تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799135803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراقبت از دست و پا در سنگنوردی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: مراقبت از دست و پا در سنگنوردی
به هنگام سنگنوردی جذب رطوبت پوست دست توسط گچ و ساینده بودن سنگها و صخره ها باعث می شوند که پوست دست بسیار خشک شود. زمانیکه پوست دست خشک می شود بسیار مستعد ساییدگی , خراشیدگی و بریدگیها خواهد بود.
به محض اتمام صعود در اولین فرصت ممکن باید دستها را شسته و با استفاده از یک مرطوب کننده پوست را مرطوب کرد. استفاده از کرم های حاوی ویتامین E مناسب بوده و می توان آنها را از هر داروخانه ای تهیه نمود.
بریدگیها و کنده شدگی ها
بریدگیهای کوچکتر را باید تمیز کرده و در اکثر حالات می توان آنها را با باند انگشت پوشاند. اگر در صورت وجود بریدگی صعود ادامه یابد ممکن است بریدگی باز شده و زمان طولانی تری برای بهبود آن لازم باشد. هر چند که در اغلب موارد بهتر است که از صعود صرف نظر کرده و منتظر بهبود و درمان بریدگی شد ولی در صورت ادامه صعود مرطوب نگه داشتن بریدگی از ترک خوردن و باز شدن آن جلوگیری می کند.
کنده شدگیها موارد جدی تری هستند. کنده شدگی زمانی اتفاق می افتد که لایه نازکی از پوست معمولا در اثر فشار زیاد روی یک گیره تیز پاره یا شکافته می شود. این وضعیت اغلب زمانی اتفاق می افتد که هوا سرد بوده و پوست دست نیز حس زیادی ندارد. شکافته شدن پوست و خون زیادی که از محل زخم خارج می شود در عمل ادامه صعود را غیر ممکن می سازد.در این موارد قبلا از روشهایی استفاده می شد که صعود کننده را قادر می ساخت به صعود خود ادامه دهد که از جمله آنها استفاده از چسب superglue (سرطانزا) برای چسباندن پاره شدگی بود. چون خطر عفونت در یک پاره شدگی عمیق بسیار بالا است بنابر این بهتر است که محل را با داروی ضدعفونی کننده شستشو داده و با گاز استریل پوشاند تا بهبود یابد و از ادامه صعود صرف نظر کرد.
پینه ها
به هنگام صعود فشار و سایش بر روی پوست انگشتان دست پیوسته وجود دارد. در اثر تداوم فشار و سایش عکس العملی که پوست انگشتان دست نشان می دهد این است که در این نواحی پوست رشد زیادی کرده و ضخیم و کلفت می شود یا پینه می بندد. پینه بستن پوست کاملا طبیعی بوده ولی پوستی که به شدت پینه بسته در مقابل پاره شدگی مستعد تر خواهد بود. برای درمان این وضعیت بابد پینه را برداشته و محل آن را مرطوب نگه داشت. بهترین وسیله برا یبرداشتن پینه های پوست استفاده از یک قطعه سوهان است (یک قطعه فوم که با کاغذ سنباده نرم و نازک پوشیده شده است).
بسیاری از صعودها مخصوصا صعودهایی که بر روی سنگهای ناصاف و خشن انجام می شوند لایه های پوست نوک انگشتان دست را از میان می برند تا جائیکه نوک انگشتان دست دردناک شده , به سادگی عرق کرده و حتی خونریزی می کنند. به طور کلی اطراف پوست ساییده شده لایه های پوست از هم جدا بوده و اگر صعود روی آن ادامه یابد اوضاع وخیم تر شده و پوست جمع می شود. برای جلوگیری از این وضعیت باید پوست جمع شده را جدا کرد بطوریکه هیچ لبه آزادی از آن باقی نماند و زمانی که صعود انجام نمی شود محل آن را مرطوب نمود.
بانداژ
اگر قرار باشد که با پوست جراحت دار و یا ساییده شده صعود ادامه یابد باید از باند انگشت برای پوشاندن جراحت در مدت صعود استفاده نمود. بانداژ انگشت باید طوری انجام گیرد که در طول مدت صعود سر نخورده و جابجا نشود. بدین منظور قطعه ای از باند را به طور طولی در قسمت رو و زیر انگشت دست قرار داده و سپس یک باند نازک طویل را دور آن به طور مارپیچ می پیچانیم بطوریکه هر دور از باند با لبه دور قبلی هم پوشانی داشته باشد. اگر بستن باند از انتهای انگشت به طرف نوک انگشت انجام بگیرد در این صورت اصطکاک بیشتری با گیره داشته ولی زودتر باز می شود و اگر بانداژ از نوک به طرف انتهای انگشت باشد احتمال باز شدن بانداژ کم است و در صعودهای طولانی تر و چند مرحله ای بهتر است که از این روش بانداژ استفاده شود.
مراقبت از پا
اولین قدم برای مراقبت از پاها تهیه کفش سنگنوردی است که کاملا مناسب و اندازه پا باشد.
کفش های سنگنوردی با کیفیت بالا, کاملا آناتومیک با کف انحنا دار و غیر متقارن طراحی شده اند. ولی با اینحال این کفشها باید کاملا اندازه و راحت باشند. استفاده از کفشهای بسیار تنگ باعث افت عملکرد شده و زمینه را برای ایجاد پینه و میخچه مهیا می سازند.
اندازه کردن کفش سنگنوردی
· ناخن انگشتان پایتان را تخت کوتاه کنید – ناخن ها نباید زیاد کوتاه شوند.
· مطمئن شوید که کفش کاملا راحت و اندازه بوده اما زیاد تنگ نباشد.
· کفش هایی که تولید می شوند تنوع زیادی دارند. تعدادی از آنها در قسمت پاشنه باریکتر بوده و تعدادی دیگر در قسمت پنجه باریکتر هستند و بعضی در مقایسه با کفش های دیگر حجم کمتری دارند. سعی کنید که چندین مدل و نوع را امتحان کنید تا کفشی را که کاملا اندازه و مناسب پایتان است را انتخاب کنید. چون معمولا پای زنان باریکتر از پای مردان است بنابراین زنان باید از کفشی که برای آنها طراحی شده است استفاده کنند.
· کفش های بدون آستر خاصیت ارتجاعی دارند و گشادتر میشوند بنابراین می توان آنها را تنگتر انتخاب نمود. ولی کفشهای آستر دار چون استرج نبوده و خاصیت کشسانی ندارند باید کاملا اندازه پا انتخاب شوند.
برای طولانی تر کردن عمر کفش های سنگنوردی و جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در آنها فقط هنگام صعود باید از آنها استفاده نمود.
کفش ها را باید در مکانی که هوای خشک در آن جریان داشته باشد قرار داد تا خشک شوند. قرار دادن تکه ای از چوب درخت سرو در داخل کفش ها رطوبت آنها را جذب کرده و بوی نا مطبوع را از بین برده و در ضمن بصورت یک قارچ کش طبیعی عمل می کند.
روشی که برای بر طرف کردن پینه دست ها به کار می رود برای بر طرف کردن پینه پاها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پاها نیز باید با کرم های مرطوب کننده مرطوب شده و نواحی پینه بسته به طور مرتب سوهان زده شوند تا پینه ها از بین بروند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن