تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 14 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

طراحی سایت تهران سایت

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800206947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همراهي ابرقدرت‌هاي صنعتي با آمريكا عليه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: همراهي ابرقدرت‌هاي صنعتي با آمريكا عليه ايران
طرح ممنوعيت صادرات بنزين به ايران در كنگره آمريكا جنجال آفريد.


همراهي گروه 8 با موضع واشنگتن
كنگره آمريكا ممنوعيت صادرات بنزين به ايران را خواستار شد
دنياي اقتصاد- در حالي كه در غربي‌ترين نقطه كره زمين تلاش نمايندگان كنگره آمريكا براي ممنوعيت صادرات بنزين به ايران، مخالفت‌هايي را برانگيخته است، در شرقي‌ترين نقطه كره زمين- در كيوتو پايتخت قديمي كشور ژاپن- وزراي خارجه هشت كشور صنعتي جهان خواستار تعليق غني‌سازي اورانيوم در ايران شدند.
اين در حالي است كه خاوير سولانا، رييس سياست خارجه اتحاديه اروپايي دو هفته پيش به نمايندگي از كشورهاي 1+5 (آمريكا، انگليس، فرانسه، چين، روسيه و آلمان) بسته پيشنهادي اين كشورها را به مقام‌هاي ايران تحويل داد. تهران نيز پيش از آن بسته پيشنهادي خود را به كشورهاي ياد شده ارائه كرده‌ است. از اين رو در حال حاضر طرفين در حال بررسي بسته‌ها و منتظر پاسخ‌هاي يكديگر هستند تا مذاكرات را درباره پرونده هسته‌اي ايران آغاز كنند.به گزارش خبرگزاري فارس، وزراي گروه هشت در بيانيه مشترك خود پس از نشست «كيوتو»، تصريح كرده‌اند: ما خواستار تشويق ايران براي تحرك و اقدام با احساس مسووليت بيشتر و سازنده‌تر در منطقه به ويژه در راستاي فرآيند صلح در خاورميانه و ثبات عراق و افغانستان هستيم. در اين بيانيه آمده است: گروه هشت خواستار تعليق غني‌سازي اورانيوم در ايران است.
كشورهاي گروه هشت در حالي كشورمان را به تعليق غني‌‌سازي اورانيوم دعوت مي‌كنند كه ايران به تمام سوالات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در چارچوب معاهده «ان‌پي‌تي» (منع گسترش سلاح‌هسته‌اي) پاسخ داده و جاي ابهامي باقي نگذاشته است و به همين دليل خود را از حق تعليق غني‌سازي محروم نمي‌كند.
وزراي امور خارجه هشت كشور كانادا، فرانسه، ايتاليا، آلمان، ژاپن، روسيه و انگليس روز جمعه در «كيوتو»، پايتخت قديمي ژاپن موضوعات كره‌شمالي، زيمبابوه، افغانستان و ايران را در گفت‌وگوهاي خود بررسي كردند.
وزراي خارجه هشت كشور صنعتي جهان همچنين بر اعمال سياست‌هاي دوسويه تحريم‌ و ديپلماسي در قبال ايران تاكيد كردند.
ماساهيرو كومورا، وزير امور خارجه ژاپن پس از اين نشست در جمع خبرنگاران گفت: سران گروه هشت بر ادامه سياست دو سويه گفت‌وگو و تحريم در قبال ايران توافق كردند.
وي ادامه داد:‌ ايران را به همكاري با جامعه بين‌الملل و توقف فعاليت‌هاي هسته‌اي فرامي‌خوانيم.
در حالي كه مقامات كشورمان اعلام كرده‌ بودند در حال بررسي بسته پيشنهادي غرب هستند و نتيجه آن را اعلام خواهند كرد با انتشار خبر افزايش تحريم‌ها از سوي اتحاديه اروپايي وزارت امور خارجه روز پنجشنبه اعلام كرد كه اعمال تحريم‌هاي بيشتر،تلاش‌هاي ديپلماتيك براي حل موضوع هسته‌‌اي را به خطر مي‌اندازد.
هفته گذشته خاوير سولانا، مسوول سياست خارجه اتحاديه اروپا اعلام كرده بود كه تا زمان پاسخ ايران به بسته پيشنهادي كشورهاي 1+5 اتحاديه اروپايي هيچ‌گونه تحريمي را برضد اين كشور در دستور كار قرار نخواهد داد، اما اين اتحاديه در راستاي ممانعت ايران براي برخورداري از انرژي صلح آميز هسته‌اي در چند روز گذشته به تحريم بانك ملي ايران و برخي اقدامات خصمانه مبادرت ورزيد.
سولانا همچنين چهارشنبه هفته گذشته بر ادامه سياست دوسويه هويج و چماق در قبال ايران تاكيد كرد.
در همين حال يك قطعنامه شديداللحن، اما غيرالزام‌آور در كنگره آمريكا براي ممنوعيت صادرات بنزين به ايران كه گفته مي‌شود به تحريك لابي صهيونيستي اين كشور (ايپك) صادر شده است، جنجال آفرين شد.
به گزارش خبرگزاري بي.بي.سي منتقدان، اين قطعنامه را عملا به معني برنامه‌اي براي محاصره دريايي ايران توصيف كرده‌اند، اما طراحان قطعنامه اين اتهام كه اين قطعنامه بهانه‌اي براي اعلان جنگ عليه ايران است رد كرده‌اند.
براساس گزارش‌هاي دريافتي تاكنون تعداد حاميان اين قطعنامه به بيش از 200 نماينده رسيده است. مجلس نمايندگان آمريكا 435 كرسي دارد بنابراين 18 امضاي ديگر كافي است تا اين طرح از حمايت اكثريت برخوردار شود.
قطعنامه شماره 362 كه روز 2خرداد سال‌جاري (22 مه 2008) از سوي گري‌اكرمن و مايك پنس مطرح شد، نسبت به طيفي از فعاليت‌هاي ايران از جمله برنامه اتمي ايران ابراز نگراني مي‌كند.
اين قطعنامه كه نمونه مشابه آن در سناي آمريكا نيز مطرح است، از دولت جورج بوش مي‌خواهد صادرات كليه محصولات نفتي پالايش شده (از جمله بنزين) به ايران را ممنوع كند؛ بازرسي شديد كليه اشخاص، وسايل نقليه موتوري، كشتي‌ها، هواپيماها، قطارها و محموله‌هاي در حال ورود به ايران يا در حال خروج از آن كشور را به طور جدي دنبال كند؛ و سفرهاي بين‌المللي كليه مقام‌هاي ايراني كه درگير مذاكرات اتمي اين كشور براي تعليق برنامه اتمي ايران نيستند را منع كند.
اين قطعنامه به تازگي با مخالفت‌هايي در محافل ليبرال آمريكا مواجه شده است.
از جمله روزنامه نسياتل پست اينتليجنسر در سر مقاله‌اي با اشاره به همين بند از قطعنامه نوشت: آيا مي‌توان اين را به عنوان يك عمل تجاوزگرانه قلمداد كرد؟ اگر به مقررات سازمان ملل كه تصريح مي‌كند چنين محاصره يك جانبه‌اي به معني جنگ است توجه كنيم، بله.
با اين حال در بندي از اين قطعنامه آمده است: هيچ چيز در اين قطعنامه نبايد به عنوان مجوز استفاده از زور عليه ايران تعبير شود.
دو نماينده طراح اين قطعنامه روز چهارشنبه هفته گذشته در واكنش به اين انتقادها با ارسال نامه‌اي تاكيد كردند كه اين طرح خواستار اقدام نظامي عليه ايران نمي‌شود.
به گزارش روزنامه اينترنتي نپوليتيكو در آمريكا اكنون علاوه بر اكرمن و پنس، 200 نماينده ديگر اين قطعنامه را امضا كرده‌اند.اكرمن و پنس در نامه خود در اشاره به انتقادهاي مخالفان نظير آنچه در روزنامه نسياتل پست اينتليجنسر آمده است، نوشتند: اين ادعاها كاملا كذب است و بي پرده بگوييم ياوه است.
به هرحال اين قطعنامه خواستار شدت عمل زيادي مقابل ايران مي‌شود. در بخشي از متن قطعنامه آمده است: جلوگيري از دسترسي ايران به سلاح هسته‌اي، با توسل به كليه شيوه‌هاي مناسب اقتصادي، سياسي و ديپلماتيك، براي منافع امنيت ملي آمريكا جنبه حياتي دارد و بايد بي‌درنگ به آن رسيدگي شود.
اين طرح پيش از آنكه جنبه قانوني پيدا كند، بايد در مجلس نمايندگان تصويب شده، با مصوبه مشابهي در سنا كه هنوز وضع نشده منطبق شود، بعد به امضاي رييس‌جمهور برسد.
اين تلاش‌ها براي فشار بيشتر بر ايران در حالي صورت مي‌گيرد كه طي يك ماه گذشته دولت آمريكا همواره بر حل ديپلماتيك برنامه هسته‌اي ايران تاكيد كرده است. در همين چارچوب ديروز بار ديگر دانا پرينو، سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرد: آمريكا به حل مسائل مربوط به برنامه هسته‌اي ايران از طريق ديپلماتيك اميدوار است.
وي گفت: جورج بوش رييس‌جمهور آمريكا مطمئن است كه ما مي‌توانيم اين مساله را از طريق ديپلماسي حل كنيم.
وي افزود: اين مساله نه تنها پاسخگوي منافع آمريكا بلكه پاسخگوي منافع كل جهان به ويژه اسرائيل است.
پرينو همچنين اخبار اخير رسانه‌هاي گروهي مبني بر قصد رژيم صهيونيستي براي حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران بعد از اتمام دوره رياست‌جمهوري بوش را شايعه خواند. اما در همين‌حال، با افزايش جنگ رواني و تبليغاتي آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران به سبب پافشاري بر مواضع و حقوق مشروع هسته‌اي خود،جمعي از شهرداران شهرهاي مختلف آمريكا با تهيه قطعنامه‌اي در تلاش هستند تا از اقدام يك جانبه آمريكا عليه ايران جلوگيري كنند.
اين قطعنامه تاكنون به امضاي 32 شهردار شهرهاي مختلف آمريكا رسيده و قرار است براي ساير شهرداران آمريكا نيز ارسال شود تا آنها نيز نظر خود را درباره اقدامات يك ‌جانبه آمريكا عليه ايران اعلام كنند.
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن