عنوان یک انتی بادی منوکلونال  به صورت رایج استفاده می شود.انتی بادی های منوکلونال پروتئین های کوچکی هستند و نسبت به شیمی درمانی های نرمال متفاوت می باشند.انها با اتصال به لنفوسیت های غیر طبیعی عمل کرده و کمک می کند تا بدون اسیب رساندن به سلون های دیگر انها نابود شوند.

پرتودرمانی:

رادیو تراپی یک راه درمانی می باشد که پرتوهایی با تشعشعات و انرژی بالا بر روی بافت های سرطانی متمرکز می شوند.این باعث مرگ سلولهای سرطانی و متوقف شدن تقسیم می شود.در صورتی که شما یک یا دو گره لنفی دارید که تحت تاثیر قرار گرفته است به طور عمده از این روش استفاده می شود.(برای جزئیات بیشتر بروشور جداگانه ای به نام پرتو درمانی را مطالعه کنید)

پیوند سلول های بنیادی:

پیوند سلول های بنیادی (که گاهی به ان پیوند مغز استخوان گویند) بعضی اوقات انجام می گیرد.سلول های بنیادی سلول های نا بالغی می باشند که در سلول های بالغ خونی در مغز استخوان توسعه می یابند.لنفوسیت ها از سلول های بنیادی خون مشتق شده اند.به طور خلاصه برای کشتن لنفوسیت های غیر نرمال از شیمی درمانی با دوز بالا (یا گاهی پرتو درمانی )استفاده می شود.با این حال سلول های بنیادی که سلول های طبیعی خونی تولید می کنند را می کشند.به همین دلیل پس از شیمی درمانی سلول های بنیادی که سلول های طبیعی خونی تولید می کنند به شما داده خواهد شد .(برای جزئیات بیشتر بروشور جداگانه ای به نام پیوند سلول های بنیادی را مطالعه کنید)

عمل جراحی:

جراحی یک درمان معمول نمی باشد.گاهی ممکن است انجام یک سری عملیات در جهت حذف یک اندام انجام گیرد(مانند طحال) یا برای قسمتی از یک اندام که به شدت توسط لنفوم اسیب دیده است.گاهی ممکن است توده ای از تومور به صورت غیر توده ای در طی شیمی درمانی حذف شود.

تماشا و انتظار:

هیچ گونه درمانی ممکن است برای لنفوم غیر هوچکین درجه پایین توصیه نشود.به این رویکرد نام تماشا و انتظار داده شده است.هنگامی که شما به طور کلی احساس خوبی داشته باشید و هیچ گونه علائمی از لنفوما (به جز گره های متورم بدون درد) را نداشته باشید به طور عمده از رویکرد تماشا و انتظار استفاده می شود.لنفوم غیر هوچکین درجه پایین به اهستگی رشد می کند و ممکن است واقعا به هیچ گونه درمانی به مدت 1 سال یا بیشتر نیاز نداشته باشد.

شیمی درمانی یا راه های دیگر ممکن است در ایجاد علائم توسط بیماری تاخیر ایجاد کند.متخصص شما سعی دارد به طور مرتب شما را چک کند تا اطلاعاتی در رابطه با اندازه غدد لنفی ,سرعت رشد و سایر عوامل بدست اورد.و تمامی این کارها باید در هنگام شروع دوره درمان اغاز شود

شما باید با متخصصی که پرونده شما در دست او است کاملا صحبت کنید.انها قادر خواهند بود در رابطه با جوانب مثبت ومنفی,میزان احتمال موفقیت و عوارض جانبی احتمالی و جرئیات دیگر در مورد گزینه های مختلف درمان و نوع ومرحله لنفوم در اختیار ما قرار می دهد.

شما باید در باره ی اهداف درمان با متخصص خود صحبت کنید برای مثال:

*ممکن است هدف از معالجه درمان لنفوم باشد.برخی از لنفوم های غیر هوچکین می توانند درمان شوند.یه خصوص لنفوم غیر هوچکین درجه بالا نیز قابل درمان است(چزشکان تمایل دارند از کلمه ی بهبودی به جای کلمه درمان استفاده کنند)بهبودی به این معنا می باشد که هیچ گونه شواهدی ازسرطان( لنفوم)ا در طی درمان های زیر مشاهده نمی شود.اگر شما در دوره ی بهبودی باشید ممکن است بیماری شما قابل درمان باشد در بعضی موارد لنفوما بعد از ماه ها یا سالها باز می گردد. به این دلیل است که پزشکان تنها گاهی تمایل به استفاده از کلمه درمان دارند.

*ممکن است هدف از درمان تنها کنترل لنفوم باشد.اگر یک درمان واقع بینانه نباشد,با معالجه ان اغلب ممکن است رشد یا سرعت لنفوما محدود شود به این ترتیب پیشرفت سریع ان کاهش یابد و امکان دارد شما تا مدتی هیچ گونه علائمی نداشته باشید.به خصوث تعداد زیادی از لنفوم های غیر هوچکین نمی توانند درمان شوند اما می توانند برای یک مدتی معالجه شوند.

*هدف از درمان ممکن است اسان کردن علائم باشد.در صورتی که درمان امکان پذیر نباشد .درمان ممکن است برای کاهش اندازه تومور های لنفوم که ممکن است سبب اسان شدن یک سری علائم مثل درد استفاده شود.در صورتی که لنفوم غیر هوچکین پیشرفته شده باشد ممکن است شما نیازمند معالجاتی چون مسکن ها یا سایر معالجات جهت کمک کردن به از بین رفتن درد یا سایر علائم شوید.

پیش اگهی (چشم انداز )چیست؟

پیش اگهی بستگی به عوامل مختلفی دارد برای مثال نوع دقیق ,سطح و مرحله لنفوم می باشد به طور کاملا کلی:

*بسیاری از افراد مبتلا به لنفوم هوچکین با درجه بالا درمان خواهند شد بنابراین هدف از معالجه لنفوم غیر هوچکین درمان ان می باشد.درمان در بیشتر موارد در مراحل اولیه صورت می گیرد با این وجود هنوز  هم یک فرصت خوب برای درمان وجود دارد حتی اگر افراد در مراحل پیشرفته تری از بیماری قرار داشته باشند.اگرچه لنفوم غیر هوچکین به صورت بسیار سریع و تهاجمی رشد می کند اما سلول های سرطانی در این نوع نسبت به لنفوم غیر هوچکین با درجه پایین در اثر شیمی درمانی اسان تر کشته می شوند.

*لنفوم غیر هوچکین با درجه پایین چون با اهستگی پیشرفت می کند شیمی درمانی به میزان کمی در مقایسه با لنفوم غیر هوچکین با درجه بالا قابلیت درمان دارد .با این حال معالجه ممکن است بیماری را کنترل کند علائم بیماری را برای ماه ها و سالها از بین ببرد.چون انها به اهستگی رشد می کنند و اغلب لنفوم غیر هوچکین با درجه پایین به صورت تنبل (کند) به نظر می رسد و واقعا برای یک مدت کاملا کوتاهی هیچ گونه پیشرفتی ندارد.

* راه های معالجاتی برای سرطان ها مانند لنفوم غیر هوچکین برگرفته از پیشرفت هایی است که در بخشی از علم پزشکی صورت گرفته است درمان های جدید همچنان توسعه و ایجاد چشم اندازهای وسیع اطلاعاتی را سوق می دهد و بالا می برد.متخصص شما می داند که پرونده شما می تواند اطلاعات دقیق تری در رابطه با چشم انداز خاص ونوع ومرحله ی بیماری لنفوم غیر هوچکین در رابطه با  احتمال پاسخ شما به درمان به او بدهد.

 

                                                                                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سلامتی برای همه]
[مشاهده در: www.myhealth.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7657]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن