تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799624541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واگذاري بزرگ‌ترين شركت مخابرات ايران؛شركت مخابرات در درگاهي تالا‌ر شيشه‌اي بورس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: واگذاري بزرگ‌ترين شركت مخابرات ايران؛شركت مخابرات در درگاهي تالا‌ر شيشه‌اي بورس


اعتماد ملي:‌ سرعت فروش سهام شركت مخابرات ايران در بورس ظرف 8 دقيقه آنچنان بود كه كسي گمان نمي‌كرد سهام اين شركت بزرگ سودده مخابراتي كشور با چنين استقبال چشمگيري روبه‌رو شود.اين درحالي است كه در ابتداي امر تنها 5 درصد از سهام اين شركت براي كشف قيمت وارد بازار بورس تهران شده و قرار است مابقي آن نيز طي روزهاي آتي براي علا‌قه‌مندان به سرمايه‌گذاري در اين بخش وارد بورس شود.

در نخستين روز ورود شركت مخابرات ايران به بورس كه پس از چندين ماه كش‌وقوس و دريافت تاييديه و مصوبه و تحويل اسناد صورت گرفت، تاريخ 41 سال گذشته بورس به‌طور چشمگيري ورق خورد، به‌طوري كه ارزش روز بازار سرمايه به بيش از 74 ميليارد دلا‌ر رسيد.

بر اين اساس خريداران سهام اين شركت مخابرات 344 ميليارد تومان سرمايه را وارد چرخه بازار سرمايه كردند و با ورود 5 درصد سهام شركت مخابرات ايران به تابلوي اول بورس، هر سهم اين شركت 1500 ريال قيمت‌گذاري شد.

اين شركت در روزهاي نخستين قرار گرفتن در تابلوي بورس، چشم خريداران سهام را نوازش كرده و توانسته در هفته نخست قيمت هر سهم خود را به 161 تومان برساند.

اكنون با عرضه و معامله بيش از 231 ميليون سهم شركت مخابرات به قيمت هر سهم 161 تومان و 7 ريال، صف خريد سهام اين شركت حذف شد و به جاي آن صف فروش بيش از 3 ميليون سهمي ‌ايجاد شد.

‌ اپراتور اول خصوصي تا چهار ماه آينده

بدين‌ترتيب با برداشتن بزرگ‌ترين گام و ورود اين شركت به بورس مقدمات واگذاري سهم‌هاي بعدي تسهيل خواهد شد و بر همين اساس نيز رئيس سازمان خصوصي‌سازي از خصوصي شدن بيش از 50 درصد شركت مخابرات ايران ظرف مدت 4 ماه آينده خبر داده است.

به گفته وي، با واگذاري 5 درصد سهام شركت مخابرات ايران در بورس اوراق بهادار، بقيه سهام اين شركت هم بر اساس برنامه دولت كه در مورد واگذاري تدريجي يا بلوكي آن تصميم‌گيري خواهد كرد، به زودي واگذار مي‌شود.

بدين‌ترتيب است كه شركت مخابرات ايران درحال حاضر از دولتي بودن خارج شده و تحت قانون تجارت اداره مي‌شود و در آينده هيات مديره آن نيز از سوي بخش خصوصي انتخاب خواهد شد.

با واگذاري شركت مخابرات ايران و اجازه دولت به بخش خصوصي براي ورود به منطقه استراتژيك و حساس صنعت ارتباطات، پيش‌بيني مي‌شود اين واگذاري كاهش آسيب‌پذيري بورس، اثرگذاري و تنوع‌بخشي سهام بورس را به دنبال داشته باشد.

حكايت‌هاي مديرعامل شركت

با اتخاذ تصميم واگذاري شركت مخابرات به بورس، مقام نخست اين شركت يعني مديرعامل آن وارد گود شد و از ابتدا تا انتهاي روند واگذاري به وي سپرده شد.

وي كه در تمام اين مراحل با خوشبيني خاصي واگذاري شركت مخابرات ايران را پيگيري مي‌كرد، حكايت‌هاي جالب توجهي در كارنامه خود دارد.

فيضي كه پيش از اين در مصاحبه با اعتماد ملي از تجارب كاري خود در شركت مخابرات ايران سخن گفته بود و آرزوي واگذاري آن را به بخش خصوصي داشت، در انتظار واگذاري كامل اين شركت به بورس و جدايي كامل آن از بدنه آن نشسته است تا شايد سرانجام خود در آنجا بتواند دور از هياهوهاي قبلي به كار تحقيقاتي و نه اجرايي و مديريتي بپردازد.

به گفته وي، در آخرين دوره‌اي كه قرار شد حساب‌هاي اين شركت براي تاييد به سازمان حسابرسي ارسال شود، يك اسناد به اين سازمان ارسال شد تا آخرين خوان واگذاري مخابرات نيز پشت سر گذاشته شود.

فيضي كه معتقد است درآمد دولت از اپراتور اول پس از خصوصي‌سازي اين شركت بيش از زماني خواهد بود كه به‌طور كامل در انحصار دولت قرار داشت، مي‌گويد: تغييرات اساسي شركت، تبديل آن به سهامي‌عام، صدور پروانه، اصلا‌ح ساختار مالي و سازگار نبودن آن با قانون تجارت از جمله چالش‌هايي بود كه در مسير واگذاري شركت مخابرات ايران به بخش خصوصي قرار داشت.

به گفته فيضي، از 30 شركت استاني در سال 85، دو شركت زيان‌ده بودند كه در سال 87 زيان‌ده نخواهند بود و با مجموعه شركت‌هاي استاني و ارتباطات سيار كه در تراز تلفيقي در اختيار بورس قرار داده شده، سنجيده شده‌اند و سود مناسبي خواهند داشت.

وي درباره روز واگذاري سهام 5 درصدي نيز مي‌گويد: قيمت هر سهم ابتدا با 430 ايستگاه بورس از قيمت 80 تومان شروع شد و پيرو مذاكرات تلفني با رئيس‌جمهور و وزير اقتصاد جديد، قيمت 150 تومان اعلا‌م شد.

سهم 40 درصدي مردم

از زماني كه قرار شد اين شركت وارد بورس شده و به علا‌قه‌مندان به سرمايه‌گذاري در آن واگذار شود، اطلا‌ع‌رساني گسترده‌اي درباره آن از سوي رسانه‌ها صورت گرفت كه براساس آن اكثر قريب‌به‌اتفاق مشتركان اين شركت از آن مطلع شده بودند.

اما با اين وجود 40 درصد از حجم معاملا‌ت خريد سهام شركت مخابرت ايران به اشخاص حقيقي تعلق داشت كه 16 هزار و 554 نفر شخص حقيقي سهام اين شركت را به ارزش 131 ميليارد تومان خريدند كه بيشترين سهم خريداري شده توسط اشخاص حقيقي 7 ميليون سهم و كمترين آن يك هزار سهم بوده است.

طبق گفته رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار، از مجموع 5 درصد سهام واگذار شده اپراتور اول در بورس، 60درصد اين سهم را افراد حقوقي خريداري كردند كه بدين‌ترتيب 305 شركت حقوقي بيش از 230 ميليارد تومان سهام اين شركت را خريدند و بيشترين سهام خريداري شده توسط اين گروه بالغ بر 100 ميليون سهم و كمترين آن 10 هزار سهم بود.

وي پيش‌بيني كرده است ميزان سود شركت‌هاي حاضر در بورس در سال 87 به 10 هزار و 700 ميليارد تومان برسد.

سهم مجاز سرمايه‌گذاران

بر اين اساس سرمايه‌گذاران خارجي نيز مجاز خواهند بود حداكثر 49 درصد از سهام شركت مخابرات ايران را در اختيار داشته باشند و سهام شركت‌هاي ايراني كه صد درصد سهام آنها متعلق به شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي ايراني است، نبايد از 51 درصد سهام كل شركت كمتر باشد.

بدين‌ترتيب با اقدامات صورت گرفته، وضعيت سهام اپراتور اول به تفكيك بدين شرح است كه 20 درصد آن متعلق به دولت و 5 درصد نيز متعلق به كاركنان است و سهام عدالت نيز از سهام اين اپراتور 20 درصد سهم را در اختيار خواهد داشت.

همچنين 5 درصد از سهام آن نيز براي كشف قيمت در 19 مرداد ماه وارد بورس شد كه مابقي آن نيز در روزهاي آتي واگذار خواهد شد.

گفته مي‌شود عرضه مابقي سهام اين شركت كه در هفته‌هاي بعد در مورد آن تصميم‌گيري خواهد شد، به صورت بلوك‌هاي 10 و 20 درصدي وارد بورس خواهند شد.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن