تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799465838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
برخي مشمولان وظيفه گله مندند ؛ تاخير در اعلام نظر كميسيون پزشكي؛ مشكل اصلي متقاضيان معافيت سربازي

* اعظم طيراني
خراسان امروز: دريافت كارت معافيت سربازي هفت خوان رستمي را به دنبال دارد كه بسياري از افراد را درگير خود كرده است.
برخي از جوانان به دليل مشكلاتي نظير صاف بودن كف پا، اختلال در شنوايي و ... قادر به انجام خدمت سربازي نيستند و براي دريافت كارت معافيت به عنوان يكي از مدارك مورد نياز و اجباري براي جذب در بازار كار و ادارات و همچنين دريافت گواهينامه از راهنمايي و رانندگي و ... با مشكل مواجه هستند.
يك مشمول نظام وظيفه كه براي اخذ كارت معافيت پزشكي خود چند ماه مراحل كميسيون پزشكي را طي كرده بود، سرانجام پس از 6 ماه دوندگي و مراجعات متعدد با معافيت وي موافقت نشده است و اين در حالي است كه اكنون وي غيبت خورده و مسأله غيبت وي كه هيچ نقشي در تأخير اعلام نظر كميسيون پزشكي نظام وظيفه نداشته به مشكلات او اضافه شده است.
وي با اشاره به اينكه روند ثبت نام اعزام به خدمت به گونه اي است كه طي پركردن فرم خدمت، درخواست معافيت نيز مطرح مي شود و اين درخواست طي يك ماه به كميسيون پزشكي ارسال مي شود و بايد مراحل مذكور طي شود، مي افزايد: مشمولان نظام وظيفه از زمان اتمام تحصيل تا اعزام 6 ماه فرصت دارند، اما با روند تأخير اعلام نتيجه كميسيون پزشكي در مورد معافيت اين امر موجب مي شود در صورت عدم موافقت براي معافيت فرد متقاضي، براي او غيبت در نظر گرفته شود.
شهروندي ديگر در تماس تلفني با خراسان امروز مي گويد: كميسيون پزشكي نظام وظيفه براي بررسي بيماريهاي جسمي ، مشمولان را چند مرتبه به كميسيون پزشكي دعوت مي كنند و در مراكز درماني مختلف شرايط فرد را بررسي مي كنند و اين در حالي است كه مي توانند طي يك يا حداكثر دو جلسه نتيجه را اعلام كنند تا از اتلاف وقت جلوگيري شود و اگر فرد مشمول معاف نشود، غيبت نيز براي او رد نشود.
وي در ادامه اظهار مي دارد: با توجه به شرايط فعلي بيشتر مشمولاني كه درخواست معافيت پزشكي مي دهند، در صورت عدم موافقت غيبت مي خورند و علاوه بر افزايش مدت سربازي، از امريه نيز نمي توانند استفاده كنند.
در همين رابطه معاون وظيفه عمومي خراسان رضوي ميگويد: افرادي كه درخواست ثبت نام خدمت عمومي دارند بايد دفترچه را از اداره پست تهيه و پس از تأييد و معاينه پزشكي اوليه با ذكر درخواست ادعاي كفالت، معافيت و اعزام اين دفترچه را پست نمايند.
سرهنگ امان ا... تفضلي در ادامه مي افزايد: مشمولان وظيفه اي كه ادعاي معافيت پزشكي دارند توسط يك پزشك عمومي نظر آنان ثبت مي شود كه اين به معناي درخواست معافيت پزشكي است و اين مسأله در سامانه نظام وظيفه تهران نيز ثبت مي شود.
وي مي افزايد: پس از اين مسأله متقاضي به كميسيون پزشكي فراخوانده مي شود و اگر طي بررسي ها و معاينات مشمول معافيت بود، رأي به معافيت داده مي شود.
وي با اشاره به اينكه بيماريهايي نظير صرع، قلب، صافي كف پا و بيماريهايي كه به صورت ظاهري قابل رؤيت نيست، نظر مشورتي مي خواهد، مي گويد: با توجه به آنكه جمعيت مشمولان در مشهد بسيار زياد است پاسخگويي به آنان نيز زمان مي برد.
به گفته سرهنگ تفضلي، كميسيون پزشكي شهرستانها به دليل حجم كم مراجعه كنندگان مشكل خاصي ندارند، اما در مشهد با در نظر گرفتن اينكه تمام روزهاي هفته به جز سه شنبه و جمعه كميسيون پزشكي تشكيل مي شود، پاسخگويي به حجم بالاي متقاضيان كار دشواري است.
وي در خصوص افرادي كه مشمول غيبت مي شوند، مي گويد: 18 سالگي، سال احضار به خدمت سربازي است و افرادي كه فارغ التحصيل مي شوند از زمان فارغالتحصيلي 6 ماه فرصت دارند خود را معرفي كنند، اما بعضي از افراد ريسك مي كنند و ادعاي پزشكي مي دهند، در صورتي كه معافيت شامل آنان نمي شود، ضمن آنكه ممكن است اضافه خدمت نيز براي آنان محسوب شود.
وي مي افزايد: اظهار نظر كميسيون پزشكي بستگي به شرايط افراد دارد كه در برخي مواقع بيماري فرد حاد است و كارت معافيت وي زود صادر مي شود، اما بررسي بيماريهاي غيرباليني طولاني تر مي شود كه البته در اين صورت ريسك است و افراد اين مسأله را بايد بپذيرند كه در صورت عدم معافيت غيبت خواهند خورد.
وي با اذعان به اينكه شوراي پزشكي نظام وظيفه از بيمارستانهاي زير نظر دانشگاه و همچنين بيمارستانهاي نظامي و انتظامي نظر مشورتي مي گيرد، مي گويد: معافيت و يا عدم معافيت خدمت سربازي بستگي به نوع بيماري دارد، زيرا معاينات و بررسي هاي كميسيون پزشكي نظام وظيفه بسيار دقيق است كه با توجه به حجم كار در اين معاونت هيچگونه بروكراسي اداري انجام نمي شود و افرادي كه مشمول معافيت سربازي مي شوند با مشكلي مواجه نخواهند شد.
به گفته اين مسؤول، در برخي مواقع درخواست افراد غيرقانوني است و به ابزار غيرقانوني نيز متوسل مي شوند.
وي مي افزايد: به عنوان مثال در نمونه هايي، افراد به جاي خودشان فرد ديگري را به بيمارستان برده اند كه اين افراد علاوه بر خدمت سربازي به دادگستري نيز معرفي مي شوند.
وي با اشاره به اينكه طبق ماده 8 و 10 آيين نامه تحصيلي، افرادي كه غيبت دارند حق ورود به دانشگاه را ندارند، مي گويد: طبق ماده 10 نظام وظيفه عمومي، براي استخدام در نهادهاي دولتي، خصوصي و حتي شركتهاي خصوصي ارايه كارت پايان خدمت و يا معافيت از سربازي الزامي مي باشد، از همين رو، برابر ماده قانوني 223 وظيفه عمومي با كارفرمايان و مؤسسات غيردولتي از قبيل كارگاهها، بنگاهها، كارخانه ها و مغازه هايي كه اقدام به استخدام مشمولان فراري و يا غايب نمايند، برخورد خواهد شد.
وي در بخشي ديگر از سخنانش، از اجراي طرح ثبت نام حضوري در مشهد خبر مي دهد و مي افزايد: با توجه به اينكه از مدت پست دفترچه خدمت به تهران تا ارسال آن به شهرستانها حداقل 25 روز زمان صرف مي شود، اين طرح به صورت پايلوت در تهران انجام مي شود و قرار است به زودي (به محض اعلام آمادگي پليس + 10) در روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه ثبت نام در دفاتر پليس + 10 به صورت حضوري انجام شود.
به گفته سرهنگ تفضلي، با اجراي اين طرح در مشهد زمان 25 روزه ثبت نام شكسته خواهد شد و به سه روز كاهش مي يابد.
وي يادآور شد: اين طرح به صورت آزمايشي در مشهد اجرا خواهد شد.

مسؤولان چاره انديشي كنند؛ خطرات بافت فرسوده منطقه صالح آباد جدي است

صالح آباد - خبرنگار قدس: بافت فرسوده منطقه محروم و مرزي صالح آباد با تركيبي از 96 روستا و جمعيتي بيش از 50 هزار نفر جان و مال اهالي اين منطقه را به شدت تهديد مي كند.
همه بر اين باورند يكي از مهمترين موانع توسعه شهري و روستايي بافت فرسوده مي باشد.
بر اين اساس معضلي به نام بافت فرسوده با مشكلات عديده اي در ساختار منطقه اي صالح آباد وجود دارد به طوري كه وقوع يك زلزله نه چندان قوي مي تواند بافت اين منطقه و جان اهالي را تهديد كند.
در عين حال براي بازسازي بافت فرسوده منطقه صالحآباد و نوسازي 100درصدي روستاها و واحدهاي مسكوني شهري كه با مصالح سنتي و خشت خام ساخته شده و از نظر مقاومت فني در حد پاييني قرار دارد تاكنون كار قابل توجهي انجام نشده است.
لذا مشكلات بافت فرسوده روستايي و شهري صالح آباد جدي است و مسؤولان بايد هرچه سريعتر چاره انديشي كنند تا در زمان وقوع حوادث غيرمترقبه با چالش و يا مشكلاتي مواجه نشوند.
بر اساس اين گزارش، بافت فرسوده صالح آباد نه تنها با زلزله چند ريشتري صد درصد تخريب خواهد شد بلكه احتمال مي رود بارندگي چند ميلي متري هم درصد بالايي از اين نوع خانه ها و مدارس فرسوده را تخريب و غيرقابل سكونت نمايد. همان طور كه مطالعات انجام شده نشان ميدهد حدود دوسوم از محدوده شهرستان تربت جام وصالح آباد با خطر زلزله مواجه بوده و در مسير گسل زلزله مي باشد.
بر اين اساس پيشگيري هميشه مؤثرتر از درمان است و برنامه ريزان شهري و مسؤولان بايد قبل از تلفات سنگين مالي و انساني در هنگام وقوع حوادث غيرمترقبه در پي چاره انديشي باشند.
بخشدار صالح آباد در اين زمينه مي گويد: متأسفانه مردم نيز به دلايل مختلف مقاوم سازي بافتهاي فرسوده را جدي نمي گيرند و مهمترين كار دولت علاوه بر اعطاي تسهيلات، فرهنگ سازي براي مردم در زمينه مقاوم سازي بافتهاي فرسوده است.
محمد محمدي مي افزايد: شهروندان و روستايياني كه مايلند نسبت به نوسازي بافت فرسوده واحدهاي مسكوني خود اقدام كنند، مي توانند با مراجعه به بخشداري از تسهيلاتي به مبلغ 120 ميليون ريال با سود 3درصد بهره مند شوند.
وي اضافه كرد: دولت در خصوص بازسازي بافتهاي فرسوده به شدت پيگير اين مسأله بوده و حاضر است هر نوع همكاري را در اين زمينه با شهروندان انجام دهد.
شهردار صالح آباد هم مي گويد: به علت محروميت منطقه، خشكساليهاي پي درپي و وضعيت نامناسب اقتصادي، مردم از صرف هزينه 10 تا 15 ميليون تومان براي بازسازي واحدهاي مسكوني غيرمقاوم عاجزند و به خوبي از اين مسأله استقبال نمي كنند.
وي افزود: در شهرهاي بزرگ، بخش خصوصي بافتهاي فرسوده را احيا و در آنجا ساختمانهاي چند طبقه احداث ميكند و از كنار اين پروژه ها درآمدهاي كلاني را كسب مي كند ولي در شهرهاي كوچكي همچون صالح آباد ساخت واحدهاي مسكوني چند طبقه جايگاهي ندارد و از نظر اقتصادي مقرون به صرفه نيست، مگر آنكه مالك، زمين خود را تخريب و نوسازي كند.
وي همچنين اظهار داشت: براي جلوگيري از هرگونه خسارتهاي احتمالي، شهرداري موظف است در تمامي مراحل ساخت و ساز اعم از فونداسيون، اسكلت بندي و نوع مصالح ساختماني نظارت كند و در صورت هرگونه مغايرت با اصول شهرسازي از ادامه كار آنان جلوگيري كرده و با متخلف برخورد كند.
عرب خاطرنشان كرد: دريافت حق شناسنامه ساختمان نيز حق قانوني شهرداري است زيرا جمع آوري نخاله و رفت و روب خاكهاي حاصل از ساخت و ساز را شهرداري به عهده دارد اما با ملاحظه خشكساليها و وضعيت اقتصادي شهروندان، تخفيفات لازم در اين خصوص در نظر گرفته خواهد شد. به هر حال بيشتر مردم معتقدند يكي از دلايل و مشكلات مهم در نوسازي ساختمانها مبلغ و هزينه بالاي صدور پروانه ساختماني مي باشد.

تلفات جاني و مالي سيل در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: باز هم بارش شديد باران و به دنبال آن جاري شدن سيلاب خسارات زيادي را به ساكنان مناطق حاشيه شهر بجنورد وارد آورد.
فرماندار بجنورد در اين رابطه گفت: جاري شدن سيل در بجنورد باعث آب گرفتگي 400 منزل مسكوني و مرگ يك كودك شد.غلامحسين آرام افزود: سيلاب همچنين باعث مسدود شدن جاده اصلي بجنورد- مشهد و قطع راههاي ارتباطي روستاها با شهر شد.
وي خاطر نشان كرد: در جريان اين سيل به زمينهاي كشاورزي و تأسيسات زيربنايي و مناطق مختلف خسارت وارد آمد.وي متذكر شد: پس از اين حادثه سازمانها و ادارات هلال احمر، راهنمايي و رانندگي، پليس راه استان، شهرداري، آتش نشاني و فرمانداري براي كمك به مردم و تخليه آب از كوچه ها و منازل مسكوني وارد عمل شدند و ساكنان محلاتي را كه در معرض خطر بوده و يا از سيل خسارت ديده بودند، به مناطق ديگر منتقل كردند.
وي در پايان تصريح كرد: تاكنون اخبار دقيقي از خسارات جاني و مالي در دست نيست.
*خسارت سيل به مزارع، راه ها و مسكن روستايي شيروان و اسفراين
همچنين وقوع سيل به بخشهاي كشاورزي، راههاي روستايي و منازل مسكوني در دو شهرستان شيروان و اسفراين خسارت زد.
معاون عمراني و برنامه ريزي فرماندار شيروان اعلام كرد: در پي جاري شدن سيل و تگرگ در بخش مركزي شيروان خسارات فراواني به باغها، مزارع صيفي جات و جاده هاي روستايي اين منطقه وارد شد.
نورعلي خسروي، ميزان خسارت وارده سيل به بخش كشاورزي روستاهاي بوانلو، كلاته بالا، زرقانلوو قلعه بيگ و راه ارتباطي روستاهاي قلعه حسن، خرسكانلو، شكرانلو اوغاز و ترانلو را 20 تا 80 درصد اعلام كرد.
وي برآورد اوليه از ميزان خسارات وارده به مناطق ياد شده را بيش از 10 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: كارشناسان در حال بررسي دقيق ميزان خسارت وارده هستند.فرماندار شهرستان اسفراين نيز گفت: سيل در مناطق بام، ميلانلو آذري و زرق آباد اين شهرستان خساراتي به بار آورده است.
محمدجواد طيبي به ايرنا گفت: باران و جاري شدن سيل به آبگرفتگي بخشي از واحدهاي مسكوني و جاري شدن سيل در 7 روستاي اين شهرستان منجر شد كه در حواشي رودخانه ها قرار دارند.
وي گفت: سيل علاوه بر آبگرفتگي منازل روستاييان، خساراتي به كشتزارهاي آنان وارد كرده است.

تا پايان ماه مبارك رمضان؛ 15 هزار نيازمند بردسكني اطعام مي شوند

بردسكن- خبرنگار قدس: رئيس كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان بردسكن از افزايش دو برابري اطعام محرومان و اقشار آسيب پذير در ماه مبارك رمضان در اين شهرستان خبرداد.
علي اصغر اسدي افزود: تا پايان ماه مبارك رمضان 15 هزار نفر از خانواده بزرگ امداد و اقشار آسيب پذير اين شهرستان اطعام خواهند شد.
وي ضمن قدرداني از كمك 50 ميليون ريالي خيرين نيكوكار اين شهرستان براي اطعام محرومان گفت: از شب دهم ماه مبارك رمضان بحث اطعام محرومان آغاز شده و هر شب بين 500 تا هزار نفر اطعام مي شوند.
وي همچنين از توزيع سبد غذايي بسته بندي شده بين مددجويان و اقشار آسيب پذير اين شهرستان در آينده نزديك خبر داد.
وي گفت: با توجه به اينكه در آستانه شبهاي قدر قرار داريم، متأسفانه 445 يتيم ديگر تحت پوشش اين نهاد، بدون حامي مي باشند كه مي طلبد خيرين نيكوكار در اين راستا اين تعداد يتيم را تحت حمايت قرار دهند.
وي با توجه به بازگشايي مدارس گفت: بيش از 700 دانش آموز اين شهرستان تحت پوشش كميته امداد مي باشند كه تمام هزينه هاي تحصيلي، پوشاك، اجاره مسكن و... به آنها پرداخت مي شود.
اسدي افزود: در مجموع براي هر دانش آموز تحت حمايت اين نهاد در طول سال 80 هزار تومان هزينه كمك تحصيلي پرداخت مي شود.
وي همچنين از ايجاد پايگاه جشن عاطفه ها در مدارس اين شهرستان خبرداد و گفت: با توجه به تفاهم نامه اي كه با آموزش و پرورش امضا شده است، مقرر شد تمام كمكهاي نقدي و هداياي دانش آموزان صرف كمك به دانش آموزان بي بضاعت و تحت پوشش اين نهاد در همان آموزشگاه شود.
وي همچنين از راه اندازي بيش از 80 پايگاه جمع آوري فطريه در اين شهرستان خبرداد و گفت: فطريه اي كه از طريق دانش آموزان در مدارس جمع آوري شود صرف كمك به دانش آموزان محروم و بي بضاعت همان مدرسه خواهد شد و فطريه اي كه در روستاها نيز جمع آوري شود، در همان روستا صرف كمك به اقشار آسيب پذير و مددجويان اين نهاد خواهد شد.
اسدي همچنين آمادگي اين نهاد را براي كمك به مردم مظلوم فلسطين در راهپيمايي روز جهاني قدس اعلام كرد.
گفتني است، بيش از 10 درصد جمعيت شهرستان بردسكن تحت پوشش كميته امداد اين شهرستان مي باشند و 30 درصد جمعيت اين شهرستان نيز جزو اقشار آسيب پذير هستند.
شهرستان بردسكن 100 هزار نفر جمعيت دارد كه با توجه به اينكه بيش از 85 درصد آنان به شغل كشاورزي و دامداري مشغول مي باشند، متأسفانه بر اثر سرمازدگي و خشكسالي سال گذشته 100 درصد محصولات باغي و دامي آنها از بين رفت و از لحاظ اقتصادي و معيشتي با مشكلاتي مواجه هستند.

سند آسيبهاي اجتماعي خراسان جنوبي تدوين مي شود

بيرجند - خبرنگار قدس: مدير كل بهزيستي خراسان جنوبي از تدوين سند آسيبهاي اجتماعي در آينده اي نزديك خبر داد.
محمد حسن اكبري مطلق در نشست شوراي فرهنگي بهزيستي افزود: مقابله با آسيبها نياز به بررسي و تدوين سند علمي دارد كه با توجه به كثرت دستگاههاي حوزه اجتماعي و فرهنگي با حساسيت دنبال نشده است.
وي از تدوين سند آسيبهاي اجتماعي توسط سازمان بهزيستي و سازمان ملي جوانان در استان خبر داد و گفت: اين دو سازمان سند را تدوين و به كارگروه اجتماعي استان ارائه مي كنند.
وي تدوين اين سند را موجب كاهش انجام امور موازي و حركت هدفمند در راه مقابله با آسيبها ارزيابي كرد.
وي توجه به امور فرهنگي را از مهمترين ضرورتها در سازمان بهزيستي دانست و ادامه داد: امور فرهنگي بايد در جهت رشد و بالندگي سوق داده شود.
وي خواستار حساسيت بيشتر نسبت به امور فرهنگي به عنوان يك اصل اساسي و مهم در سطح جامعه شد و گفت: هر چه توجه و دقت بيشتري در حوزه فرهنگي شود قطعاً آسيبها كمتر خواهد شد.
وي با بيان اينكه رسيدگي به آسيبها تنها منحصر به بهزيستي و دفتر آسيبهاي اجتماعي بهزيستي نيست، افزود: همه دستگاههاي اجتماعي و فرهنگي بايد دست به دست هم داده و در رفع اين معضلات تلاش نمايند.
در اين نشست برنامه محوري و حركت در جهت برنامه هاي فرهنگي، نياز سنجي فرهنگي و آسيب شناسي فرهنگي براي بررسي در جامعه هدف سازمان مورد تصويب شوراي فرهنگي سازمان بهزيستي قرار گرفت.

راه اندازي طرح مشاوره و روان درماني در كانون اصلاح و تربيت بجنورد

بجنورد - خبرنگار قدس: مددجويان كانون اصلاح و تربيت بجنورد تحت پوشش خدمات روان شناختي مراكز مشاوره و روان درماني زندان هاي استان قرار گرفتند.
سرپرست كانون اصلاح و تربيت بجنورد ضمن بيان اين مطلب گفت: با توجه به تأثير مثبت آموزش در جوانان و در راستاي بازسازي شخصيت آنان و فراهم نمودن زمينه بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه، زيرساختهاي لازم در كانون فراهم شده و با همكاري مسؤول مشاوره زندانهاي استان و همكاران وي، مددجويان كانون نيز تحت پوشش خدمات روان شناختي قرار گرفتند.
وي فرآيند ارائه خدمات اين طرح علمي را شامل پذيرش، مشاهده رفتار، آموزشهاي روان شناختي، مشاوره فردي، مشاوره خانوادگي و گروه درماني اعلام كرد.وي افزود: در كنار اين فرآيند آموزشهاي ديني و مذهبي و همچنين آموزشهاي مهارتهاي فني و حرفه اي نيز انجام مي گيرد.
فردوسيان جوانان را سرمايه هاي آتي كشور دانست و خاطرنشان ساخت: مهمترين مزيت طرح مشاوره و روان درماني بازسازي شخصيت مددجويان و پيشگيري از بازگشت مجدد آنان به سمت انجام بزه مي باشد.
خسروي، مسؤول مركز مشاوره زندان بجنورد نيز اعلام كرد: با توجه به موقعيت فني مددجويان، كانون اصلاح و تربيت و قدرت فراگيري خوب آنان در درك مطالب ارائه شده از سوي كارشناسان مشاوره و روان شناسي، برنامه اي مدون تهيه و كارشناسان اين مركز به طور كامل با حضور خود در كانون اصلاح و تربيت به ارائه آموزشهاي لازم مي پردازند.

يك مسؤول: عمر آسفالت خيابانهاي مشهد بايد به 15 سال برسد

خراسان امروز: يكي از اساسي ترين فعاليتها در طرح «مشهد چهارده صفر چهار» توجه عميق به مشكلات عمراني شهر مشهد است.
مدير عامل سازمان عمران مشهد گفت: در چشم انداز 20 ساله بايد در مسيري گام برداريم كه تغييراتي اساسي در حوزه هاي فني و عمراني مشهد ايجاد شود.
محسن نيك پور با اشاره به مشكل آسفالت شهر مشهد خاطر نشان كرد: آسفالت خيابانها هر چهار سال آسيب فني مي بيند كه بايد از موادي استفاده كرد تا عمر آسفالت خيابانهاي مشهد به 15 سال برسد.
وي با بيان اينكه يك طرفه كردن خيابانها بار ترافيكي را افزايش مي دهد، تصريح كرد: ساخت پاركينگهاي طبقاتي مجهز به جرثقيل بالابرنده، كاهش چهار راهها و ايجاد ميدانهاي مناسب در روان سازي ترافيك شهر مشهد مؤثر است.
وي گفت: در اين طرح بايد به اندازه ميدانها توجه داشت.
نيكپور با اشاره به اينكه مشهد، دومين كلانشهر مذهبي جهان است، اذعان داشت: جاده هاي كمربندي شهر در طرح «مشهد چهارده صفر چهار» بايد به شكلي ساخته شود كه در 40 سال آينده در داخل فضاي شهر قرار گيرد.
وي تصريح كرد: اين در حالي است كه امروزه جاده هاي كمربندي، زودهنگام در فضاي داخلي شهر قرار مي گيرند و مشكلات زيادي را ايجاد كرده اند.وي با اشاره به تراكم 240 درصدي ساختمانها اظهار داشت: مشهد قابليت افزايش تراكم تا سقف 400 درصد را در بعضي از نقاط شهر دارد كه مي توان با ايجاد فضاهاي تفريحي و سرسبز متناسب با جمعيت و زيباسازي شهر نيز پيشرفت كرد.وي طرح «مشهد چهارده صفر چهار» را به لحاظ بهره گيري از نيروهاي جوان و مشاركت مردم طرحي موفق دانست.

مدير كل كميته امداد خراسان جنوبي خبرداد؛ اختصاص 210 ميليون ريال براي آزادي مددجويان محكوميت هاي مالي

بيرجند- خبرنگار قدس: مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان جنوبي گفت: براي آزادي مددجويان نيازمند كه به دليل ناتواني در پرداخت ميزان ديه و يا محكوميتهاي مالي، محكوم به حبس شده بودند، مبلغ 210 ميليون ريال تسهيلات پرداخت شده است.
سيد حبيب شكرابي افزود: در راستاي پيگيري مسايل محكومين نيازمند و در جهت سياست افزايش حمايتهاي اجتماعي، طي سه ماه اول سال جاري، 31 پرونده حقوقي مورد بررسي قرار گرفت.
وي با بيان اينكه امداد به عنوان مدافع حقوق محرومان در جامعه مطرح است، اظهار داشت: در راستاي حمايت از مددجوياني كه از بضاعت مالي كافي برخوردار نبودند، در سه ماه گذشته با پيگيري واحد حقوقي اين نهاد حكم آزادي چهار نفر از مددجويان صادر شده است.

لحظه ها

كشف مجسمه هاي جعلي در مانه و سملقان
بجنورد- خبرنگار قدس: فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي خراسان شمالي از كشف اشياي جعلي در شهرستان مانه و سملقان خبرداد.
سرهنگ رنجبر افزود: با پيگيريهاي به عمل آمده توسط پرسنل يگان حفاظت، شخصي به نام محمد 30 ساله كه سابقه جعل اشياي جعلي را داشت، دستگير شد.وي افزود: از متهم تعداد دو عدد مجسمه گوزن كشف و ضبط شد.وي خاطر نشان كرد: اين اشيا پس از انجام مراحل كارشناسي تحويل مأموران آگاهي شهرستان مانه و سملقان شد.

دستگيري 61 افغاني فاقد مجوز در قاين
بيرجند- خبرنگار قدس: مأموران انتظامي شهرستان قاين موفق به دستگيري 61 نفر از افاغنه غيرمجاز شدند.به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي، مأموران فرماندهي انتظامي شهرستان قاين در پنج عمليات، موفق به دستگيري 54 نفر از افاغنه غيرمجاز شدند.
همچنين مأموران يگان امداد اين فرماندهي در حين گشت زني به يك دستگاه خودرو پيكان مشكوك و پس از متوقف نمودن خودرو تعداد هفت نفر از افاغنه غيرمجاز را دستگير كردند.

دستگيري فردي كه با اسلحه پلاستيكي سرقت مي كرد
فرمانده انتظامي كاشمر گفت: سارق مسلحي كه با معرفي خود به عنوان آورنده آش نذري، با اسلحه پلاستيكي دست به سرقت منزل زده بود، توسط مأموران انتظامي دستگير شد.
به گزارش فارس حسين اسماعيلي افزود: در پي تماس تلفني با مركز فوريتهاي پليسي مبني بر سرقت مسلحانه از منزلي در خيابان بعثت كاشمر، مأموران به محل اعزام و پس از مدت زمان كوتاه گشت زني در خيابانهاي اطراف متهم را با مشخصات اعلام شده دستگير كردند.وي با بيان اينكه اين سارق ح- ر نام دارد و اهل كاشمر است، اظهار داشت: اين سارق 27 ساله با شگردهاي خاص پليس تحت بازجويي قرار گرفت و لب به اعتراف گشود.
فرمانده انتظامي كاشمر خاطرنشان كرد: با اعتراف سارق به انجام دو سرقت منزل در كاشمر از ناحيه وي يك قبضه كلت پلاستيكي، مقداري طناب و يك حلقه چسب نواري پهن كشف شد.وي تصريح كرد: اين سارق در ارديبهشت ماه سال جاري نيز با ورود به منزل يكي از پزشكان در كاشمر و با تهديد چاقو و اسلحه زيورآلات صاحب خانه را مورد سرقت قرار داده است.
اسماعيلي با اشاره به ناكام ماندن سارق در سرقت دوم خود به لحاظ هوشياري صاحب منزل از شهروندان خواست ضمن جلوگيري از ورود افراد ناشناس به منزل در صورت مظنون شدن به اين افراد با مركز فوريتهاي پليس تماس بگيرند.

ضاربان فراري در دام پليس
بيرجند - خبرنگار قدس: مأموران انتظامي بيرجند موفق به دستگيري ضاربان فراري شدند.
سرگرد عبداللهي رئيس كلانتري 12 شهري بيرجند با اعلام اين خبر افزود: در پي وقوع يك فقره نزاع در سطح اين حوزه استحفاظي بلافاصله مأموران اين كلانتري در محل حاضر و نسبت به انتقال مجروحان به بيمارستان و شناسايي ضاربان فراري اقدامهاي لازم را انجام دادند، كه در اين رابطه با انجام تحقيقات بيشتر متهمان فراري در كمتر از 24 ساعت دستگير و تحويل مقامهاي قضايي شدند.همچنين براساس خبري ديگر، مأموران انتظامي شهرستان سرايان موفق به كشف 5 كيلوگرم ترياك شدند.مأموران انتظامي شهرستان سرايان در حين گشت و كمين در حوزه استحفاظي به يك دستگاه موتورسيكلت مشكوك و در بازرسي از آن مقدار پنج كيلوگرم ترياك كشف و ضبط كردند.

اخبار كوتاه

تايباد: از سوي هيأت فوتبال و با همكاري اداره تربيت بدني و به مناسبت ماه مبارك رمضان، مرحله اول مسابقات فوتسال جام رمضان يادواره شهدا و ايثارگران با حضور 29 تيم در تايباد آغاز شد.اين مسابقات تا پايان ماه رمضان ادامه دارد.
* از سوي كميته امداد تايباد و به همت خيرين بيش از 10 هزار نفر از مددجويان تحت پوشش اين كميته اطعام خواهند شد.
رئيس كميته امداد امام خميني(ره) تايباد گفت: اطعام محرومين از 15 تا 21 ماه مبارك رمضان و به صورت پهن كردن سفره هاي افطاري و همچنين توزيع سبد غذايي شامل برنج و روغن و مرغ و قند و شكر بين افراد تحت پوشش انجام خواهد شد.
وي گفت: در هفته اطعام و اكرام ايتام نيز كميته امداد آماده دريافت كمكهاي نقدي و كالايي خيرين است.

مشهد: همزمان با فرارسيدن شبهاي پرفضيلت قدر ساعت خونگيري مراكز اهداي خون مشهد از ساعت 20.30 تا 1.30بامداد اعلام مي گردد. ضمناً مركز اهداي خون سناباد از تاريخ 29 شهريور لغايت 87.7.2صبحها تعطيل بوده و در تاريخ 87.7.3 از ساعت 9 الي 12 صبح فعال مي باشد.
فعاليت كليه مراكز استان در ساير ايام ماه براساس ساعت قبلي مي باشد.
* دبير كميسيون ماده صد گفت: ميان مسؤولان، سازمانها و ارگانهاي مختلف دولتي ناهماهنگي وجود دارد كه اين مسأله ساختار زيست محيطي مشهد را تحت تأثير قرار داده است. وي افزود: با سازماندهي مديريت واحد، تخصصي و مدون شهري مي توان در رسيدن مشهد به شهري فراملي گامي مثبت برداشت.
شراره معدنيان با اعلام اين مطلب افزود: ايجاد حس همبستگي و همكاري بين شهروندان، اطلاع رساني دقيق و آموزش صحيح در زمينه هاي شهر زيبا، تميز و پاك مي توان جهت پيشبرد اهداف طرح «مشهد چهارده صفر چهار» در ايجاد فرهنگ شهروندي مؤثر باشد.

بجنورد: در راستاي دستور رئيس قوه قضاييه در خصوص اقدام به مرخصي مددجويان در ماه مبارك رمضان 245 نفر از مددجويان زندان شيروان به مرخصي اعزام شدند.

نهبندان: اولين جلسه بررسي مرگ و مير كودكان زير 5 سال با تأكيد بر بررسي مرگ و مير دوره نوزادي و شيرخوارگي در محل سالن كنفرانس شبكه بهداشت و درمان شهرستان نهبندان تشكيل شد.

خرو: مسؤول كانون مصباح الهدي شهر خرو گفت: اين كانون با همكاري مكتب الزهراي شهر خرو، در ماه مبارك رمضان اقدام به اطعام 250 نفر از خواهران نمود.
محمدرحماني گفت: برابر برنامه هاي همه ساله، كانون مصباح الهدي علاوه بر اطعام خواهران اقدام به برپايي محافل انس با قرآن و مراسم عزاداري شبهاي قدر مي نمايد.

هدف

مسابقات فوتسال جام رمضان در سربيشه و بيرجند
بيرجند- خبرنگار قدس: نهمين روز مسابقات فوتسال جام رمضان در سربيشه برگزار شد.
در اين مسابقات تيم علويون با نتيجه چهار بر يك تيم شواكند را شكست داد و تيم جوهري زرين با نتيجه 3 بر صفر تيم چكنه را مغلوب كرد. تيم طلا سازي سعادتي نيز با نتيجه 5 بر 3 از سد تيم شهرداري گذشت.
همچنين مسابقات فوتسال جام رمضان در بيرجند برگزار شد.
الهي مسؤول روابط عمومي هيأت فوتبال شهرستان بيرجند گفت: در اين دوره از مسابقات تيم امپراتور با نتيجه سه بر يك موبايل سهيل را شكست داد.
وي گفت: آلومينيوم آزادگان نيز با نتيجه 6 بر 2 خانه فرزندان را مغلوب كرد. همچنين آب معدني تبرك نيز با نتيجه 4 بر 3 تيم شركت بلند پايه را شكست داد. تيم ياران نيز با نتيجه 3 بر صفر بر بانك ملت غلبه كرد. پايگاه شهيد آهني هم با نتيجه 2 بر يك از سد تيم تربيت بدني در ميان گذشت و ستاره طبس با نتيجه 2 بر صفر سازه قهستان را شكست داد. بسيج طلاب نيز با نتيجه 4 بر يك عينك نور را از پيش روبرداشت.

معرفي برترينهاي مسابقات رزمي ويژه جام رمضان در سبزوار
سبزوار - خبرنگار قدس: مسابقات رزمي ويژه جام رمضان شهرستان سبزوار برگزار شد. در اين مسابقات 80 هزار خواهر بسيجي شركت كننده در اين مسابقات از باشگاه هاي ميلان، ارغوان، المپيك و اميد شركت داشتند.براساس اين خبر اين مسابقات در 5 رده سني نونهالان، خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار گرديد. همچنين اين ورزشكاران بسيجي در 5 رشته با يكديگر به رقابت پرداختند.
اين خبر حاكي است، در بخش دفاع شخصي جوانان خانمها مرضيه صحرايي، معصومه رباط سرپوشي، اكرم رباط سرپوشي، محبوبه وليزاده، فرشته حاجي شمسايي و زهرا رباط سرپوشي رتبه نخست را در اوزان مختلف كسب نمودند.در قسمت فول و سلاح سرد(نانچيكا)و در رده سني نوجوانان نيز خانمها مرضيه رباط سرپوشي، زينب بافتي و فهيمه هاشم آبادي مقام نخست را به خود اختصاص دادند.در بخش دفاع شخصي بزرگسالان نيز خانمها الهام بصيرت، شيما هاشمي، مريم رباط سرپوشي، مريم ساغري، طاهره رباط سر پوشي، افسانه جراحي، مرجان طبسي و ثمانه شريف زاده در اوزان مختلف مقام نخست را از آن خود كردند.
در قسمت تكنيك دست و پا و در رده سني بزرگسالان نيز خانمها زهره خاني، مريم خرمي، سعيده موفق و مهري سديدي مقام نخست را كسب كردند.
همچنين در رشته تكنيك دست و پا و در رده سني جوانان خانمها مهناز نظري، مينا باوفا، مريم باوفا و پريسا اسراري موفق به كسب رتبه نخست گرديدند.
اين مسابقات به همت تربيت بدني ناحيه مقاومت بسيج سپاه سبزوار و در محل سالن ورزشي سوم شعبان اين شهرستان برگزار گرديد.

اعلام نتايج ششمين روز مسابقات بسكتبال جام رمضان در بيرجند
بيرجند- خبرنگار قدس: ششمين روز مسابقات بسكتبال جام رمضان بيرجند برگزار شد.
عبدالرضا سالاري نيا دبير هيأت بسكتبال خراسان جنوبي گفت: مركز آموزش 04 با نتيجه 92 بر 46 بر تيم سپهر غلبه كرد و تربيت بدني قاين نيز با نتيجه 67 بر55 آموزشگاه سوني زينلي را مغلوب ساخت.

ورزشكاران افتخار آفرين خراساني به ميهن باز گشتند
خراسان امروز: هادي رضايي سرمربي و سيد محمد حسيني فر بازيكن تيم ملي واليبال نشسته ايران با كسب مقام قهرماني در پارالمپيك 2008 پكن موجب برافراشته شدن پرچم مقدس كشور عزيزمان شدند.
اين دو ورزشكار به همراه غلامرضا نامي عضو تيم ملي بسكتبال با ويلچر و خانمها نيره عاكف عضو تيم ملي تيراندازي و نرگس خزايي عضو تيم ملي تنيس روي ميز ديروز از طريق فرودگاه شهيد هاشمي نژاد وارد مشهد شدند.
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن