تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799476936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محسن رضايي درگفت‌وگوباايسنا: *محورسياست ايران درمقابل آمريكا«ايـسـتـادگـي مـدبـرانـه»است *نبايد ايستادگي 30 ساله ملت ايران مقابل آمريكا را به يك شكلات فروخت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: محسن رضايي درگفت‌وگوباايسنا: *محورسياست ايران درمقابل آمريكا«ايـسـتـادگـي مـدبـرانـه»است *نبايد ايستادگي 30 ساله ملت ايران مقابل آمريكا را به يك شكلات فروخت


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

محسن رضايي ، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، ترس و انفعال و يا ماجراجويي در عرصه بين‌المللي را به زيان كشور دانست و بر راهبرد «ايستادگي مدبرانه و منطقي» تاكيد كرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌وگوبا خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) تاكيد كرد:« راه پيشرفت و توسعه ايران از يك راهبرد دوگانه در منطقه و صحنه بين المللي مي گذرد راهبرد اول در صحنه بين المللي ايستادگي مدبرانه و منطقي است. ترس و انفعال و يا ماجراجويي هر دو به زيان ماست. در مقابل كساني كه ، در مقابل ملت ايران ايستاده اند نبايد عقب نشيني كرد و با كساني كه مي خواهند همكاري كنند بايد تعامل به خرج داد و دست همكاري به سوي آن ها دراز كرد. البته مسئله اسرائيل به دليل اينكه يك ملت و دولت نامشروعي است حساب جداگانه دارد.»

رضايي درباره موضوع فلسطين و برخي مطالبي كه اخيرا در اين زمينه از سوي برخي مسوولان مطرح شده،ادامه داد:« يهوديان بخش مهمي از سرزمين فلسطين هستند و جان و مال آن ها بايد محفوظ بماند ولي، در سرزمين فلسطين يك ملت واحد بيشتر وجود ندارد كه آن هم بايد از طريق انتخابات آزاد و رفراندوم قانون اساسي، دولت خود را تشكيل دهد و ايران هم هيچ مداخله اي در آن نخواهد داشت. خود مردم فلسطين چه مسلمان و چه يهودي و مسيحي بايد سرنوشت خود را تعيين كنند. هر فرد يك راي ، شعار خوبي است.»

وي در ادامه گفت:« راهبرد دوم "ايران منطقه اي" است كه نقش سازنده و موثر ايران در منطقه در جهت برقراري صلح و امنيت و توسعه را پيگيري مي كند. اين دو راهبرد مي تواند هم ما را از تهديدات خارج سازد و هم موجب پيشرفت و توسعه بيشتر كشور گردد.»

دكتر محسن رضايي درباره بحث هاي رابطه با امريكا كه اخيرا مطرح شده نيز گفت:« به نظر من نبايد ايستادگي 30 ساله ملت ايران را به يك شكلات فروخت و بحث هسته اي را نبايد با رابطه با امريكا مخلوط كرد. اين دو مسائل جداگانه اي هستند كه هر كدام برنامه خاص خود را دارند. ماه هاي آينده مهم و حساس هستند، ولي با تدبير مي توان از آن ها عبور كرد. دو تفكر جدي در هيئت حاكمه امريكاست كه يكي طرفدار مذاكره و حل مسائل و اختلافات بين ايران و امريكاست و گروه دوم به دنبال تحريم هاي بيشتر و فشار به ايران هستند.»

وي ادامه داد:« دولت ايران بدون عجله و شتابزدگي بايد يك طرح روشن و هدفمند و در ضمن عملي براي روبرو شدن با سياستها و اقدامات امريكا در سياست خارجي داشته باشد كه محور آن "ايستادگي مدبرانه" است. طي دو سال اخير چندين بار دولت امريكا اقدامات ماجراجويانه اي را عليه ايران برنامه ريزي كرد، ولي هر بار با تدبير رهبري و آمادگي نيروهاي مسلح و ايستادگي دولت و همراهي نخبگان كشور و ملت ايران با حكومت اين توطئه ها خنثي شد.»

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره اظهار نگراني اخيرا برخي كشورهاي عربي نسبت به پاسخ ايران به تهديدات در خليج فارس، به خبرنگار ايسنا گفت:« ما با كشورهاي عربي و مسلمان يك رابطه مستحكمي داريم كه در هيچ شرايطي تغيير نمي كند، آن ها هم بايد مراقب باشند كه تحت تاثير تبليغات دشمنان ما قرار نگيرند. بالاخره كشورهاي خارجي از منطقه خواهند رفت و ما بايد با يكديگر زندگي كنيم.»

انتهاي پيام
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن