واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: چرا عدهاي مثلث برمودا را به امام زمان(عج) نسبت ميدهند؟
گروه گزارش: پايگاه اطلاعرساني تبيان، ويژهنامه اينترنتي را به مناسبت نيمه شعبان با عنوان «يوسف دل» در دسترس كاربران قرار دادهاست كه در بخشي از آن به افسانه برمودا و اينكه چرا عدهاي آن را به امام زمان(عج) نسبت ميدهند پرداخته است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، چهره امام مهدي(ع) در آيينه القاب، سه گام براي بيعت با امام عصر(عج)، غيبتي در حضور، هدايتهاي حضرت مهدي(عج)، طاووس بهشتيان، مفهوم انتظار، نشانههاي ظهور، عرضه اعمال بر امام زمان(عج)، بقيةالله؛ انسان كامل، انتظار يعني مقابله با ظلم، برداشتهاي انحرافي از انتظار، عطر حضور برخي از بخشهاي ويژهنامه اينترنتي «يوسف دل» است.
از ديگر بخشهاي اين ويژهنامه ميتوان به خصوصيات جامعه امام زمان(عج)، مير مهر(1) و (2)، جزيره خضراء و مثلث برمودا كجاست؟، ادعيه و زيارات امام زمان عليه السلام(همراه با فايل صوتي)، منظومه احساس، در انتظار يار، نواي شادي(مولوديخواني)، در محضر خوبان(سخنراني استاد رضا الهي)، سوره دوازدهم؛ يوسف زهرا عليهاالسلام(كليپ)، كليپ صوتي مدح حضرت امام زمان(عج) از مرحوم آغاسي اشاره كرد.
پاسخ به سؤالات شما در باب مهدويت، كتابخانه مهدوي، ويژهنامههاي سالهاي گذشته، متن پيامك جهت عيد نيمه شعبان، تصاوير ويژه متحرك، تصاوير ويژه و محافظ صفحه(Screensaver) عناوين ديگر بخشهاي ويژهنامه اينترنتي «يوسف دل» است.
310 اسم و لقب براي امام زمان(عج)
در بخشهايي از «چهره امام مهدى(ع) در آيينه القاب» آمدهاست: «براى امام زمان(ع) اسامى و لقبهاى زيادى ذكر شدهاست. در كتاب نجمالثاقب مرحوم محدث نورى حدود صد و هشتاد و دو نام و لقب و در كتاب نام نامه حضرت مهدى(عليه السلام) به حدود سيصد و ده اسم و لقب آن حضرت اشاره شدهاست.»
در بخش ديگري با عنوان «سه گام براي بيعت با امام زمان(ع)» نوشته شدهاست: «در مكتب تشيع دو مقوله دعا و زيارات وجود دارد كه در ديگر مكاتب وجود ندارد و يا بسيار كمرنگ است. دعا و زيارات نقش بسزايي در رشد و تعالي انسان دارد كه به اين نعمت عظيم در مكتب تشيع توجه بسيار شدهاست.»
در اين ويژهنامه اينترنتي درباره «هدايتهاي حضرت مهدي(عج)» آمدهاست: «وجود امام زمان(عج)، هر چند غايباند، دو گونه فايده تكويني و تشريعي دارد. فائده تشريعي وجود آن حضرت، بر سه گونه است. مهمترين آن هدايت خلق است و مشهورترين لقب آن حضرت، يعني «مهدي»، بر آن دلالت ميكند اين هدايتها به سه دوره تقسيم شده است: 1- از ولادت تا پايان غيبت صغرا 2- دوران غيبت كبرا 3- هدايتهاي پس از ظهور.»
در ويژهنامه اينترنتي «يوسف دل» درباره «مفهوم انتظار» چنين توضيح داده شدهاست: «انتظار «فرج» يعني، انتظار حاكميت قرآن و اسلام. شما به آنچه فعلاً جهان در آن قرار دارد، قانع نيستيد. حتي به همين پيشرفتي هم كه با انقلاب اسلامي به دست آورديد، قانع نيستيد. ميخواهيد باز هم به حاكميت قرآن و اسلام، نزديكتر بشويد. اين انتظار «فرج» است. انتظار فرج، يعني، انتظار گشايش از كار انسانيت.»
برداشتهاي انحرافي از انتظار
در بخش ديگري درباره «برداشتهاي انحرافي از انتظار» نوشته شدهاست: «بعضيها انتظار فرج را به اين ميدانند كه در مسجد، در حسينيه، در منزل بنشينند و دعا كنند و فرج امام زمان(عليه السلام) را از خدا بخواهند. اينها مردم صالحي هستند. اينها به تكاليف شرعي خودشان هم عمل ميكردند و نهي از منكر هم ميكردند و امر به معروف هم ميكردند، لكن همين. ديگر غير از اين كاري ازشان نميآمد و به فكر اين هم، كه يك كاري بكنند، نبودند.»
در بخش بعدي اين ويژهنامه اينترنتي درباره «خصوصيات جامعه امام زمان(عج)» چنين آمدهاست: «امام زمان(عج)، جامعهاش را بر اين چند پايه بنا ميكند؛ اول بر نابود كردن و قلع و قمع كردن ريشههاي ظلم و طغيان؛ يعني، در جامعهاي كه در زمان وليعصر(صلوات الله عليه) ساخته ميشود، بايد ظلم و جور نباشد؛ نه اين كه فقط در ايران نباشد، يا در جوامع مسلماننشين نباشد، در همه دنيا نباشد.»
افسانه مثلث برمودا و جزيره خضراء
در بخش ديگري از اين ويژهنامه اينترنتي به بحث درباره مثلث برمواد و جزيره خضراء پرداخته شده است و ضمن افسانه خواندن مطالبي كه درباره اين دو منطقه مطرح ميشود با طرح اين پرسش كه آيا ارتباطي بين اتفاقات رخ داده در مثلث برمودا و امام عصر (عج) وجود دارد؟ آورده است: سالهاي طولاني حضور استعمارگران در اين منطقه و رقابتهاي موجود در بين آنها و مبارزات و سركوبهايي كه صورت ميگرفت؛ زمينه را براي پيدايش افسانهها و تخيلات فراهم كرد؛ به طوري كه بسياري از حوادث به وجود آمده؛ به عوامل ناشناخته، نسبت داده ميشود.
از ديگر مواردي كه بايد در اين دوره مورد توجه قرار داد، موضوع دزدان دريايي و حمايت رقيبان استعماري از آنها براي ضربه زدن به منافع رقيب است. طبيعي است كه اين دزدان دريايي، مايل نبودند از خود نام و نشان به جا بگذارند؛ بلكه صرفا به دنبال اهداف خويش بودند. مجموعه اين عوامل، فضايي ابهامآميز و ترسناك را بر منطقه حاكم كرد و زمينه را براي شكلگيري «افسانهها» و «انتساب حوادث به عوامل ناشناخته» آماده نمود. استعمارگران و ابرقدرتهاي جهان - به ويژه آمريكا و رسانههاي غربي - هر زمان كه سياستشان اقتضا كند، فضاهايي را ايجاد ميكنند كه بسيار اغفال كننده و وارونه نشاندهنده حقايق است .
مثال مشهور و جاري اين مدعا، تبليغات فريبكارانه آمريكا درباره تروريسم است . مجموعه تبليغات جهاني درباره «تروريسم» براي كسي كه آن روي سكه را نديده باشد، ترديدي باقي نميگذارد كه فلسطينان، حزب الله و ... ، تروريست هستند و آمريكا و اسرائيل، از خود دفاع ميكنند!
تبليغات جهتدار، درباره «مثلث برمودا» و حادثههاي آن نيز براي برخي افراد بياطلاع و يا افسانهگرا، چنين تخيلي را پيش آورده كه واقعا در آن جا خبر ويژهاي است. براي مثال همين شرايط، زمينه را براي سوءاستفاده برخي از فرصتطلبان، فراهم ميساخت . آنان با اختفاي كشتيهاي خود، خبر از ناپديد شدن آن ميدادند و از شركتهاي بيمه، غرامت دريافت ميكردند. سپس همان كشتي را با نام ديگر و تغيير بعضي از ظواهر، در نقطهاي ديگر به ثبت رسانده و مجددا ميفروختند و يا از آن بهرهبرداري ميكردند.
خدشه بر چهره مهدويت و امام زمان(عج)؛ هدف افسانهسرايان
همچنين در اين ويژهنامه و با تيتر «خدشه بر چهره مهدويت و امام زمان(عج) آمده است: گذشته از اشكالات متعدد و تاريخي داستان «جزيره خضراء» ، تطبيق آن بر «مثلث برمودا» علاوه بر آن كه ترسيمي نادرست و غير معتبر است؛ چهره امام زمان (عج) را نيز مخدوش ميسازد. آنچه در داستان «جزيره خضرا» آمده، آن است كه كشتيهاي دشمنان غرق ميشود؛ نه اين كه تعداد زيادي هواپيما و كشتي - آن هم بدون آن كه خصومتي داشته باشند - به قعر دريا فرستاده ميشوند و يا از صحنه روزگار محو ميشوند .
چنين تصوراتي، اساسا با رسالت امام زمان (عج) و سيره آن حضرت و پدران گرامياش، در تضاد كامل است. چه اين كه غرق و نابود كردن اموال كساني كه خصومتي با آن حضرت ندارند، كاري نيست كه در شان پيشوايان معصوم عليهم السلام باشد.
بناي بر باد و اقرار بر خداوند
در بخش پاياني اين مطلب با تيتر «بناي بر باد و اقرار بر خداوند» آمده است: از جمله گناهان بسيار بزرگ، در واقع نسبت دادن دروغ و افترا، به خداوند و اولياي او است. قرآن مجيد در موارد متعددي، اين حقيقت را بيان فرموده است: «و من اظلم ممن افتري علي الله كذبا»؛ «چه كسي ستمكارتر است از كسي كه به خداوند دروغ ببندد.»
اساس داستان «جزيره خضراء»، چيزي نيست كه بتوان آن را به امام زمان(عج) نسبت داد و بر حسب موازين شناخته شده، به هيچ وجه قابل اعتماد و استفاده نيست. با وجود اين همه ضعف و كاستي، متاسفانه برخي افراد ساده لوح و سطحينگر، نه تنها به اين نكته توجه ندارند؛ بلكه با تطبيقي بيجا و نامعقول، چهره امام زمان (عج) را مخدوش نموده و آن را به گونهاي ترسيم ميكنند كه هيچ نسبتي با شخصيت آن حضرت و پدران گرامياش ندارد .
توضيحات بيشتر درباره جزيره خضراء را اينجا بخوانيد
اين مطلب نتيجهگير ميكند: در مورد «جزيره خضراء» و تطبيق نادرست آن بر «برمودا» بايد گفت:
1- اصل داستان غير قابل قبول است.
2- «جزيره خضراء» در درياي مديترانه است نه اقيانوس اطلس.
3- وقايع «مثلث برمودا» ساخته رسانههاي غربي و افسانهسازان است.
4- بر فرض كه افسانههاي «برمودا» صحيح باشد، هيچ ربطي به امام زمان و مقام آن حضرت ندارد .
توضيحات بيشتر را اينجا بخوانيد
سه شنبه 29 مرداد 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]