تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798977356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مقام مسوول در گفت‌و‌گو با ايسنا: سرگئي كرينكو اواسط شهريور به تهران مي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يك مقام مسوول در گفت‌و‌گو با ايسنا: سرگئي كرينكو اواسط شهريور به تهران مي‌آيد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

يك مقام مسوول از سفر سرگئي كرينكو، رييس آژانس فدرال انرژي اتمي روسيه در راس هياتي به تهران خبر داد.

اين مقام مسوول با اعلام اين خبر به خبرنگار انرژي هسته‌يي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: اميدواريم زمان دقيق اين سفر تا پايان ماه اوت تعيين شود.

وي گفت: به احتمال قوي اين سفر اواسط شهريور‌ماه انجام خواهد شد.

اين مقام مسوول هدف از اين سفر را بررسي پروژه نيروگاه بوشهر و مسايل مربوط به راه‌اندازي آن در موعد مقرر اعلام كرد.

همچنين خبرنگار ايسنا اطلاع يافت، قرار است در جريان سفر رييس آژانس فدرال انرژي اتمي روسيه به تهران، وي علاوه بر ديدار با مقامات سازمان انرژي اتمي از نيروگاه بوشهر بازديد كند.

در همين حال چندي پيش رييس سازمان انرژي اتمي نسبت به آغاز به كار مقدماتي نيروگاه بوشهر تا پايان سال جاري ابراز اميدواري كرد.

رضا آقازاده در گفت‌وگو با ايسنا، در پاسخ به اين سوال كه آيا نيروگاه بوشهر تا پايان آذرماه سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد؟ گفت:« فكر مي‌كنم تا پايان سال نيروگاه در مرحله راه‌اندازي مقدماتي (آغاز سوخت‌گذاري) قرار گيرد.»

وي گفت:« ما توقع داريم روسيه طبق توافقي كه صورت گرفته است به تعهدات خود براي راه‌اندازي اين نيروگاه عمل كند.»

رييس سازمان انرژي اتمي افزود:« ايران تمام تسهيلات لازم را براي هر چه سريعتر راه انداختن اين نيروگاه براي پيمانكار روسي فراهم كرده است و جاي هيچ توجيهي از سوي آنها وجود ندارد.»

هم چنين، كرينكو در خردادماه سال جاري در آخرين اظهار نظر درباره زمان راه‌اندازي نيروگاه بوشهر اعلام كرده بود كه امور آماده سازي راه‌اندازي نيروگاه اتمي بوشهر در پاييز سال جاري (ميلادي) آغاز خواهد شد.

رييس روس اتم گفته بود: «هيچ ترديدي در راه‌اندازي اين نيروگاه وجود ندارد. ما در مرحله نهايي اين امور هستيم و پس از آن كار راه‌اندازي آغاز مي‌شود كه در آنها مساله‌ي مهم جدول زماني است، اما امنيت و اطمينان كار نيروگاه مهمتر از همه چيز است.»

كرينكو گفت:« زمان واقعي به كارگيري سوخت در امور راه اندازي نيروگاه پاييز سال جاري خواهد بود.»

رييس روس اتم با بيان اينكه « تمام امور مطابق جدول زماني پيش مي رود» ادامه داد:« در مجموع كار طبق برنامه پيش مي‌رود و هيچگونه مساله غيرمنتظره‌اي وجود ندارد.»

همچنين، محمد سعيدي معاون سازمان انرژي اتمي در حاشيه مراسم جشن هسته‌يي در فروردين ماه سال جاري در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه نيروگاه بوشهر تابستان ‌٨٧ كليد مي‌خورد يا نه؟ گفت: «آنچه با شركت پيمانكار روسي توافق شده، اين است كه در فصل پاييز مراحل راه‌اندازي نيروگاه بوشهر آغاز مي‌شود.»

به گزارش ايسنا، آنچه از اظهار نظر مقامات ايراني و روسي استنباط مي‌شود اين است كه پاييز سال جاري ميلادي و اواخر سال شمسي نيروگاه بوشهر پس از ‌٣٠ سال كه از زمان ساخت آن مي‌گذرد و در حدود يك دهه كه از زمان تكميل و ساخت آن توسط روسها مي‌گذرد، بالاخره در پاييز سال جاري ميلادي آماده سوخت گذاري مي‌شود. با وجود آنكه طرفين به ويژه مقامات روسي بر راه‌اندازي اين نيروگاه در اوايل سال ‌٢٠٠٩ (وارد مدار شدن برق نيروگاه بوشهر) تاكيد دارند، اما تجربه سال‌هاي گذشته نشان داده كه چندان نمي‌توان به قول روس‌ها اميد داشت.

‌٨٢ تن سوخت اوليه اين نيروگاه از ‌٢٦ آذر سال گذشته (‌٨٦) در هشت مرحله به ايران منتقل شده است. در محموله اول تا هفتم هر بار بيش از يك هشتم سوخت ارسال ‌شد و در محموله آخر كمتر از يك هشتم. اين سوخت با غناي ‌٦/١ تا ‌٦/٣ درصد به همراه تاسيسات جانبي آن از روسيه به ايران منتقل شده است.

ميزان سوختي كه به ايران در سال اول ارسال مي‌شود، براي تغذيه (Load) اوليه راكتور نيروگاه بوشهر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. يك سوم اين سوخت بعد از يك سال جايگزين مي‌شود و مابقي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به همين دليل سوختي كه در حال حاضر به ايران منتقل شده است، حجم زيادي را دارد.

خبرگزاري نووستي اخيرا اعلام كرد: متخصصان موسسه "اتم استروي اكسپورت" كه در ساخت نيروگاه اتمي ايران در بوشهر شركت دارند، در حال حاضر مشغول آزمايش سكوي توربوژنراتور هستند.

اين خبرگزاري روسي با اعلام اين خبر ادامه داد: طبق اطلاعات دريافتي، دستگاه‌هاي خنك‌كننده كه بايد شرايط آب و هوايي مناسب در تمامي ساختمان نيروگاه و تاسيسات را فراهم كنند، در حال آماده شدن براي راه‌اندازي هستند. سيستم هدايت ديگ‌هاي ذخيره نيز به طور جداگانه براي آزمايش آماده مي‌شوند.

تاكنون كار در بخش دستگاه‌هاي خودكار سيستم هدايت فرآيندها (براي بخش رآكتور، تصفيه آب و سيستم خودكار محافظت در برابر آتش سوزي) تكميل شده است.

به گزارش ايسنا، قرارداد تكميل ساخت واحد اول نيروگاه اتمي در بوشهر، ژانويه ‌١٩٩٥ در تهران امضا شده بود.

حجم كل قرارداد حدود يك ميليارد دلار ارزيابي مي‌شود. اين پروژه بايد در تاريخ هشتم ژوئيه‌ي ‌١٩٩٩ تكميل مي‌شد، اما تاريخ بهره برداري از آن تا به حال در حدود ‌١٠ سال است كه به تعويق افتاده است. پيمانكار كل كارهاي ساخت و مونتاژ واحد اول نيروگاه، موسسه روسي "اتم استروي اكسپورت" است.

انتهاي پيام
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن