تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801274792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازداشت در عراق به اتهام قاچاق اسلحه از ايران


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: بازداشت در عراق به اتهام قاچاق اسلحه از ايران آن گونه که فرماندهی ارتش آمريکا در عراق اعلام کرده، گروهی که در شهرک صدر بغداد به بازداشت نظاميان آمريکايی درآمده، در عمليات آدمربايی و بمبگذاری در عراق شرکت داشته و سلاحهايی که از آنان به دست آمده از نوع مشهور به ای اف پی است که قابليت شکافتن زره تانک را دارد و ساخت ايران است.

    فرماندهی ارتش آمريکا از بازداشت چند نفر در شهرک شيعه نشين صدر بغداد خبر داده که مظنون به قاچاق سلاح ضد تانک از ايران به عراق و اعزام افرادی برای آموزش نظامی به ايرانند. شهرک صدر پايگاه فعاليت مقتدی صدر، روحانی تندرو شيعه و پيروانش به شمار می رود که به سپاه مهدی شهرت دارند. به گزارش بي بي سي ، يک روز پيش از آنکه بازداشت اين افراد در شهرک صدر صورت بگيرد، يکی از فرماندهان نظامی آمريکا در عراق ايران را متهم کرده بود که به سپاه مهدی کمک تسليحاتی می کنند و سپاه مهدی با کمک عوامل سپاه پاسداران ايران دست به آدم ربايی و حمله به نيروهای آمريکايی در عراق می زند. اين اتهامات همواره تکذيب ايران را در پی داشته است. آن گونه که فرماندهی ارتش آمريکا در عراق اعلام کرده، گروهی که در شهرک صدر بغداد به بازداشت نظاميان آمريکايی درآمده، در عمليات آدمربايی و بمبگذاری در عراق شرکت داشته و سلاحهايی که از آنان به دست آمده از نوع مشهور به ای اف پی است که قابليت شکافتن زره تانک را دارد و ساخت ايران است. به گفته نظاميان آمريکايی، حملاتی که با اين نوع سلاحها به تانکها و خودروهای زره پوش آمريکايی در عراق صورت گرفته ظرف سه سال گذشته به مرگ دست کم 170 نظامی آمريکايی انجاميده است. ارتش آمريکا در حال حاضر پنج شهروند ايرانی را بيش از سه ماه است در بازداشت خود دارد و آنان را متهم کرده که در کمک تسليحاتی و آموزشی به گروههای مسلح عراقی فعال بوده اند. اين افراد طی حمله نظاميان آمريکايی به دفتر نمايندگی ايران در شهر اربيل در شمال عراق بازداشت شدند و دولت ايران با رد ادعاهای آمريکا در مورد آنان می گويد آنان ديپلمات بوده اند و بازداشت آنها آدم ربايی و خلاف اصول ديپلماتيک به شمار می رود. اين در حالی است که ارتش آمريکا اين پنج نفر را افسران نيروی قدس سپاه پاسداران معرفی می کند. برخی فرماندهان و مقامات آمريکا حتی از کمک ايران به برخی گروههای عرب سنی مذهب عراقی نيز سخن گفته اند. 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن