تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799158615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نرخ جديد تندر-90 هنوز اعلام نشدهپيش‌فروش مرحله دوم تندر-90 آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: نرخ جديد تندر-90 هنوز اعلام نشدهپيش‌فروش مرحله دوم تندر-90 آغاز شد
مژگان ميرزايي - پيش‌فروش مرحله دوم خودروي تندر-90 از دوشنبه هفته جاري در نمايندگي‌هاي مجاز شركت پارس خودرو آغاز شد.


به گفته معاونت فروش شركت پارس‌خودرو با اتمام تعهدات اين شركت در قبال ثبت‌نام‌كنندگان، مرحله دوم پيش‌فروش هزار دستگاه خودروي تندر-90 در نمايندگي‌هاي مجاز اين شركت آغاز شده تا متقاضيان با مراجعه به نمايندگي‌هاي مجاز نسبت به ثبت‌نام اين خودرو اقدام كنند.
براساس اطلاعيه درج شده در سايت شركت پارس‌خودرو در مرحله دوم پيش‌فروش تندر90 هر سه مدل E1، E0 و E2 اين خودرو با قيمت‌هاي 7ميليون، 7ميليون و 500هزار و 8ميليون تومان آغاز شده اين در حالي است كه قيمت نهايي اين خودرو هنوز از سوي شوراي سياست‌گذاري خودرو اعلام نشده است.
عدم اعلام نرخ جديد از سوي شوراي سياست‌گذاري خودرو در حالي است كه شركت پارس‌خودرو آذرماه سال گذشته قيمت جديد تندر-90 را به اين شورا اعلام كرده، كه با وجود گذشت 10ماه از زمان اعلام اين شركت، شوراي سياستگذاري پاسخي به درخواست آن نداده و نرخ جديد اين خودرو همچنان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.
به گفته مسوولان دو شركت ايران‌خودرو و پارس‌خودرو در حال حاضر خودروي تندر-90 با حاشيه ضرر يك ميليون تا يك ميليون و پانصد هزار تومان مواجه است كه به اعتقاد آنها براي برطرف شدن اين ضرر، شورا بايد با نرخ جديد اين خودرو موافقت كند.
در مرحله اول پيش‌فروش خودروي تندر-90 كه اسفند ماه سال 85 در دو شركت ايران خودرو و پارس خودرو آغاز شد هر كدام از اين شركت‌ها به ترتيب متعهد به واگذاري 75 و 25هزار دستگاه خودروي تندر-90 به ثبت‌نام‌كنندگان شدند كه شركت پارس خودرو با گذشت يكسال و نيم توانسته تعهدات خود را به اتمام رساند اما مسوولان شركت ايران خودرو اتمام تعهدات اين شركت را طي چند ماه آينده وعده داده‌اند.
به گفته مديريت فروش شركت پارس‌خودرو تاخيرهاي به وجود آمده در اجراي تعهدات اين شركت موجب شد كه در مرحله اول بيش از سه‌هزار ثبت‌نام‌ كننده انصراف خود را اعلام كنند كه بر اساس گفته‌ مسوولان شركت ايران خودرو انصراف‌دهندگان اين شركت بيش از پارس خودرو بوده است.
مشكلات به وجود آمده در اجراي تعهدات موجب شد كه شركت پارس خودرو مرحله دوم پيش‌فروش را با تعداد بسيار محدودي، آغاز كند تا با مشكلات مرحله اول مواجه نشود.
واگذاري از آبان ماه
به گفته حامد بابايي، مدير فروش شركت پارس خودرو، گروه خودروسازي سايپا به مناسب ميلاد امام حسن مجتبي و عيد سعيد فطر پيش فروش برخي از محصولات را آغاز كرده كه تندر-90 هم شامل اين محصولات مي‌شود. اين در حالي است كه آغاز مرحله دوم فروش تندر-90 در ابتدا با مخالفت بسيار از سوي مسوولين وزارت صنايع و معادن همراه بود، به طوري كه اتمام كليه تعهدات مرحله اول، پيش شرط شروع مرحله دوم اعلام شد كه اين امر با مخالفت شركت‌هاي خودروساز همراه شد زيرا خودروسازان معتقد بودند كه با اتمام تعهدات برخي از مدل‌هاي تندر-90 بايد فروش مرحله بعدي آنها آغاز شود تا بازار متعادل شود اما وزارت صنايع و معادن اتمام كليه تعهدات را مدنظر قرار داده بود و اجازه پيش فروش مجدد را به شركت‌هاي خودروساز نمي‌داد به طوري كه شركت پارس خودرو با وجود آنكه بيش از سه ماه است كه تعهدات مدل0 E و E1 آن به اتمام رسيده تاكنون موفق به دريافت مجوز براي مرحله دوم پيش‌فروش نشده است.
بابايي در پاسخ به اين پرسش كه آيا وزارت صنايع با پيش‌فروش مرحله دوم تندر-90 موافقت كرده است يا خير، مي‌گويد: براساس مقررات موجود، در صورتي كه شركت خودروساز بتواند 90درصد از تعهدات خود را به اتمام برساند، مي‌تواند مرحله دوم پيش‌فروش خود را آغاز كند شركت پارس‌خودرو نيز از حدود يك ماه پيش 90درصد از تعهدات خود را به اتمام رسانده كه با توجه به اين شرايط مي‌تواند مرحله دوم پيش‌فروش را آغاز كند.
به گفته مدير فروش شركت پارس‌خودرو از ابتداي آبان‌ماه سال‌جاري واگذاري مرحله دوم خودرو تندر-90 به ثبت‌نام‌كنندگان آغاز خواهد شد كه امكان واگذاري سريع‌تر خودروها در صورت مراجعه به موقع مابقي ثبت‌نام كنندگان مرحله اول براي تكميل موجودي و دريافت خودرو وجود دارد.
براساس آمار اعلام شده از سوي شركت پارس‌خودرو در حال حاضر نزديك به هزار ثبت‌نام كننده هنوز خودروي خود را دريافت نكرده‌اند كه اسامي آنها چندي پيش اعلام شد و اين دسته از ثبت‌نام‌كنندگان براي تكميل موجودي مراجعه تا بتوانند خودروي موردنظر خود را دريافت كنند.
مديريت فروش پارس‌خودرو بهمن‌ماه را زمان اتمام تعهدات مرحله دوم پيش‌فروش اعلام كرد و افزود: با توجه به مشكلاتي كه در مرحله اول پيش‌فروش به وجود آمد، در اين مرحله شركت پارس‌خودرو 70درصد از توليدات تندر-90 را پيش‌فروش مي‌كند تا در صورتي كه مشكلي در روند توليد پيش آمد تاخيري در اجراي تعهدات به وجود نيايد.
وي يكي ديگر از اقدامات صورت گرفته براي جلوگيري از بروز مشكل را اعلام برنامه ماهانه دانست و عنوان كرد: علاوه بر پيش فروش 70درصد از توليدات، در اين مرحله تمام برنامه‌ها را به صورت ماهانه اعلام مي‌كنيم كه اين امر نيز در پيشرفت برنامه كمك مي‌‌كند.
نرخ مصوب هنوز اعلام نشده است
اختلاف‌قيمت به وجود آمده ميان كارخانه و بازار و فروش خودروي تندر 90 با حاشيه ضرر يك‌ميليون تا يك ميليون و پانصدهزار تومان موجب شد كه دو شركت ايران‌خودرو و پارس خودرو خواستار تعيين نرخ جديد از سوي شوراي سياستگذاري براي اين خودرو باشند به گفته مسوولان شركت پارس خودرو در‌حال‌حاضر خودروي تندر 90 با فاصله قيمتي حدود 4 تا 5ميليون تومان در بازار معامله مي‌شود كه اين امر موجب شده اين خودرو بيشترين تفاوت را در بازار داشته باشد و براي برطرف كردن اين مشكل بايد قيمت كارخانه را به بازار نزديك كرد تا هم مشكل حاشيه ضرر برطرف شود و هم بتوان تا حدودي بازار را كنترل كرد اما وزارت صنايع با توجه به اجراي طرح تثبيت قيمت‌ها هنوز با درخواست اين دو شركت موافقت نكرده است.
بابايي در پاسخ به اين پرسش كه تندر- 90 با چه قيمتي در مرحله دوم به فروش مي‌رسد مي‌گويد: قيمت جديد بايد از سوي كميسيون قيمت‌گذاري وزارت صنايع و معادن به شركت‌هاي خودروساز اعلام شود و هر قيمتي كه آنها در نظر بگيرند ما ناچار به اعمال آن هستيم به گفته بابايي شركت پارس خودرو چندي پيش مشكلات به وجود آمده در قيمت خودروي تندر- 90 را به وزارت صنايع اعلام كرد و در انتظار نظر اين وزارت خانه براي نرخ جديد است، اما هنوز اين وزارت‌خانه قيمت جديد را به ما اعلام نكرده است.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن