تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798958697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يورو 2008 در آستانه آخرين ديدار صعود آلمان و اسپانيا، به فينال اعتبار داد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: يورو 2008 در آستانه آخرين ديدار صعود آلمان و اسپانيا، به فينال اعتبار داد
جام جم آنلاين: سرانجام آلمان و اسپانيا به ديدار پاياني يورو 2008 راه يافتند تا سيزدهمين دوره رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا هم فينال باشكوهي داشته باشد. پس از اين كه آلمان‌ها با دشواري فراوان تركيه شگفتي‌ساز را با گل واپسين دقايق فيليپ لام حذف كردند تا براي ششمين بار در فينال يورو حاضر شوند، پنجشنبه شب اسپانيا با ارائه نمايشي قاطع و كوبنده، بار ديگر روسيه را با اختلاف 3 گل از پيش‌رو برداشت تا خود سومين تجربه شيرين حضور در فينال را بچشد.


روسيه كه گويا فقط براي نابود كردن ماشين جنگي ويران‌كننده هلندي‌ها تدارك ديده شده بود، در بازي با اسپانيا حرفي براي گفتن نداشت و آرشاوين، ستاره پرفروغ اين تيم به بازيكن بي‌اثر تبديل شد.

جالب اينجاست كه درخشش خيره‌كننده سسك فابرگاس ذخيره طلايي اسپانيايي‌ها مقامات بارسلونا را بر آن داشت تا به مدير برنامه‌هاي آرشاوين اطلاع دهند در صورت نتيجه نگرفتن از مذاكره با وكيل فابرگاس، باب مذاكره با او را باز خواهند كرد.

سسك بعد از بازي چنين گفت: با تمام احترامي كه براي آرشاوين قائلم، مي‌گويم فينال فقط يك شماره 10 لازم داشت و آن من بودم.

با وجود بازي‌ عالي فابرگاس و 2 پاس گل فوق‌العاده‌اش، بهترين بازيكن ديدار سي‌ام يورو 2008 (اسپانيا - روسيه)‌ اينيستا بود.

او خود درباره بازي گفت: پيروزي برابر روسيه اصلا راحت نبود و ما با ارائه كار گروهي خوب در تمام طول بازي، توانستيم حريف را ببريم. همه هدف ما قهرماني بوده و برابر آلمان پيروزي و جام را به هر قيمتي مي‌خواهيم.

آراگونس سرمربي بسيار مسن اسپانيا هم با تواضع از موفقيتش ياد كرد و گفت: نقش من در اين پيروزي بسيار كمرنگ است، ولي شاگردانم واقعا سهم زيادي دارند و از آنها متشكرم. اسپانيا مستحق اين موفقيت بود. ما قاطعانه حريف را برديم و نشان داديم هيچ كدام از پيروزي‌هايمان روي حادثه و اتفاق نبوده است ولي در كنار اين همه به‌به و چه‌چه، اسپانيا براي ديدار فينال مشكل بزرگ غيبت داويد ويا (آقاي گل مسابقات)‌ را هم به دليل كشيدگي عضله پا دارد.

از سوي ديگر با آن كه يوآخيم لو و ميروسلاو كلوزه از اين كه در فينال با روسيه روبه‌رو شوند يا اسپانيا، ابراز بي‌تفاوتي كردند، ولي آمار نشان مي‌دهد آلمان‌ها در مصاف با اسپانيايي‌ها مشكلات بيشتري را تجربه كرده‌اند.

از 19 بازي روياروي تاريخ اين 2 كشور 8 پيروزي براي آلمان‌ها و 5 پيروزي به نام اسپانيا ثبت شده كه آخرين آن مربوط به آخرين ديدار دو تيم در سال 2003 بوده است. اين مسابقه دوستانه كه در شهر مايوركا برگزار شده بود، به پيروزي 3 بر يك ماتادورها ختم شد.

آلمان تاكنون 6 بار به فينال يورو رسيده است. اين تيم در سال‌هاي 1972، 1980 و 1996 قهرمان شد و در سال‌هاي 1976 و 1992 به نايب قهرماني بسنده كرد. در حالي كه اسپانيايي‌ها فقط 2 بار فينال را تجربه كرده‌اند و از اين لحاظ انگيزه‌ به مراتب بيشتري نسبت به حريف دارند.

اسپانيا فينال سال 1964 را در مادريد با نتيجه 2 بر يك به شوروي واگذار كرد و در سال 1984 با حساب 2 بر صفر به فرانسه ميزبان باخت. از ساعت 15/23 فردا شب روبرتو روزتي در ورزشگاه ارنست هاپل وين اتريش، سوت آغاز ديدار فينال سيزدهمين دوره جام ملت‌هاي اروپا را خواهد نواخت.

اتفاق كم‌‌سابقه در يورو

يورو اسپورت: در نيمه دوم ديدار آلمان و تركيه به مدت 6 دقيقه و 20 ثانيه تصاوير از مركز قطع شد و تماشاگران در نقاط مختلف جهان تصويري از ادامه بازي مشاهده نكردند. تنها چند ثانيه قبل از گل دوم آلمان كه از سوي ميروسلاو كلوزه زده شد، پخش تصاوير از سر گرفته شد كه بلافاصله قطع شد.

يك گزارشگر شبكه ZDF آلمان كه حق پخش اصلي اين بازي‌ها را در اختيار داشت‌ عنوان كرد: هنوز بدرستي نمي‌دانيم چه اتفاقي افتاده است. ميليون‌ها نفر از اين كه دقايقي تصويري پخش نشد،‌ ناراحت شدند.

خستگي، عامل باخت روسيه‌

يورو 2008: گاس هيدينك، علت شكست سه بر صفر روسيه در مرحله‌ نيمه نهايي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا را خستگي بازيكنانش دانست و عنوان كرد: «برابر يك حريف بسيار خوب شكست خورديم. آنها ما را بسختي سرگرم كارهاي دفاعي كردند. برنامه اسپانيا اين بود كه ما را خسته كند و به اين هدف هم دست يافت. ما پس از ديدار پرهيجان مرحله‌ نيمه نهايي بسيار خسته بوديم و نتوانستيم بخوبي نيرويمان را به دست بياوريم.»

ليپي برنامه داد

2 روز پس از كنار گذاشتن روبرتو دونادوني از سرمربيگري تيم ملي ايتاليا، مارچلو ليپي در بازگشت خود به عرصه ملي، برنامه‌اي 5 ساله به فدراسيون اين كشور تقديم كرد. سرمربي موفق ايتاليايي برنامه كاري خود را محدود به قهرماني در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي نكرده و قصد دارد از ايتاليا تيمي بدون رقيب در مدت زمان حداقل 5 ساله بسازد. ليپي در پاسخ به خبرنگاران در مورد برنامه طولاني مدت خود گفت: نبايد مقطعي كار كرد، ايتاليا را به اوج برمي‌گردانم.
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن