تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799502838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهبود روش‌هاي تصويربرداري در تشخيص سرطان در دانشگاه علوم پزشكي تهران


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: بهبود روش‌هاي تصويربرداري در تشخيص سرطان در دانشگاه علوم پزشكي تهران
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران به فناوري‌ دست يافت كه با بهره‌گيري از آن مي‌توان برخي بيماري‌ها بويژه سرطان را به صورت زود هنگام تشخيص داد.
به گزارش گروه علمي و آموزشي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر محمدعلي عقابيان در اين باره گفت: در مراحل اوليه بيماري معمولاً در سلول‌ها تغييرات مولكولي ايجاد مي‌شود كه در مواردي نيز با تغييرات ژنتيكي همراه است؛ كه اين تغييرات با استفاده از نانوذرات مغناطيسي به ‌عنوان عوامل ايجاد كنتراست تصويربرداري، قابل تشخيص هستند.

وي افزود: اگر اين نانوذرات با مولكول‌هاي حياتي تركيب شوند، مي‌توان آنها را به محل دقيق تومور يا بافت ضايعه ديده رساند. اين امر موجب مي‌شود كه بتوان در مراحل ابتدايي بيماري از بافت‌هاي هدف كه درگير بيماري هستند، تصويربرداري كرد. با ذكر اين نكته كه شناسايي با حساسيت بسيار بالا و با مقدار كم مواد تزريقي صورت مي‌گيرد.

دكتر عقابيان در ادامه بيان داشت: ذرات مورد استفاده در اين پروژه، نانوذرات اكسيدآهن با اندازه‌اي زير 10 نانومتر و با پوشش سازگار با بدن انسان هستند؛ كه در دستگاه هاي MRI مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين ذرات سوپر پارامغناطيس هستند و با مقادير بسيار اندك مي‌توانند تصاوير بسيار شفاف و مناسبي از تغييرات ايجاد كنند. با توجه به‌ اينكه اين نانوذرات قابليت اتصال به بيومولكول‌هاي اختصاصي برخي بيماري‌ها (بويژه تومورها) را دارند، مي‌توانند به صورت هدفدار به سلول‌هاي صدمه ديده برسند.

وي خاطرنشان كرد: دستگاه هاي MRI موجود توان تصويربرداري با اين روش تشخيصي را دارند؛ اما نيازمند سنتز نانوذرات سوپر پارامغناطيس اكسيدآهن هستند. سنتز اين مواد، عامل‌دار كردن شيميايي آنها، ساخت آنتي بادي‌ها و بيومولكول‌هاي اختصاصي هدفدار و در نهايت اتصال اين نانوذرات به مولكول‌هاي هدفدار، مراحلي هستند كه در اين پژوهش انجام شده‌اند. اين نانوذرات در حال حاضر بر روي حيوانات بدون سيستم ايمني در حال بررسي و آزمايش هستند.

اين پژوهش با همكاري پنج مركز تحقيقاتي شامل مركز تحقيقات علوم و فناوري در پزشكي، مركز تحقيقات مونوكلونال آنتي‌بادي پژوهشگران ابن سينا، مركز تحقيقات سرطان، مركز تحقيقات شيمي و مهندسي شيمي و دانشكده مواد دانشگاه علم و صنعت انجام گرفته و جزء پروژه‌هاي اولويت دار ستاد در بخش دارورساني و سرطان است.

جزئيات اين تحقيق كه از حمايت‌هاي تشويقي ستاد ويژه توسعه فناوري نانو بهره‌مند شده، در مجله بين المللي Pakistan Biological Sciences در سال 2008 به چاپ رسيده است.

لازم به ذكر است، روش‌هاي تصويربرداري فعلي كه براي تشخيص بيماري‌ها بويژه سرطان استفاده مي‌شوند، توانايي تشخيص بيماري را در مراحل ابتدايي ندارند. فناوري‌نانو با استفاده از نانوذرات مغناطيسي امكان تصويربرداري زودهنگام از سلول‌هاي سرطاني را فراهم آورده است؛ همچنين از اين روش مي‌توان براي تصويربرداري سلول‌هايي كه در برخي بيماري‌هاي مغزي دچار تغيير مي‌شوند، نيز استفاده كرد./انتهاي پيام/
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن