محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1853072956
نشست «درباره الي...» در فرهنگسراي هنر
واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: گزارش مشروح فارس از نشست «درباره الي...» در فرهنگسراي هنر؛ فرهادي: «شهر زيبا» و «چهارشنبه سوري» مرا به مسير پيشرو آگاه كردند خبرگزاري فارس: كارگردان «درباره الي...» در تازهترين نشست اين فيلم گفت: «شهر زيبا» و «چهارشنبه سوري» در كنار هم، من را به مسيري كه بايد براي فيلمسازي پيش ميگرفتم آگاه كردند. به گزارش خبرنگار سينمايي فارس،نشست فيلم سينمايي «درباره الي...» يكشنبه شب با حضور اصغر فرهادي(كارگردان)، احمد مهرانفر(بازيگر) و نيما حسنينسب(منتقد سينما) در فرهنگسراي هنر برگزار شد. فرهادي در ابتداي اين نشست گفت: قبل از اينكه وارد سالن بشوم فكر نمي كردم كه در سالن اين ميزان جمعيت براي نقد و صحبت درباره كار نشسته باشند. «نيما حسنينسب» نيز در شروع صحبتهاي خود گفت: متاسفانه «درباره الي...» در شرايطي اكران شد كه از نظر اكران آن طور كه انتظار ميرفت و شايسته فيلم بود اتفاق نيفتاد و امروز خوشحالم كه فرصت كوچكي پيش آمد تا درباره اين فيلم بزرگ صحبت كنيم. اين منتقد سينما ادامه داد: يكي از ويژگيهاي «درباره الي...» اين است كه از جمله معدود فيلمهاي تاريخ سينماي ايران است كه براي تماشا و بررسي ان نيازي به اغماض ندارد و اين موضوع در شرايط امروز سينماي ما كه منتقد، روزنامه نگار و تماشاگر بايد سطح توقع خود را در براي نقد آثار پائين بياورد، بسيار مهم و ارزشمند است. وي افزود: «درباره الي...» يكي از معدود فيلمهايي است كه بدون هيچگونه چشمپوشي و تخفيف ميتوان درمورد آن صحبت كرد چرا كه در بهترين سطح از سينماي دنيا قرار دارد و با افتخار ميتوان آن را با بزرگترين فيلمهاي سينمايي دنيا مقايسه كرد و بسيار خوشحال شد كه خيلي از مواقع كه از ديدن صحنهاي در فيلمي خارجي به وجد ميآئيم اين صحنهها در فيلم «درباره الي...»بسيار بيشتر وپررنگتر است. حسني نسب خاطر نشان كرد: «درباره الي...» مانند كوه يخي است كه بخش اعظم از آن زير آب قرار دارد و بايد نقاط پنهان آنرا شكافت و لذت كشف آن را نصيب خود كرد. اصغر فرهادي نيز در ادامه اظهار داشت: در اين نوع جلسات هميشه نگرانيام اين است كه باعث پاسخ دادن به سوالاتي كه در ذهن تماشاگر آرام آرام و با تماشاي فيلم جوانه زده نشوم و لذت كشف و به پاسخ رسيدن را از تماشاگر نگيرم اگر تماشاگر خودش به دنبال پاسخهايش بگردد لذت بشتري ميبرد. وي ادامه داد: پروسه كشف و به پاسخ رسيدن به اعتقاد من حتي لذتبخشتر از خود تماشاي فيلم ميتواند باشد به همين دليل سعي ميكنم اگر سوالي در اين موارد مطرح شد به گونهاي جواب بدهم كه محدود كننده دايره انديشه مخاطب نشود و از طرفي طفره رفتن از پاسخ دادن هم نباشد. نكتهاي كه بايد توجه كرد اين است كه لزوما آن چيزي كه من موقع نوشتن و ساخت اثرفكر و طراحي كردهام، تماشاگر قرار نيست مطلق عين آن فكر كند و ايده و ذهنيت فيلمساز بي كم و كاست به تماشاگر تحميل شود. نيماحسنينسب نيز در ادامه گفت: يكي از كارهايي كه «درباره الي...» با تماشاگرش ميكند اين است كه او را به چالش درباره قضاوت ميكشد. اين فيلم اصولا فيلمي در مورد قضاوت است. يكسري دانشجوي حقوق در شرايطي قرار ميگيرند كه بايد بدون پشتوانه و آگاهي در مورد موضوع بحثشان قضاوت كنند و مهمترين چالش فيلم نيز همين قضاوت است. وي تاكيد كرد: به همين دليل است كه وقتي منتقدان قرار است در مورد فيلم مطلب بنويسند به دليل اينكه قرار است موضوعي را قضاوت كنيم كه اساسا در مورد دشواريهاي كار قضاوت است كار را سخت ميكند. در ادمه نشست احمد مهرانفر يكي از بازيگران «درباره الي...» در خصوص بازيهاي اين فيلم گفت: معمولا در كارهاي اصغر فرهادي همه چيز از فيلمنامه شروع ميشود و انتخابهاي درستي كه هميشه ايشان داشتهاند باعث ميشود مجموعه بازيهاي خوبي را شاهد و در خصوص «درباره الي...» نيز اين اتفاق رخ داد. وي ادامه داد: اميدورام همه بازيگران بتوانند روزي با اصغر فرهادي كار كنند به دليل اينكه كار كردن با او يك كلاس درس بزرگ است و همه چيز به نگاه درست فرهادي به سينما و بازيگري برميگردد و مصداق بارز بازيگري در سينما يعني بازي نكردن را در كارهاي او ميبينيم. مهرانفر افزود: نگاه فرهادي به بازيگري درست و علمي است و دليل اينكه بازيهاي خوبي در مجموعه كارهايش ديده ميشود به شخصيتپردازي و آگاهي او از تكنيكهاي بازيگري باز ميگردد. در ادامه اين نشست فرهادي در پاسخ به سوالي كه تا چه حد در كارش از كار ساير كارگردانان تاثير ميپذيرد گفت: نمي دانم چقدرتأثيرپذيري از ديگران داشته ام چون شما در معناي درست لفظ تأثيرپذيري خودتان به اينكه در حال تأثير پذيرفتن هستيد آگاه نيستيد. فكر ميكنم كه تأثيرپذيريهايم بيشترعاطفي است تا مضموني. ممكن است از يك لحظه فيلمي كه چندان هم مطرح نباشد به شدت تاثير عاطفي بگيريد كه مقدمهاي براي خلاقيت و نوآوري. وي افزود: يك فيلم امكان دارد تاثير گذارياش عاطفي باشد و فيلمي ديگر صرفا بر انديشه. تأثير گذاري كه با ابزار عواطف به انديشه و انديشيدن منجر شود بسيار ارزشمندتر و ماندگارتر است. كارگردان «شهر زيبا» تاكيد كرد: اصولا تنها چيزي كه ما را علاقهمند به سينما كرده است، خود سينما است و اين كه فيلمسازي بگويد از سينما اصلا تأثير نپذيرفته ونميپذيرد، نقض غرض است، چون او فيلم ميسازد براي تاثير گذاري، حال آن كه خود از تأثيرپذيري تبري ميجويد. در ادامه اين نشست، نيما حسنينسب در پاسخ به سوالي در مورد نوع برخورد با «درباره الي...» در نقدهاي خارجي گفت: اصولا منابع خوبي براي ما در بعد خارجي وجود ندارد، چرا كه هنوز شيوه جستجوي مطلوب را ياد نگرفتهايم اما نكتهاي كه در مورد «درباره الي...» وجود دارد اين است فارغ از بحث كيفي فيلم و افتخاراتي كه كسب كرده و در آينده كسب خواهد كرد و به عقيده من حتي اسكار بهترين فيلم خارجي را هم امسال خواهد برد مطلبي بود كه ديويد بوردول منتقد و نويسنده سرشناس دنيا در مورد «درباره الي...» نوشت. وي ادامه داد: اصولا ديويد بوردول فيلمهايي از جنس «درباره الي...» را به خوبي ميشناسد و در مورد اين فيلم با احترام نوشت و به همين دليل بايد گفت كه ابعاد جهاني فيلم نيز كاملا محرز شده است. «اصغر فرهادي» در ادامه در پاسخ به سوالي كه آيا در پايان ما تصوير الي را در سردخانه ميبينيم يا خير، گفت: اين مورد از آن چيزهايي است كه من هرچه بگويم عدهاي از پاسخ من راضي و در مقابل عدهاي ديگر ناراحت ميشوند. به گونهاي پاسخ ميدهم كه هر دو گروه از آنچه كشف كرده و بر اساس نشانههايي به آن رسيدهاند، دور نيفتند. كارگردان «درباره الي...» اظهار داشت: آن كسي كه در كيسه سياه رنگ داخل سردخانه خوابيده بود، واقعا خود خانم عليدوستي بود كه با گريم غرق شدگي را هم نشان داده بوديم اما تصويري كه گرفته شد نوع دكوپاژ و ميزانسن تصوير درشت و قطعي از صورت الي نبود. به همين خاطر است كه به طور مشخص او را در انتهاي فيلم نميشناسيم يا به سختي ميشناسيم و باز شك داريم كه درست شناختهايم يا نه. وي افزود: اما مورد مهمتر اين است كه شخصيتي در قصه است كه تا 40 دقيقه اول فيلم احساس ميكنيم او را ميشناسيم و بعد به يك باره غيب ميشود و همه شروع ميكنند به جراحي كردن آن شخصيت و تماشاگر هم همراه ميشود و در پايان فيلم همه احساس ميكنيم كه ديگر او را نميشناسيم و اصلا نميشناختهايم و حالا در پايان فيلم، جنازه او را ميبينيم اما باز هم تماشاگر شك ميكند و باور نميكند كه اين خود «الي» باشد، ديگر به قيافه و چهره هم احساس ميكند او را نميشناسد. اين شكي كه در پايان فيلم بهوجود ميآيد و تماشاگر حالا به چهره هم الي را نميشناسد نكته مهم واصلي براي من بود. فكر كرده بودم چگونه بايد چهره اين شخصيت را در انتهاي فيلم نشان داد كه احساس شك در شناسايي حتي چهره و ظاهر الي در تماشاگر بهوجود بيايد. فرهادي در پاسخ به سوال ديگري در مورد ديالوگ حذف شده صابر ابر در نمايش عمومي گفت: تلاش بر اين بود كه هرنشانهاي در فيلم، تنها يك بار نباشد و لااقل دو بارتكرار شود مثلا اگر در صحنهاي يك اتفاق كوچك وجزئي ميافتد در جايي ديگري از فيلم اشاره به ان اتفاق را داشته باشيم. وي تصريح كرد: در مورد ديالوگ حذف شده نيز چون جايي ديگر دوباره به آن اشاره ميشود و فقط اولي مميزي شده، باز آنچه مد نظر بوده با اشاره بعدي حاصل ميشود. وقتي صابر ابر وارد ويلا ميشود بعد از اين كه وضو ميگيرد، درخواست مهر ميكند و ميگويد «اگر يك مهر باشد...» كه ما به خاطر مميزي صداي آن جمله را ناچارا حذف كرديم، اما صحنه كامل در فيلم وجود دارد و با اشارههاي بعدي تماشاگر در مييابد كه عليرضا چرا به داخل اتاق ميرود. كارگردان «درباره الي...» در پاسخ به سوالي ديگر بيان داشت: تماشاگر فيلم از يك جايي از اين كه حقيقت فاش شود، نگراني دارد و ناراحت است.حالا به نظر ميرسد خود تماشاگر نيز از اين كه حقيقت گفته شود در هراس است. همينطور در انتهاي فيلم بخشي از تماشاگران دوست دارند سپيده حقيقت را نگويد و كار به اصطلاح ختم به خير شود. خيري كه به پنهان كردن حقيقت و گفتن دروغ حاصل شده. حالا بايد به عنوان تماشاگر به خودمان رجوع كنيم كه چرا در چنين موقعيتي ما هم مثل شخصيتهاي فيلم انتظار داريم حقيقت پنهان بماند. وي در ادامه با اشاره به صحنه پانتوميم در فيلم گفت: كليديترين صحنه فيلم براي من صحنه پانتوميم است. كاركردهاي زيادي از نظر شخصيتپردازي، ساختار و نشانه شناسي دارد. در تلاش بودم تا در صحنه پانتوميم، كلماتي به سمع تماشاگر برسد كه بعدتر كليدهايي باشند براي رمزگشايي فيلم. چه در داستان و چه در مضمون. كلماتي چون مادر،خوب، بد، زشت، ترازو، حق، حقوق،قضاوت، تعبير،تعبير خواب و... كه اينها همراه با بازي و شوخي اجرا ميشوند و در لحظه تماشا، تماشاگر احساس نميكند كلمات مهم و به درد بخوري ميشنود اما بعدها رجوع كرده و مسيريابياش را با اين نشانهها پي ميگيرد. فرهادي در ادامه نشست در پاسخ به سوالي كه بعد از «چهارشنبه سري» چه اتفاقي در مسير سينمايي اش افتاد كه به «درباره الي...» رسيده اظهار داشت: خيلي سخت است كه بگويم چه روند و اتفاقي در مسير كار ي ام رخ داده است. اما «شهر زيبا» و «چهار شنبه سوري» در كنار هم من را به مسيري كه بايد براي فيلمهاي بعديام پيش ميگرفتم، آگاه كردند. حركت آگاهانه در اين مسير با «دايره زنگي» ادامه پيدا كرد. وي ادامه داد: وقتي فيلمنامه «دايره زنگي» تمام شد و آن را به گروه سازندهاش تحويل دادم، مدام وسوسه داشتم كه در جريان كار باشم اما براي فرار از اين وسوسه و سرگرم كردن خودم شروع كردم به نوشتن يك فيلمنامه جديد كه همين«درباره الي...» بود. كارگردان فيلمهاي «رقص در غبار» و «چهارشنبه سوري» در ادامه تأكيد كرد: راز آميزي الي، نخ تسبيح معماي داستان فيلم است. من اگر بنويسم كه معني آن سه نقطه جلوي عنوان درباره الي در تيتراژ چيست و يا اسم كامل الي چه هست، لذت كشف فيلم را از تماشاگر گرفتهام. اين راز آميزي به نظر من ويژگي جنس كار است. فرهادي افزود: در اين كه من در دنياي شخصي خودم اين شخصيتها را ممكن است جور ديگري ببينم و يا قضاوتي درباره هر كدام داشته باشم و با بعضي بيشتر همدردي با بعضي كمتر، شكي نيست اما سعي ميكنم اين نظر و قضاوت را در فيلم جاري نكنم اما حس شخصي من نسبت به الي، هميشه توام با همدردي عجيبي است. در طول فيلمبرداري هم وقتي به سكانس بادبادك بازي او رسيديم، حس و حال غريبي داشتم. وي در پايان اظهار داشت: من اساسا معتقد نيستم كه آدمهاي درون فيلم دارند دروغ ميگويند بلكه من آنرا يك نوع ويژگي فرهنگي ميبينم و اسم آنرا رذيلت يا دروغ نميگذارم و اساسا با معيارهاي مرسوم اخلاقي نميسنجم. من فكر ميكنم آدمها در اين فيلم جنسي دروغ را ندارند كه در آن ذينفع باشند. بيشتر با اين كار خود قصد دارند آن آرامش لرزان نسبي موجود را به هم نزنند و با پنهان كردن حقيقت، آرامش بيريشه و موقتيشان را حفظ كنند. به همين خاطر، نميتوانيم بگوئيم كه «درباره الي...» داستان دروغهاي طبقه متوسط جامعه است. انتهاي پيام/ا
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 391]
صفحات پیشنهادی
نشست «درباره الي...» در فرهنگسراي هنر
گزارش مشروح فارس از نشست «درباره الي...» در فرهنگسراي هنر؛ فرهادي: «شهر زيبا» و «چهارشنبه سوري» مرا به مسير پيشرو آگاه كردند خبرگزاري فارس: كارگردان ...
گزارش مشروح فارس از نشست «درباره الي...» در فرهنگسراي هنر؛ فرهادي: «شهر زيبا» و «چهارشنبه سوري» مرا به مسير پيشرو آگاه كردند خبرگزاري فارس: كارگردان ...
گزارش مشروح از نشست «درباره الي...»
... اصغر فرهادي(كارگردان)، احمد مهرانفر(بازيگر) و نيما حسنينسب(منتقد سينما) در فرهنگسراي هنر برگزار شد. ... در ادمه نشست احمد مهرانفر يكي از بازيگران «درباره الي. ...
... اصغر فرهادي(كارگردان)، احمد مهرانفر(بازيگر) و نيما حسنينسب(منتقد سينما) در فرهنگسراي هنر برگزار شد. ... در ادمه نشست احمد مهرانفر يكي از بازيگران «درباره الي. ...
نشست فرهادي «درباره الي» شنبه با خبرنگاران
نشست فرهادي «درباره الي» شنبه با خبرنگاران. ... آخرين ساخته اصغر فرهادي شنبه هفته آينده در فرهنگسراي رسانه برگزار ميشود. به گزارش گروه دريافت ... محصول موسسه فرهنگي ـ هنري «سيماي مهر» است كه به زودي در سينماهاي تهران به اكران در خواهد آمد. ...
نشست فرهادي «درباره الي» شنبه با خبرنگاران. ... آخرين ساخته اصغر فرهادي شنبه هفته آينده در فرهنگسراي رسانه برگزار ميشود. به گزارش گروه دريافت ... محصول موسسه فرهنگي ـ هنري «سيماي مهر» است كه به زودي در سينماهاي تهران به اكران در خواهد آمد. ...
برگزاري هفته فرهنگي تفكر و نوآوري تهران
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تفكر، اين هفته با هدف ... و نوآور تهراني كه بهترين طرحها و ايده ها و پيشنهادات را درباره مسائل شهري ارائه داده باشد با همكاري نهادهاي محلي، سازمانهاي مردم نهاد و انجمنها در نشست كارگاهي نخبگان محلات ... الي 17 (فرهنگسراي هنر) و نمايشگاه خلاقيت از تاريخ 7 تا 10 ارديبهشت ماه 88 از ...
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تفكر، اين هفته با هدف ... و نوآور تهراني كه بهترين طرحها و ايده ها و پيشنهادات را درباره مسائل شهري ارائه داده باشد با همكاري نهادهاي محلي، سازمانهاي مردم نهاد و انجمنها در نشست كارگاهي نخبگان محلات ... الي 17 (فرهنگسراي هنر) و نمايشگاه خلاقيت از تاريخ 7 تا 10 ارديبهشت ماه 88 از ...
اصغر فرهادي در نشست خبري «درباره الي»
اصغر فرهادي در نشست خبري «درباره الي» ... (ايسنا)، در اين نشست كه صبح امروز ـ سوم اسفند ماه ـ در فرهنگسراي رسانه برگزار ميشد، سيد محمود رضوي تهيهكننده فيلم دربارهي زمان ... زيرا كه بهعنوان يك اثر هنري مستقل است و ميتواند مورد بحث قرار بگيرد. ...
اصغر فرهادي در نشست خبري «درباره الي» ... (ايسنا)، در اين نشست كه صبح امروز ـ سوم اسفند ماه ـ در فرهنگسراي رسانه برگزار ميشد، سيد محمود رضوي تهيهكننده فيلم دربارهي زمان ... زيرا كه بهعنوان يك اثر هنري مستقل است و ميتواند مورد بحث قرار بگيرد. ...
هر كاري را در عرصهي هنر قبول نكردم
اين نشست كه بعدازظهر روز ـ پنجم آبانماه ـ در فرهنگسراي ارسباران (هنر) برگزار شد، ... درحال حاضر در موزه سينما نزديك به 30 الي 40 هزار حلقه فيلم وجود دارد و با نگاهي به آنها .... جواد طوسي، منتقد سينما نيز در بخشي از اين نشست درباره اين فيلم گفت: ...
اين نشست كه بعدازظهر روز ـ پنجم آبانماه ـ در فرهنگسراي ارسباران (هنر) برگزار شد، ... درحال حاضر در موزه سينما نزديك به 30 الي 40 هزار حلقه فيلم وجود دارد و با نگاهي به آنها .... جواد طوسي، منتقد سينما نيز در بخشي از اين نشست درباره اين فيلم گفت: ...
كارگاه موسيقي كلاسيك هندي برگزار ميشود
اين نشست علمي از نشستهايي است كه توسط گروه هنر شرق پژوهشكده هنر در سال جاري برنامهريزي شده است. اين برنامه 1 آبان از ساعت 15 الي 17 در تالار محراب برگزار ...
اين نشست علمي از نشستهايي است كه توسط گروه هنر شرق پژوهشكده هنر در سال جاري برنامهريزي شده است. اين برنامه 1 آبان از ساعت 15 الي 17 در تالار محراب برگزار ...
كارگاه موسيقي كلاسيك هندي برگزار ميشود
خبرگزاري فارس: پژوهشكده هنر فرهنگستان هنر كارگاه پژوهشي موسيقي كلاسيك ... از موسيقي هندي (سيتار و طبلا) درباره مباني تئوريك موسيقي راگا سخنراني خواهد كرد. اين نشست علمي از نشستهايي است كه توسط گروه هنر شرق پژوهشكده هنر در سال جاري برنامهريزي شده است. اين برنامه 1 آبان از ساعت 15 الي 17 در تالار محراب برگزار ميشود. ...
خبرگزاري فارس: پژوهشكده هنر فرهنگستان هنر كارگاه پژوهشي موسيقي كلاسيك ... از موسيقي هندي (سيتار و طبلا) درباره مباني تئوريك موسيقي راگا سخنراني خواهد كرد. اين نشست علمي از نشستهايي است كه توسط گروه هنر شرق پژوهشكده هنر در سال جاري برنامهريزي شده است. اين برنامه 1 آبان از ساعت 15 الي 17 در تالار محراب برگزار ميشود. ...
شهاب حسيني: لحظه ناب بازيگري را دريافتم
18 آوريل 2011 – ... خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي رسانه اين نشست با حضور ... فرهادي در اين نشست گفت: بر خلاف نگاه منتقداني كه امروزه در ... به مخاطب است، تاكيد كرد: پنهان كاري در فيلم در واقع هنر فيلمساز است و ... مثلا در فيلم «درباره الي...» اگر دوربين برميگشت و صحنه غرق شدن «الي» را به تصوير ميكشيد در ...
18 آوريل 2011 – ... خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي رسانه اين نشست با حضور ... فرهادي در اين نشست گفت: بر خلاف نگاه منتقداني كه امروزه در ... به مخاطب است، تاكيد كرد: پنهان كاري در فيلم در واقع هنر فيلمساز است و ... مثلا در فيلم «درباره الي...» اگر دوربين برميگشت و صحنه غرق شدن «الي» را به تصوير ميكشيد در ...
شبکههای اجتماعی به دنبال شکار کودکان و نوجوانان
نشست كميسيون مشترك ايران و الجزاير آغاز شد · ادعاي اولمرت ... باحضور آغداشلو و حسيني و مت فرهنگستان هنر بررسي مكتب هنري تبريز در دوره ايلخاني و آل جلاير ...
نشست كميسيون مشترك ايران و الجزاير آغاز شد · ادعاي اولمرت ... باحضور آغداشلو و حسيني و مت فرهنگستان هنر بررسي مكتب هنري تبريز در دوره ايلخاني و آل جلاير ...
-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها