تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798983972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا عده‌اي مثلث برمودا را به امام زمان(عج) نسبت مي‌دهند؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: چرا عده‌اي مثلث برمودا را به امام زمان(عج) نسبت مي‌دهند؟
گروه گزارش: پايگاه اطلاع‌رساني تبيان، ويژه‌نامه اينترنتي را به مناسبت نيمه شعبان با عنوان «يوسف دل» در دسترس كاربران قرار داده‌است كه در بخشي از آن به افسانه برمودا و اينكه چرا عده‌اي آن را به امام زمان(عج) نسبت مي‌دهند پرداخته است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، چهره امام مهدي(ع) در آيينه القاب، سه گام براي بيعت با امام عصر(عج)، غيبتي در حضور، هدايت‌هاي حضرت مهدي(عج)، طاووس بهشتيان، مفهوم انتظار، نشانه‌هاي ظهور، عرضه اعمال بر امام زمان(عج)، بقية‌الله؛ انسان كامل، انتظار يعني مقابله با ظلم، برداشت‌هاي انحرافي از انتظار، عطر حضور برخي از بخش‌هاي ويژه‌نامه اينترنتي «يوسف دل» است.

از ديگر بخش‌هاي اين ويژه‌نامه مي‌توان به خصوصيات جامعه امام زمان(عج)، مير مهر(1) و (2)، جزيره خضراء و مثلث برمودا كجاست؟، ادعيه و زيارات امام زمان عليه السلام(همراه با فايل صوتي)، منظومه احساس، در انتظار يار، نواي شادي(مولودي‌خواني)، در محضر خوبان(سخنراني استاد رضا الهي)، سوره دوازدهم؛ يوسف زهرا عليهاالسلام(كليپ)، كليپ صوتي مدح حضرت امام زمان(عج) از مرحوم آغاسي اشاره كرد.

پاسخ به سؤالات شما در باب مهدويت، كتابخانه مهدوي، ويژه‌نامه‌هاي سال‌هاي گذشته، متن پيامك جهت عيد نيمه شعبان، تصاوير ويژه متحرك، تصاوير ويژه و محافظ صفحه(Screensaver) عناوين ديگر بخش‌هاي ويژه‌نامه اينترنتي «يوسف دل» است.

310 اسم و لقب براي امام زمان(عج)

در بخش‌هايي از «چهره امام مهدى(ع) در آيينه القاب» آمده‌است: «براى امام زمان(ع) اسامى و لقب‏هاى زيادى ذكر شده‌است. در كتاب نجم‏الثاقب مرحوم محدث نورى حدود صد و هشتاد و دو نام و لقب و در كتاب نام نامه حضرت مهدى(عليه السلام) به حدود سيصد و ده اسم و لقب آن حضرت اشاره شده‌است.»

در بخش ديگري با عنوان «سه گام براي بيعت با امام زمان(ع)» نوشته شده‌است: «در مكتب تشيع دو مقوله دعا و زيارات وجود دارد كه در ديگر مكاتب وجود ندارد و يا بسيار كمرنگ است. دعا و زيارات نقش بسزايي در رشد و تعالي انسان دارد كه به اين نعمت عظيم در مكتب تشيع توجه بسيار شده‌است.»

در اين ويژه‌نامه اينترنتي درباره «هدايت‏هاي حضرت مهدي(عج)» آمده‌است: «وجود امام زمان(عج)، هر چند غايب‏اند، دو گونه فايده‏ تكويني و تشريعي دارد. فائده‏ تشريعي وجود آن حضرت، بر سه گونه است. مهم‏ترين آن هدايت‏ خلق است و مشهورترين لقب آن حضرت، يعني «مهدي‏»، بر آن دلالت مي‏كند اين هدايت‏ها به سه دوره تقسيم شده است: 1- از ولادت تا پايان غيبت صغرا 2- دوران غيبت كبرا 3- هدايت‏هاي پس از ظهور.»

در ويژه‌نامه اينترنتي «يوسف دل» درباره «مفهوم انتظار» چنين توضيح داده شده‌است: «انتظار «فرج‏» يعني، انتظار حاكميت قرآن و اسلام. شما به آنچه فعلاً جهان در آن قرار دارد، قانع نيستيد. حتي به همين پيشرفتي هم كه با انقلاب اسلامي به دست آورديد، قانع نيستيد. مي‏خواهيد باز هم به حاكميت قرآن و اسلام، نزديك‏تر بشويد. اين انتظار «فرج‏» است. انتظار فرج، يعني، انتظار گشايش از كار انسانيت.»

برداشت‏هاي انحرافي از انتظار

در بخش ديگري درباره «برداشت‏هاي انحرافي از انتظار» نوشته شده‌است: «بعضي‏ها انتظار فرج را به اين مي‏دانند كه در مسجد، در حسينيه، در منزل بنشينند و دعا كنند و فرج امام زمان(عليه السلام) را از خدا بخواهند. اينها مردم صالحي هستند. اين‌ها به تكاليف شرعي خودشان هم عمل مي‏كردند و نهي از منكر هم مي‏كردند و امر به معروف هم مي‏كردند، لكن همين. ديگر غير از اين كاري ازشان نمي‏آمد و به فكر اين هم، كه يك كاري بكنند، نبودند.»

در بخش‌ بعدي اين ويژه‌نامه اينترنتي درباره «خصوصيات جامعه امام زمان(عج)» چنين آمده‌است: «امام زمان(عج)، جامعه‏اش را بر اين چند پايه بنا مي‏كند؛ اول بر نابود كردن و قلع و قمع كردن ريشه‏هاي ظلم و طغيان؛ يعني، در جامعه‏اي كه در زمان ولي‌عصر(صلوات الله عليه) ساخته مي‏شود، بايد ظلم و جور نباشد؛ نه اين‏ كه فقط در ايران نباشد، يا در جوامع مسلمان‌نشين نباشد، در همه دنيا نباشد.»

افسانه مثلث برمودا و جزيره خضراء

در بخش ديگري از اين ويژه‌نامه اينترنتي به بحث درباره مثلث برمواد و جزيره خضراء پرداخته شده است و ضمن افسانه خواندن مطالبي كه درباره اين دو منطقه مطرح مي‌شود با طرح اين پرسش كه آيا ارتباطي بين اتفاقات رخ داده در مثلث برمودا و امام عصر (عج) وجود دارد؟ آورده است: سال‏هاي طولاني حضور استعمارگران در اين منطقه و رقابت‏هاي موجود در بين آنها و مبارزات و سركوب‌هايي كه صورت مي‏گرفت؛ زمينه را براي پيدايش افسانه‏ها و تخيلات فراهم كرد؛ به طوري كه بسياري از حوادث به وجود آمده؛ به عوامل ناشناخته، نسبت داده مي‏شود.

از ديگر مواردي كه بايد در اين دوره مورد توجه قرار داد، موضوع دزدان دريايي و حمايت رقيبان استعماري از آنها براي ضربه زدن به منافع رقيب است. طبيعي است كه اين دزدان دريايي، مايل نبودند از خود نام و نشان به جا بگذارند؛ بلكه صرفا به دنبال اهداف خويش بودند. مجموعه اين عوامل، فضايي ابهام‏آميز و ترسناك را بر منطقه حاكم كرد و زمينه را براي شكل‏گيري «افسانه‏ها» و «انتساب حوادث به عوامل ناشناخته‏» آماده نمود. استعمارگران و ابرقدرت‏هاي جهان - به ويژه آمريكا و رسانه‏هاي غربي - هر زمان كه سياست‏شان اقتضا كند، فضاهايي را ايجاد مي‏كنند كه بسيار اغفال كننده و وارونه نشان‌دهنده حقايق است .

مثال مشهور و جاري اين مدعا، تبليغات فريبكارانه آمريكا درباره تروريسم است . مجموعه تبليغات جهاني درباره «تروريسم‏» براي كسي كه آن روي سكه را نديده باشد، ترديدي باقي نمي‏گذارد كه فلسطينان، حزب الله و ... ، تروريست هستند و آمريكا و اسرائيل، از خود دفاع مي‏كنند!

تبليغات جهت‌دار، درباره «مثلث ‏برمودا» و حادثه‏هاي آن نيز براي برخي افراد بي‏اطلاع و يا افسانه‏گرا، چنين تخيلي را پيش آورده كه واقعا در آن جا خبر ويژه‏اي است. براي مثال همين شرايط، زمينه را براي سوءاستفاده برخي از فرصت‏طلبان، فراهم مي‏ساخت . آنان با اختفاي كشتي‏هاي خود، خبر از ناپديد شدن آن مي‏دادند و از شركت‏هاي بيمه، غرامت دريافت مي‏كردند. سپس همان كشتي را با نام ديگر و تغيير بعضي از ظواهر، در نقطه‏اي ديگر به ثبت رسانده و مجددا مي‏فروختند و يا از آن بهره‏برداري مي‏كردند.

خدشه بر چهره مهدويت و امام زمان(عج)؛ هدف افسانه‌سرايان

همچنين در اين ويژه‌نامه و با تيتر «خدشه بر چهره مهدويت و امام زمان(عج) آمده است: گذشته از اشكالات متعدد و تاريخي داستان «جزيره خضراء» ، تطبيق آن بر «مثلث ‏برمودا» علاوه بر آن كه ترسيمي نادرست و غير معتبر است؛ چهره امام زمان (عج) را نيز مخدوش مي‏سازد. آنچه در داستان «جزيره خضرا» آمده، آن است كه كشتي‏هاي دشمنان غرق مي‏شود؛ نه اين كه تعداد زيادي هواپيما و كشتي - آن هم بدون آن كه خصومتي داشته باشند - به قعر دريا فرستاده مي‏شوند و يا از صحنه روزگار محو مي‏شوند .

چنين تصوراتي، اساسا با رسالت امام زمان (عج) و سيره آن حضرت و پدران گرامي‏اش، در تضاد كامل است. چه اين كه غرق و نابود كردن اموال كساني كه خصومتي با آن حضرت ندارند، كاري نيست كه در شان پيشوايان معصوم عليهم السلام باشد.

بناي بر باد و اقرار بر خداوند

در بخش پاياني اين مطلب با تيتر «بناي بر باد و اقرار بر خداوند» آمده است: از جمله گناهان بسيار بزرگ، در واقع نسبت دادن دروغ و افترا، به خداوند و اولياي او است. قرآن مجيد در موارد متعددي، اين حقيقت را بيان فرموده است: «و من اظلم ممن افتري علي الله كذبا»؛ «چه كسي ستمكارتر است از كسي كه به خداوند دروغ ببندد.»

اساس داستان «جزيره خضراء»، چيزي نيست كه بتوان آن را به امام زمان(عج) نسبت داد و بر حسب موازين شناخته شده، به هيچ وجه قابل اعتماد و استفاده نيست. با وجود اين همه ضعف و كاستي، متاسفانه برخي افراد ساده لوح و سطحي‏نگر، نه تنها به اين نكته توجه ندارند؛ بلكه با تطبيقي بي‏جا و نامعقول، چهره امام زمان (عج) را مخدوش نموده و آن را به گونه‏اي ترسيم مي‏كنند كه هيچ نسبتي با شخصيت آن حضرت و پدران گرامي‏اش ندارد .
توضيحات بيشتر درباره جزيره خضراء را اينجا بخوانيد

اين مطلب نتيجه‌گير مي‌كند: در مورد «جزيره خضراء» و تطبيق نادرست آن بر «برمودا» بايد گفت:

1- اصل داستان غير قابل قبول است.

2- «جزيره خضراء» در درياي مديترانه است نه اقيانوس اطلس.

3- وقايع «مثلث ‏برمودا» ساخته رسانه‏هاي غربي و افسانه‏سازان است.

4- بر فرض كه افسانه‏هاي «برمودا» صحيح باشد، هيچ ربطي به امام زمان و مقام آن حضرت ندارد .
توضيحات بيشتر را اينجا بخوانيد
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن