تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799499681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شگفتي هاي قوي ترين ماهيچه هاي بدن


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: afc7637be454bd6a8b6ac2119c683046.jpg]


نويسنده: مترجم: حق پرست



آيا هرگز به اين فکر کرده ايد که از بيش از ۶۰۰ ماهيچه موجود در بدنتان کدام يک قوي ترين است وب سايت «اسرار حيات» طي گزارشي به ارائه حقايقي شگفت انگيز درباره قوي ترين ماهيچه هاي بدن انسان از نظر سايز پرداخته است.

انواع ماهيچه ها
در بدن انسان ۳ نوع ماهيچه وجود دارد، ماهيچه هاي قلبي، صاف و اسکلتي. ماهيچه هاي قلبي همچنان که از نام شان پيداست، ماهيچه هايي است که ديواره هاي قلب را تشکيل مي دهند. اين ماهيچه ها کار انقباض اجباري قلب براي پمپ خون به درون و بيرون قلب در سرتاسر بدن را انجام مي دهند.ماهيچه هاي صاف انواعي هستند که ديواره رگ هاي خوني، روده ها، رحم و ماهيچه هاي داخلي چشم را تشکيل مي دهند. ماهيچه هاي اسکلتي نيز متصل به سيستم اسکلتي بدن انسان هستند. اين ماهيچه ها در نزديکي استخوان ها و نواحي از پوست مانند ماهيچه هاي صورت وجود دارند. انقباض اين ماهيچه ها به حرکت دست و پاها و ديگر بخش هاي بدن کمک مي کند.

قوي ترين ماهيچه بدن
هر ماهيچه اي در بدن نقشي برعهده دارد و بالغ بر ۶۳۰ ماهيچه نيز در بدن انسان وجود دارد. برخي ماهيچه ها به صورت منفرد و برخي در قالب گروهي شکل گرفته اند. تعداد بعضي ماهيچه ها در برخي نواحي به بيش از يک ميليارد مي رسد و بعضي ماهيچه ها نيز مانند ماهيچه هاي قلب تنها مختص همان ناحيه هستند.
بنابراين قوي ترين ماهيچه بدن کدام است و چگونه مي توان قدرت آن را اندازه گيري کرد. واقعيت اين است که براي اين سوال نمي توان يک پاسخ واحد ارائه کرد، چرا که مي توان قدرت ماهيچه ها را براساس پارامترهاي مختلفي شامل حداکثر نيرو(قدرت مطلق)، حرکت مکرر(قدرت ديناميک)، اعمال سريع نيرو(قدرت الاستيکي) و توانايي تحمل خستگي(قدرت استقامت) اندازه گيري کرد.

قوي ترين ماهيچه بدن انسان از نظر سايز
بزرگ ترين ماهيچه بدن «gluteus maximus» يا ماهيچه هاي ناحيه باسن است. اين ماهيچه هاقوي ترين هستند به اين دليل که قسمت بالايي بدن را عمودي نگه مي دارند. اگر اين ماهيچه ها قدرت کافي نداشته باشند، بدن انسان به جلو و يا يک طرف سقوط مي کند. ديگر رقيب کسب عنوان قوي ترين ماهيچه بدن از نظر سايز، زبان است. زبان از مجموعه اي از ماهيچه ها تشکيل شده است و همواره و بي وقفه مانند قلب در حال کار کردن است.اين ماهيچه دائم پيچ و تاب مي خورد تا بتوانيم صحبت کنيم و همچنين شامل لوزه هاي زباني مي شود که در دور نگاه داشتن ميکروارگانيسم ها کمک مي کنند.
حتي در زمان خواب، زبان مشغول هل دادن بزاق به درون حلق است. اگر انگشت اشاره را روي زبان تان قرار و به سمت پايين فشار دهيد، مي بينيد که زبان نيرويي در جهت مخالف وارد مي کند و به نحو اجتناب پذيري پيروز اين نبرد کششي مي شود و اين نشان مي دهد که چرا چنين ماهيچه کوچکي عنوان قوي ترين ماهيچه بدن از نظر سايز را از آن خود کرده است.

قوي ترين ماهيچه از نظر قدرت
قدرت ماهيچه اي توانايي يک ماهيچه در اعمال نيرو به يک شي خارجي است. با توجه به اين پارامتر، ماهيچه اي که عنوان برترين را کسب مي کند، masseter يا ماهيچه فک است. اين ماهيچه در سال ۱۹۹۲ توسط ريچارد هافمن از فلوريدا با ثبت گازي به قدرت ۴۴۲ کيلوگرم براي مدت ۲ ثانيه، وارد کتاب رکوردهاي جهاني گينس به عنوان قوي ترين ماهيچه بدن شد.

قوي ترين ماهيچه بدن از نظر وزن
پارامتر ديگر وزن اعمال شده توسط يک ماهيچه کوتاه تر در مقايسه با يک ماهيچه بلندتر است. با توجه به اين پارامتر، لايه myo metriel رحم قوي ترين است. اين عنوان نيز به دليل توانايي رحم که تنها 1.1 کيلوگرم وزن دارد، در به دنيا آوردن نوزاد است.

قوي ترين ماهيچه از نظر سايز و وزن
ماهيچه هاي بيروني چشم در مقايسه با سايز و وزن کره چشم بسيار بزرگ و قوي هستند. براساس برآوردها، اين ماهيچه ها ۱۰۰برابر قوي تر از حد مورد نياز هستند. زماني که کتاب مي خوانيد، ماهيچه هاي چشم بالغ بر ۱۰ هزار حرکت هماهنگ انجام مي دهند. ماهيچه هاي چشم همچنين به طور مداوم در حال تنظيم وضعيت چشم ها و تثبيت بينايي هر چشم در يک حد ثابت هستند. در طول خواب نيز اين ماهيچه ها از طريق انجام حرکات سريع چشم، خود را در واقع ورزش مي دهند و بدين شکل براي تحمل يک روز پرتلاش و پر از فشار و حرکت خود را آماده مي کنند.

قوي ترين ماهيچه از نظر توان و انرژي
ماهيچه اي که در بدن دائم در حال کار است تا انسان را زنده نگه دارد، قلب است. اين ماهيچه در هر تپش بالغ بر ۷۱ گرم خون را پمپ مي کند و همچنين در طول روز به ميزان ۹۴۵۰ ليتر خون را پمپ مي کند.
قلب مي تواند خروجي نيرويي به ميزان يک تا ۵وات اعمال کند.

البته اين خروجي نيرو شايد در مقايسه با ديگر ماهيچه هاي بدن کمتر باشد اما اين خروجي نيرو در تمام طول زندگي بدون حتي لحظه اي توقف ادامه دارد.بدين ترتيب قلب قوي ترين ماهيچه بدن از نظر توليد نيرو است. قلب در طول يک سال ۴۰ ميليون بار مي زند و قلب يک انسان تا سن ۷۰ سالگي بالغ بر 2.5 ميليارد بار تپش داشته است.

قوي ترين ماهيچه از نظر نيرو
ماهيچه اي که با بيشترين نيرو در بدن کشيده مي شود، gastro cnemiusيا ماهيچه پشت ساق پاست. اين ماهيچه در راه رفتن، دويدن و... به ما کمک مي کند. اختصاص عنوان قوي ترين از نظر نيرو به اين ماهيچه نيز به آن دليل است که عضله ساق پا کل بدن را خلاف نيروي جاذبه، عمودي و ايستاده نگاه مي دارد. اين ماهيچه ها همچنين جلوي افتادن و سقوط انسان از پشت را مي گيرند.
همان گونه که ديديد پارامترهاي مختلفي در تعيين قوي ترين ماهيچه بدن وجود دارد و نمي توان به طور مطلق يک ماهيچه واحد را قوي ترين ناميد.


خبرفارسی






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن