تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819466224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بلايي كه سينماي ايران را تهديد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: جام جم آنلاين: فيلم‌هاي تردست، شوريده (هر دو به كارگرداني محمد علي سجادي)، شكار روباه (مجيد جوانمرد)، تنها دوبار زندگي مي‌كنيم (بهنام بهزادي) و آن سوي رودخانه (عليرضا اميني) بزودي اكران مي‌شوند. اكران فيلم‌ها رويداد جديدي نيست اما نكته‌اي كه اكران اين فيلم‌ها را جالب مي‌كند اين است كه از ساخت برخي از اين فيلم‌ها سال‌ها مي‌گذرد. مثلا فيلم «تردست»‌را محمد علي سجادي سال 83 ساخته است اما اكنون شرايط اكران آن مهيا شده و سجادي اميدوار است كه اين فيلم در آينده نزديك اكران شود. سجادي كه از ديشب با سريال «جستجوگران» به شبكه 2 سيما آمد، از اين‌كه هم جستجوگران كه 2 سال پيش آن را ساخته پخش مي‌شود و هم قرار است فيلم‌هاي تردست و شوريده اكران شود، خوشحال به نظر مي‌رسد و با خنده مي‌گويد: انگار قرار است من زمستان امسال را گرم كنم. سجادي در پاسخ به اين سوال كه آيا گذشت زمان فيلم‌ها شما را دچار مشكل نكرده و موضوعيت آنها را تحت‌الشعاع قرار نداده است، گفت: نه. داستان شوريده و تردست به زمان خاصي تعلق ندارند كه دير اكران شدن آنها به داستان لطمه بزند اما دير اكران شدن اين فيلم‌ها مرا شگفت‌زده كره است. جالب اينجاست كه اين فيلم‌ها در شرايط طبيعي مي‌توانستند اكران شوند اما نشدند چون مورد غضب انساني قرار گرفتند و اكنون هم اكران آنها طبيعي نيست چون من متوجه نمي‌شوم چرا گروهي از اكران يك فيلم جلوگيري مي‌كنند و گروه ديگر آن را به نمايش عمومي مي‌گذارند. انگار تنها مسا‌له‌اي كه براي مديران سينمايي مهم نيست ، شرايط روحي فيلمساز است؛ مسلما ذوق و شوق در كارگرداني كه فيلمش بي‌دليل چندين سال توقيف مي‌شود از بين مي‌رود. سجادي درباره غضب انساني و سينماي ايران گفت: برخي مديران سينمايي نسبت به يك اثر غضب مي‌كنند و گروه ديگر آن را دوست دارند چون رابطه مديران سينمايي و فيلمسازان در كشور ما مثل رابطه چوپان و رمه است. چوپانان هميشه فكر مي‌كنند كه بايد از گله مراقبت كنند تا آنها راه را به خطا نروند... بنابراين اين سيستم را نمي‌توان مديريت ناميد، بلكه نام اعمال سليقه براي آن مناسب‌تر است. سجادي براين باور است كه سال‌هاست همين بلا را سر او مي‌آورند و هيچ‌كس هم جواب نمي‌دهد چرا اعمال سليقه بايد جاي ضابطه را بگيرد. كارگردان تردست از اين‌كه در شرايطي كه دو تا از فيلم‌هايش قرار است اكران شوند ، اين سخنان را مي‌گويد پشيمان نيست ، او تاكيد مي‌كند كه سال‌هاست اين حرف‌ها را تكرار مي‌كند، از همان سال‌هايي كه فيلم‌هاي رنگ شب، گزل و... را ساخت اما در زمان خودشان اكران نشدند و نمايش عمومي آنها به چند سال بعد موكول شد. او از تمام اين اتفاقات به عنوان بلا ياد مي‌كند و خوشبين نيست كه تا وقتي سليقه بر سينماي ايران حاكم باشد، اين بلا از سر سينماي ايران دست بردارد. فيلم داريم، سالن سينما نداريم حالا ديگر همه مي‌دانند كه يكي از دلايل ايجاد صف طولاني اكران فيلم‌هاي سينمايي و اين‌كه برخي فيلم‌ها امكان دارد چند سالي در نوبت اكران بمانند، كمبود سالن سينماست. مسلما اگر سالن سينما به اندازه كافي و متناسب با فيلم‌هاي توليدي باشد، فيلم‌ها بموقع اكران مي‌شوند و هيچ فيلمي در نوبت و صف اكران نمي‌ماند. وقتي سالن براي اكران نباشد برخي فيلم‌ها به دلايل مختلف از اكران محروم مي‌شوند. شايد همين نامتناسب بودن ميزان توليد و تعداد سالن سينماهاست كه محمدمهدي عسگرپور، مديرعامل خانه سينما چند روز پيش به سياست بالا بردن حجم توليد به عنوان يكي از سياست‌هاي اصلي معاونت سينمايي اعتراض كرد و گفت: وقتي سينماي ايران نمي‌تواند براي اكران عمومي فيلم‌هاي توليدي كه اكنون حدود 70 فيلم در سال است تضميني بدهد، چگونه مي‌خواهد ميزان توليدات را به 200 فيلم در سال برساند. اين تذكر عسگرپور را مي‌توان جدي گرفت. چون اگر فيلم ساخته شده در زمان مناسب و بعد از آماده شدن اكران نشود به قول سجادي بازتابي جز سرخوردگي كارگردانش نخواهد داشت. مثل هميشه كمدي‌ها پرفروشند در هفته‌اي كه گذشت گيشه سينما مثل هفته گذشته در اختيار فيلم «نيش و زنبور» بود.اين فيلم در 2 هفته اول اكران حدود 267 ميليون تومان فروخت. اين فيلم كمدي را حميدرضا صلاحمند براساس فيلمنامه‌اي از سروش صحت كارگرداني كرده است و بازيگران اصلي آن رضا عطاران و رضا كيانيان هستند. تبليغات شفاهي و توصيه دوستان به يكديگر براي تماشاي اين فيلم را مي‌توان اصلي‌ترين عامل تبليغات براي اين فيلم دانست.هنوز ازاين فيلم تيزري از تلويزيون پخش نشده است. گويا تهيه‌كننده فيلم از فروش فيلمش راضي است و هنوز به پخش تيزر نيازي پيدا نكرده است. البته براي فيلم محاكمه در خيابان هم تيزري پخش نشده است. فيلم جديد مسعود كيميايي در 2 هفته اول نمايش در سينماها حدود 195 ميليون تومان فروخته است. 2 سال پيش زماني كه علي ژكان فيلم «چهره به چهره» را براي سيما فيلم كارگرداني مي‌كرد، در خبرهاي فيلم چنين نوشته مي‌شد: بعد از سال‌ها جمشيد هاشم‌پور با سر تراشيده در يك فيلم سينمايي پليسي بازي مي‌كند. اكنون اين فيلم اكران عمومي شده است. چهره به چهره براي اكران 12 سينما را در اختيار دارد، اما در اين مدت حدود 4 ميليون تومان فروخته است. با اين رقم فروش مي‌توان حدس زد ذائقه علاقه‌مندان به سينما از دهه 60 تاكنون كاملا تغيير كرده است. فيلم ماهوش در 10 سئانس در سينماهاي مختلف روي پرده رفته است.اين فيلم در 6 روز حدود 2 ميليون تومان فروخته است. اين در حالي است كه محمد درمنش، تهيه‌كننده و كارگردان اين فيلم در حال رايزني براي اكران اين فيلم در آمريكاست. فيلم پنالتي سومين ساخته انسيه شاه‌حسيني هم در 6 روز اكران در حالي كه روزانه در 10 سئانس روي پرده مي‌رود حدود يك ميليون و 300 هزار تومان فروخته است. شاه‌حسيني اين فيلم را از روز جمعه در آبادان اكران مي‌كند و به فروش اين فيلم در آبادان و جنوب كشور بيشتر از تهران اميدوار است. طاهره آشياني




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 443]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن