تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799188390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزشمار جنگ 33 روزه(31):ادامه تظاهرات جهاني در محكوميت جنايت هاي اسرائيل در لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: روزشمار جنگ 33 روزه(31):ادامه تظاهرات جهاني در محكوميت جنايت هاي "اسرائيل" در لبنان
تهران - حيات

جمعه 11 اوت 2006 برابر با 16 رجب 1427 مصادف با جمعه 20/5/1385 سي ويكمين روز مقاومت اسلامي لبنان است.

به گزارش حيات، وقايع و اتفاقات اين روز به شرح زير است:

ادامه تظاهرات جهاني در محكوميت جنايت هاي "اسرائيل" در لبنان
موج تظاهرات جهاني در محكوميت جنايت هاي "اسرائيل" در لبنان ادامه يافت. در مسكو صدها نفر در مقابل سفارت "اسرائيل" در حمايت از حزب الله لبنان و عليه جنايت هاي دولت عبري دست به تظاهرات زدند.
تظاهركنندگان در حالي كه تصاويري از سيد حسن نصر الله دبير كل حزب الله در دست داشتند، عليه "اسرائيل" و آمريكا شعارهاي كوبنده اي سردادند.
در فرانسه، سودان و اردن نيز تظاهرات مشابهي برگزار شد و شركت كنندگان در اين تظاهرات ضمن محكوم كردن جنايت هاي اسرائيل در لبنان خواستار توقف فوري جنگ شدند.
از سوي ديگر، در تل آويو هم صدها صهيونيست در مقابل وزارت جنگ "اسرائيل" در اعتراض به ادامه جنگ در لبنان دست به تظاهرات زدند.
ـ وزير دارايي "اسرائيل": جنگ در لبنان تاكنون 6/1 ميليارد دلار براي اقتصاد "اسرائيل" هزينه داشته است
افرايم هيرشون وزير دارايي "اسرائيل" اظهار داشت كه حمله رژيم صهيونيستي عليه لبنان در 12 ژوئيه گذشته تا اين لحظه 6/1 ميليارد دلار براي اقتصاد اين رژيم هزينه داشته است.
وي در كنفرانسي مطبوعاتي در قدس ضمن بيان اين مطلب گفت كه در هفته آينده از دولت "اسرائيل" خواسته خواهد شد تا بودجه بيشتري را به مبلغ نزديك به 460 ميليون دلار براي ادامه جنگ در لبنان به وزارت جنگ اختصاص دهد. هيرشون همچنين مدعي شد كه از وزارتخانه هاي مختلف "اسرائيل" خواهد خواست تا به وزارت جنگ كمك بيشتري كنند.
ـ مخالفت دولت لبنان و حزب الله با پيش نويس قطعنامه آمريكا و فرانسه
دولت لبنان و حزب الله با پيش نويس قطعنامه آمريكا و فرانسه در خصوص پايان دادن به بحران در لبنان مخالفت كردند.
دولت لبنان معتقد است كه اين قطعنامه خواسته هاي لبنان در زمينه آتش بس فوري و عقب نشيني نيروهاي "اسرائيلي" به آن سوي خط آبي را ناديده گرفته است. همچنين در آن اشاره اي به اسراي لبناني در بند زنداني هاي صهيونيستي نشده است.
ـ مخالفت "اسرائيل" و آمريكا با طرح آتش بس روسيه در لبنان
"اسرائيل" با طرح آتش بس فوري روسيه در لبنان مخالفت و آن را طرحي نادرست خواند. دان گيرلمان نماينده "اسرائيل" در سازمان ملل در گفت و گو با راديو "اسرائيل" گفت كه در ديدار اخير خود با نماينده روسيه در سازمان ملل به وي تاكيد كرده است كه يك چنين آتش بسي تنها باعث اين مي شود كه حزب الله نيروهاي خود را مجددا سازماندهي كند.
همچنين جان بولتن نماينده آمريكا در سازمان ملل ضمن انتقاد از اين طرح اظهار اميدواري كرد كه قطعنامه پيشنهادي فرانسه و آمريكا به شوراي امنيت امروز به تصويب برسد.
گفتني است كه فيتالي شوركين نماينده روسيه در سازمان ملل با ارائه طرحي خواستار آتش بسي 72 ساعته در لبنان به منظور رسيدن كمك ها به افراد نيازمند و آسيب ديده شد و گفت كه دولت متبوعش امروز اين طرح را به تصويب خواهد رساند. وي ضمن اشاره به اين كه تلاش هاي ديپلماتيك سازمان ملل براي توقف جنگ تاكنون نتيجه بخش نبوده است، جنگ در لبنان را هولناك و فاجعه اي انساني توصيف كرد.
ـ به دنبال شكست مفتضحانه ارتش "اسرائيل" در مقابل حزب الله محبوبيت اولمرت و پرتس در ميان صهيونيست ها كاهش يافت
نتايج تازه ترين نظرسنجي در "اسرائيل" كه روزنامه عبري زبان "هاآرتص" آن را منتشر ساخت حاكي از آن است كه افزايش شمار كشته ها و مجروحان در ميان نظاميان صهيونيست و ادامه حملات موشكي حزب الله تا حد زيادي از محبوبيت اولمرت نخست وزير و عمير پرتس وزير جنگ "اسرائيل" در ميان صهيونيست ها كاسته است.
در اين نظرسنجي تنها 48 درصد "اسرائيلي ها" از عملكرد اولمرت راضي هستند و در اين ميان محبوبيت پرتس در ميان آنان به نسبت 37 درصد كاهش يافته است. از آغاز جنگ در لبنان تاكنون 122 صهيونيست كشته و 1011 نفر زخمي شده اند. حزب الله تاكنون بش از 3400 فروند موشك به شمال "اسرائيل" شليك كرده است كه اين حملات خسارت هاي مالي و جاني فراواني را براي "اسرائيل" به همراه داشته و منجر به فرار عده زيادي به سوي پناهگاه ها شده است.
ـ شهادت يازده شهروند لبناني در حمله هوايي صهيونيست ها به جاده "بلانه الحيصه"
به گزارش خبرنگار ما از بيروت، در حمله هوايي صهيونيست ها به جاده "بلانه الحيصه" واقع در مرزهاي شمالي لبنان با سوريه، يازده شهروند بي گناه لبناني به شهادت رسيده و هجده تن ديگر زخمي شدند.
از حاشيه جنوبي بيروت نيز خبر مي رسد كه اشغالگران قدس در 12 نوبت اين منطقه را بمباران و منازل مسكوني را هدف موشك هاي خود قرار دادند.
ـ سفير ايران در لبنان: صهيونيست ها براي سرپوش گذاردن بر شكست هاي خود، از دروغ پردازي استفاده مي كنند
سفير ايران در بيروت اعلام كرد كه دشمن صهيونيستي براي سرپوش گذاردن بر شكست هاي مفتضحانه خود از دروغ پردازي استفاده مي كند. وي تاكيد كرد: "تمامي خبرهايي كه اشغالگران قدس در مورد يافتن اجساد سربازان ايراني در لبنان پخش كرده اند، دروغ محض است."
اين چهره ديپلماتيك ايراني خاطرنشان ساخت: "اشغالگران قدس براي آنكه شكست هاي خود را در مقابل دلاورمردان حزب الله توجيه كنند و روحيه از دست رفته سربازان خود را افزايش دهند، به انتشار چنين اخبار دروغي دست مي زنند."
ـ وزير خارجه فنلاند: "اسرائيل" با استفاده از قدرت نظامي نمي تواند حزب الله را از بين ببرد
وزير امور خارجه فنلاند به "اسرائيل" هشدار داد كه تنها با استفاده از توان و قدرت نظامي خود نمي تواند جنبش حزب الله را از بين ببرد.
اين مقام فنلاندي كه كشورش رياست دوره اي اتحاديه اروپا را به عهده دارد، با اشاره به تصميم رژيم صهيونيستي براي گسترش حملات بي فايده خود به لبنان، گفت: "من از تصميم باخبر بودم، ولي استفاده از زور براي نابودي حزب الله فايده بخش نيست."
وي در ادامه خاطرنشان ساخت: "در نهايت بايد از راه هاي ديپلماتيك استفاده و خواسته هاي دولت لبنان را نيز مد نظر قرار دهيم."
ـ يك نويسنده صهيونيست: حديث جنگ ما با نيروهاي حزب الله، حديث "تام و جري" است
ناحوم بارنيع، از نويسندگان برجسته صهيونيست طي مقاله اي با انتقاد شديد از تداوم جنگ، گفت: "حديث جنگ ما با نيروهاي حزب الله، حديث «تام و جري» است، به گونه اي كه تام، گربه قوي كه از قدرت كافي براي مقابله با جري برخوردار است، در نهايت از جري شكست مي خورد و جري كوچك و زيرك بازي را مي برد."
وي در ادامه خاطرنشان ساخت: "وزراي كابينه نيز با علم به اينكه ارتش از «تام» به «جري» تبديل نمي شود، ولي باز هم با گسترش دامنه عمليات هاي زميني موافقت كردند."
ـ در درگيري نيروهاي اشغالگر با مبارزان لبناني، 15 نظامي صهيونيست كشته و زخمي شدند
حزب الله اعلام كرد كه در درگيري ميان نيروهاي اشغالگر قدس با دلاورمردان مقاومت اسلامي لبنان، 15 نظامي صهيونيست كشته و زخمي شدند. اين درگيري ها در منطقه مرزي "عيتا الشعب" واقع در جنوب لبنان در گرفت.
به گزارش خبرنگار ما از بيروت، درگيري ها ميان نظاميان صهيونيست و رزمندگان حزب الله همچنان در مناطق مرزي عيتا الشعب، بنت جبيل و اللبونه ادامه دارد.
از شمال "اسرائيل" نيز خبر مي رسد كه نيروهاي حزب الله در چندين نوبت شهرها و شهرك هاي اشغالي را هدف قرار دهد.
ـ انهدام يك ناوچه جنگي صهيونيستي به دست دلاورمردان حزب الله
در ادامه شكست هاي مفتضحانه ارتش اشغالگر قدس و در حالي كه درخواست هاي جامعه صهيونيستي براي بركناري ايهود اولمرت، نخست وزير دولت عبري از منصبش روز به روز بيشتر مي شود، از صور خبر مي رسد كه دلاورمردان حزب الله موفق شدند با شليك يك موشك، ناوچه جنگي رژيم صهيونيستي را هدف قرار داده و منهدم كنند.
حزب الله اعلام كرد: "اين ناوچه جنگي كه حامل 12 نظامي صهيونيست بود، ظهر امروز توسط دلاورمردان مقاومت اسلامي لبنان هدف قرار گرفت و منهدم شد."
ـ به دنبال شكست هاي مفتضحانه در جنگ ؛ نگراني دولت عبري از احتمال لغو قراردادهاي خريد تجهيزات نظامي از "اسرائيل" بيشتر مي شود
به دنبال موفقيت چشمگير نيروهاي حزب الله در انهدام تانك هاي ميركافا 3 و 4 رژيم صهيونيستي، نگراني دولت عبري از احتمال لغو قراردادهاي خريد تجهيزات نظامي از "اسرائيل" بيشتر مي شود.
شايان ذكر است كه تا كنون حزب الله موفق شده است 60 تانك ميركافاي ارتش رژيم اشغالگر قدس را منهدم كند كه اين مسئله مي تواند زياني هولناك را در زمينه فروش اسلحه و تجهيزات نظامي براي رژيم صهيونيستي به دنبال داشته باشد.
ـ به دنبال شكست هاي پي در پي ارتش صهيونيستي ؛ واشنگتن طرح فروش موشك هاي ام ـ 26 به اشغالگران را بررسي مي كند
روزنامه "نيويورك تايمز" چاپ آمريكا در شماره امروز خود نوشت كه واشنگتن طرح فروش موشك هاي ام ـ 26 به صهيونيست ها را بررسي مي كند.
يك مسئول آمريكايي كه نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با منبع مذكور گفت كه به زودي آمريكا با اين طرح موافقت خواهد كرد، اين در حالي است كه برخي ديگر مي گويند كه كاخ سفيد همچنان نگران آن است كه موشك مذكور قربانيان زيادي بر جاي بگذارد و اين مسئله انتقادهاي شديدي را عليه اش برانگيزد.
پايان پيام
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن