تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799076354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نکات قابل توجه درباره قنداق و پستانک : پرسش و پاسخ مادران آشپزآنلاینی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: خیلیها میگن قنداق کردن نوزاد به استخوان لگن بچه آسیب میزنه و پستونک هم فرم دهانش رو خراب میکنه...واقعا این مساله صحت داره؟
در این مورد نظرات مختلفی وجود داره که بعضی از اونا رو براتون میذارم.

قنداق بمعنای چیزی که در گذشته بوده مسلما اشتباه انجام میشده چرا که بستن نوزاد با اون شدت باعث اسیب به گردش جریان خون و شکل استخوان بندیش میشده .
اما قنداق به این شیوه که شما یه پارچه سه گوش درست کنی طوری که خیلی ملایم حرکت دست و پاهای نوزاد کنترل بشه . این عمل زندگی در محیط رحم مادر رو برای نوزاد تداعی می کنه .

در مورد پستا نک هم باید بگم که گول زنک نه پستانک چرا که این گول زنک می تونه باعث ایجاد قوس فکی در دهان و دندان کودک بشه.
کودک بیشتر دچار گوش درد میشه .
کمتر به سینه مادر مک می زنه .
پوسیدگی دندان در اونها بیشتره.
اسهال استفراغ و دل درد در این بچه ها بیشتره.
تماس کودک با وادر کمتره.
احتمال ایجاد برفک دهان و دندان و الرژی بیشتره.
مرگ به دلیل پاره شده قسمتی از پلاستیک پستانک و یا شیشه شیر و خفگی بیشتره.

البته یه چند مورد در موارد بالا شامل شیشه های شیر و عدم تغذیه کودک با شیر مادر هم هست .

در ضمن عزیزم اگه نسل جدید بخواد مقایسه کنه که برای قدیمی ترها با این شیوه ها اتفاقی نیفتاده پس ما هم همون روش رو ادامه بدیم که نون ما اجر میشه

سلام اینجا هم بچه هارو قنداق میکن ولی نه مثل ایرانیها شل و ول.

آنیا جون منظورت چه جوره؟ میشه بیشتر توضیح بدی.... پستونک چی؟ استفاده میکنن؟

nooki جان پستونک و همینطور شیشه باعث میشه نوک زبون بچه تخت بشه اگر زیاد استفاده بشه بچه بعدا سرزبونی حرف بزنه

ممنون سعیده جون از راهنمائیت ولی این نکته واقعا اثبات شده؟؟؟

عزیزم اینکه در تکلم اختلال ایجاد میکنه ثابت شده
http://www.hawzah.net/Hawzah/Magazines/ ... 5&id=83401
پاراگراف 17 متن بالایی در این مورده

خبر هشتم لینک زیر رو هم بخون گلم

http://www.qudsdaily.com/archive/1387/h ... ge2.html#7


خانمی واقعا ممنون از لطفت

اینجا قنداق کردنشون یه کونه یا پتوی بچه رو دورش می ببندن البته منم شنیدم یکی از دوستا زایمان کرده بوده شوشوش هلندی گفت که بچه رو شل و ول می بندن نه مثل ما سفت که نتون تکون بخوره پستونک که تا 4/5 سالی توی دهنون هست.

قنداق کردن نوزاد


هیچگاه کودک را قنداق نکنید . چرا که قنداق کردن کودک سبب ایجاد احتمالات مفصلی بخصوص مفصل لگن در کودک می شود . قنداق کردن دختر بچه ها خطر ناکتر بوده چرا که خطر دررفتگی مادرزادی لگن و احتمالات مفصل لگن در دختربچه ها بیشتر است و قنداق کردن باعث ایجاد اختلال در رشد لگن و بعدها در راه رفتن کودک می شود .
http://www.moms-love.ir/child/clothchild.html

كلينيك دكتر ورشيپ ، فواید یا ضرر قنداق نوزاد چیست
آيا قنداق گرفتن نوزاد خطرناك است ؟ اصلاً چه دليلي دارد كه عده اي از مادران و پدران براي نوزادان خود قنداق تهيه مي كنند ، آيا بهره گيري ازاين قنداقها خطر جانبي به دنبال ندارد؟
سالها بود كه قنداق كردن نوزاد را خطرناك مي دانستند اما چندي است كه محققان مي گويند اولاً نوزادان را بايد روي پشتشان خواباند و روي شكم قراردادن نوزادان خطرناك است ، ثانياً روش و سنت قديمي قنداق كردن (پيچيدن پارچه دور نوزاد براي محدودكردن حركات نوزاد) مي تواند جلوي خواب مرگي كودك را بگيرد. در واقع قنداق گرفتن نوزاد باعث محدودكردن حركت شده وهنگامي كه كودك را به پشت مي خوابانيم احتمال برگشتن روي شكم كمتر ودرنتيجه احتمال وقوع خواب مرگي كم مي شود.
با وجود تأكيدهاي بسيار زيادي كه دراين زمينه به عمل آمده هنوز ۲۰درصد مردم آمريكا معتقدند اگربچه را روي شكم بخوابانيد آروغ خواهد زد وراحت تر مي خوابد . اما محققان اصرار دارند بقبولانند كه بچه هايي كه قنداق مي شوند راحت تر و بهتر مي خوابند. هنوز رسم قنداق كردن بچه دركشورهايي مانند تركيه، افغانستان و آلباني به چشم مي خورد. محققان گمان مي كنند كه در قنداق نوزاد احساس امنيت مي كند واز احتمال حركات ناگهاني وخطرناك كاسته مي شود.
بايد اين نكته بسيار مهم را مدنظر داشت كه منظور از قنداق كردن اين نيست كه چنان نوزاد را در پارچه اي بپوشانيم كه هيچ حركتي در ناحيه لگن وجود نداشته باشد و يا تنفس نوزاد دچار اختلال گردد. دانشمندان به بررسي وارزيابي REM (حركت سريع چشم) وخواب آرام Quiet sleep پرداخته والگوهاي تنفسي نوزاد را به دقت بررسي مي كنند.
اگر بچه را قنداق گرفته باشند ، طول زمان حركات چشم كندتر مي شود. در هرحال نتايج تحقيقات جديد ادله واسناد كافي در اختيار گذاشته كه بتوان از سنت ديرينه قنداق دفاع كرد. اما بازهم تأكيد مي شود كه آزادي عمل ورشد نوزاد نبايد دچار خدشه شود و بهتر است كه پارچه نازكي مورداستفاده قرار بگيرد. چون گرماي زياد نيز موجب مرگ ناگهاني نوزاد مي شود بنابراين پارچه مورداستفاده براي قنداق نوزاد بايد نازك و نرم باشد
http://iran-newspaper.com/1381/810916/html/variety.htm

مکانيسم مکيدن پستانک با مکانيسم مکيدن سينه مادر متفاوت است و اين عامل باعث مي‌شود کودکي که عادت به مکيدن پستانک کرده به درستي سينه مادر را نمي‌مکد و در نتيجه روند توليد شير مادر مختل مي‌شود. دکتر احمد رضا فرسار متخصص کودکان و عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي و عضو هيات مديره انجمن شيرمادر و تغذيه کودکان ايران در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) واحد علوم پزشکي ايران، با بيان مطلب فوق افزود: از ديگر مواردي که باعث کاهش شيرمادران مي‌شود.

شامل خستگي حسي مادر در طول شب و روز که در طول شب بايد مادران چند بار از خواب بيدار شده و به نوزاد شير بدهند كه اين خستگي‌ها يکي از عوامل کاهش شير است.

وي عدم تماس مناسب بدني مادر و نوزاد را عامل ديگر کاهش شير مادران دانست و توصيه کرد: مادران هنگام شير دادن به نوزادان خود ارتباط کامل پوستي با بدن نوزاد و خود ايجاد نمايند.

دکتر فرسار استرس‌هاي غيرطبيعي و طولاني مدت را نيز عامل ديگر در کم شدن شير مادران دانست و در پايان افزود: در صورت شيردهي مادران به نوزادان، سالانه 7 ميليون مرگ کودک زير5 سال در دنيا کاهش مي‌يابد.








گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی

http://www.niksalehi.com

شیون‌های شبانه و جیغ‌های بنفش روزانه‌ نوزادان، تاریخی به قدمت آفرینش انسان دارند و کسی نیست که با این تکنوازی شیرخواره‌ها ناآشنا باشد. در این بین پدران و مادران بدون شک جزو شنوندگان دائمی به شمار می‌آیند که هر بار نیز به دنبال راهی برای قطع کردن این کنسرت‌های تکنفره هستند. ظهور شیء ‌ارزشمندی به نام “پستانک” در ۶۰ سال پیش، البته ربطی به خاموش کردن گریه‌های شبانه نوزادان نداشته است، هر چند که امروزه بیشترین خدمت را در این زمینه ارائه می‌کند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از دویچه وله ، عادت مکیدن در نوزادان از پیش از تولد و زمانی که هنوز در رحم مادر هستند با مکیدن انگشت شستشان شروع می‌شود. مصریان باستان قرن‌ها پیش، نوعی از پستانک‌های گِلی را درست کرده بودند که به شکل حیوانات کوچکی بودند که درون آنها را با عسل پر می‌کردند و برای آرام کردن نوزادان در دهان آنها می‌گذاشتند.

در قرن ۱۹ میلادی گل جای خودش را به کیسه‌های پارچه‌ای کوچکی داد که با خرده‌های نان پر می‌شدند. پیامد چنین پستانکی در برخی موارد خفگی نوزادان و یا پوسیدگی دندا‌ن‌های اولیه آنها بود.

در اواسط قرن ۱۹ میلادی نوع پلاستیکی از پستانک‌های کائوچویی به بازار آمد که آنها نیز دارای مشکلات عدیده‌ای از لحاظ بهداشتی و همچنین ایمنی بودند. صدها سال طول کشید تا سرانجام نوع قابل اعتمادی از پستانک به وجود بیاید.

در ماه آگوست سال ۱۹۴۹ دو پزشک آلمانی به نام‌های دکتر ویلهلم بالترز و آدولف مولر نخستین پستانک به شکل امروزی را تحت عنوان “مکنده آرامش‌بخش طبیعی و متناسب با فرم فک” ساختند. این ساخته امروزه نیز تحت نام تجاری “NUK” شناخته می‌شود که مخفف دو صفت طبیعی و متناسب با فک در زبان آلمانی است.

دکتر مولر یک دندانپزشک بود که در مطبش بیماران خردسالی را می‌پذیرفت که دچار عارضه‌های فک و دندان بودند که عامل اصلی ایجاد آنها تنها مکیدن انگشت شست بود. از سوی دیگر او مشاهده کرد در مقایسه با این گروه، کودکانی که به مدت کافی با شیر مادر تغذیه شده بودند، دارای چنین مشکلاتی نیستند.

از همین رو به کمک دکتر بالترز، متخصص فک و دهان، پروتزی پلاستیکی را ساخت که تا اندازه‌ زیادی به سینه‌ مادر شباهت داشت. تا به امروز در شکل پستانک تغییرات قابل توجهی به وجود نیامده است و تنها در ساخت قسمتی که در دهان جای می‌گیرد، از سیلیکون و لاتکس استفاده می‌شود.

با این حال پستانک مخالفت‌های فراوانی را هم از سر گذرانده است. با این که خوردن پستانک از مکیدن انگشت شست سالم‌تر است اما با این همه برخی از متخصصان معتقدند که این وسیله موجب می‌شود تا نوزاد نتواند به درستی شیر را از سینه‌ مادر بمکد. دلیل این امر نیز در این است که نوک سینه‌ مادر به همراه زبان نوزاد، اصلی‌ترین عوامل شکل‌دهی فک کودک به شمار می‌روند، اما در هنگام مکیدن پستانک زبان هیچ حرکت فیزیولوژیکی را ندارد.

گروهی نیز به پژوهش‌هایی استناد می‌کنند که نشان داده‌اند کودکانی که پستانک می‌خوردند غالبا دچار عفونت گوش میانی می‌شوند و همچنین زودتر از موعد نیز از شیر گرفته می‌شوند.

در مقابل بررسی‌های دیگری نیز در رابطه با مزایای پستانک انجام گرفته است. نتایج برخی از این پژوهش‌ها حکایت از آن دارند که پستانک از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند البته تنها به این شرط که والدین، پستانک‌های آغشته به مواد غذایی نظیر شکلات‌های صبحانه را در دهان کودک نگذارند. پرفسور هاینریش فار در همین رابطه می‌گوید: «پستانک به طور یقین جایگزین شیر دادن به نوزاد و آرام کردن اوست، هرچند امروزه والدین پا را فراتر می‌گذراند و با مالیدن عسل یا شکلات به سر پستانک باعث پوسیدگی دندان نوزادشان می‌شوند.»

دردسر بازپس گرفتن پستانک

در دنیای تجاری امروز که تنوع در آن حرف اول را می‌زند، پستانک نیز بدون گزند نمانده است و می‌توان روی آن تصاویر شخصیت‌های نامدار داستانی، آرم تیم‌های مطرح فوتبال و حتی نقش دندان‌های خون‌آشام را نیز مشاهده کرد!

البته اگر دادن پستانک به نوزادان در سال‌های اولیه تا حدی در آرام کردن آنها موثر است، در عوض گرفتن آنها از پستانک برای خود داستان دیگری دارد. برای این کار والدین مجبور به روی آوردن به حقه‌های فراوانی هستند‌‌؛ از سیاه کردن سر پستانک گرفته تا مالیدن کمی خردل به آن یا سر هم کردن داستان فرشته‌ مهربانی که شبانه پستانک را با خود برده و در عوض هدیه‌ای را به جای آن گذاشته است. هر کدام از این راه‌ها نیز دردسرهای خاص خود را دارند تا جایی که برخی مواقع منجر به پشیمانی پدر و مادرها می‌شوند از این که چرا اصلا از همان ابتدا به نوزادشان پستانک داده‌اند!

این “مکنده‌ آرامش‌بخش طبیعی و متناسب با فرم فک” در عمر خود تا آن اندازه حق به گردن نوازادان داشته است که امروزه مادر و پدرهای فراوانی را دعاگوی پدیدآوردندگانش کند.


http://www.pezeshk.us/?p=21884

آيا قنداق کردن نوزاد خطرناك است؟ اصلاً چه دليلي دارد كه عده‌اي از مادران و پدران براي نوزادان خود قنداق تهيه مي‌كنند؟

سال‌ها بود كه قنداق كردن نوزاد را خطرناك مي‌دانستند، اما چندي است كه محققان مي‌گويند اولاً نوزادان را بايد روي پشتشان خواباند و روي شكم قراردادن نوزادان خطرناك است. ثانياً روش سنتي و قديمي قنداق كردن (پيچيدن پارچه دور نوزاد براي محدودكردن حركات نوزاد) مي‌تواند جلوي "سندرم مرگ ناگهاني نوزاد" را بگيرد.

در واقع قنداق‌کردن نوزاد باعث محدودكردن حركات او شده و هنگامي كه كودك را به پشت مي‌خوابانيم، احتمال برگشتن روي شكم كمتر و در نتيجه احتمال وقوع سندرم مرگ ناگهاني نوزاد كم مي‌شود.

با وجود تاكيدهاي بسيار زيادي كه دراين زمينه به عمل آمده، هنوز 20 درصد مردم آمريكا معتقدند اگر بچه را روي شكم بخوابانيد، آروغ مي زند و راحت تر مي‌خوابد. اما محققان اصرار دارند بقبولانند، بچه‌هايي كه قنداق مي‌شوند، راحت‌تر و بهتر مي‌خوابند. هنوز رسم قنداق كردن بچه در كشورهايي مانند تركيه، افغانستان و آلباني به چشم مي‌خورد. محققان گمان مي‌كنند كه در قنداق، نوزاد احساس امنيت مي‌كند و احتمال حركات ناگهاني و خطرناك او كمتر مي‌شود.

هنگام قنداق کردن نوزاد اين نكته بسيار مهم را بايد مد نظر داشت كه نبايد طوري نوزاد را محکم در پارچه‌ بپوشانيم كه هيچ حركتي در ناحيه لگن او وجود نداشته باشد و يا تنفس نوزاد دچار اختلال گردد. اگر بچه را قنداق کرده باشند، طول زمان حركات چشم او كندتر مي‌شود.

در هر حال نتايج تحقيقات جديد، ادله و اسناد كافي در اختيار گذاشته كه بتوان از سنت ديرينه قنداق دفاع كرد. اما بازهم تاكيد مي‌شود كه آزادي عمل و رشد نوزاد نبايد با قنداق کردن نادرست دچار خدشه شود و بهتر است پارچه نازكي مورد استفاده قرار بگيرد، چون گرماي زياد نيز موجب سندرم مرگ ناگهاني نوزاد مي‌شود، بنابراين پارچه مورد استفاده براي قنداق نوزاد بايد نازك و نرم باشد.

دکتر مهدي تيموري

نوکی جون در گذشته بچه رو قنداق می کردن چون اولا مادر بچه کم سن بود تا بتونه بچه رو راحت تر بگیره. و هم اینکه بچه های اون موقع پر جوش و خروش تر بودن و آروم و قرار نداشتند واسه همین می بستنشون.

در مورد پستونک و شیشه قنداق : من برادر شوهرم خودش پزشکه از پستونک و شیشه ای واسه بچه اش استفاده می کنه که ارتودنسی هست. و آسیبی به دندونهای بچه نمی رسونه.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 936]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن