تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804616380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دو خبر از همايش «15 خرداد 1342 - زمينه‌ها و بسترها»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دو خبر از همايش «15 خرداد 1342 - زمينه‌ها و بسترها»
خبرگزاري فارس: برپايي نمايشگاه عكس 15 خرداد در حاشيه همايش «15 خرداد 1342 - زمينه‌ها و بسترها» و تاكيد بر كار تحقيقاتي درباره قيام 15 خرداد عنوان دو خبر از اين همايش است.


به گزارش خبرگزاري فارس سيدمسعود روشن بخش در گفت‌وگو با ستاد خبري همايش «15 خرداد 1342 - زمينه‌ها و بسترها» در باره عكس‌هاي به نمايش گذاشته شده در اين نمايشگاه گفت:‌84 قطعه عكس تاريخي و ماندگار در اين نمايشگاه ارائه شده كه بعضي از آن‌ها براي اولين بار به نمايش گذاشته مي‌شوند.
وي ادامه داد: 26 قطعه از اين عكس‌ها مربوط به سخنراني‌ها و ديدار امام خميني با مردم و علما و عكس‌هاي انفرادي ايشان است. 24 عكس هم مربوط به تظاهرات 15 خرداد و طيب حاج رضايي و دادگاه اوست. 15 قطعه عكس از شهداي قيام 15 خرداد، 14 اثر نقاشي هنرمندان حوزه هنري با موضوع 15 خرداد و 5 كارت پستال با اين موضوع نيز به نمايش گذاشته خواهد شد.
مسئول نمايشگاه‌هاي جانبي همايش «15 خرداد 1342 - زمينه‌ها و بسترها» افزود:‌ اين عكس‌ها از مراكز مرتبط با تاريخ انقلاب اسلامي از قبيل: مركز اسناد انقلاب اسلامي، واحد تدوين تاريخ انقلاب اسلامي (دفتر ادبيات انقلاب اسلامي) و روزنامه اطلاعات تهيه شده است.
روشن بخش، بر جمع‌آوري و حفظ اين تصاوير تاكيد و هدف از برگزاري نمايشگاه‌هاي جانبي را اين چنين بيان كرد: برپايي اين نمايشگاه‌ها، با توجه به حضور محققان و پژوهشگران در روز همايش، امكان دسترسي آنان را به منابعي مانند عكس‌ها،‌كتاب‌ها،‌ نشريات و ويژه‌نامه‌‌هاي مرتبط با اين موضوع فراهم خواهد كرد.
نمايشگاه عكس 15 خرداد 1342، 12، 13 خردادماه در نمايشگاه خانه عكاسان ايران واقع در ساختمان اصلي حوزه هنري از ساعت 8 تا 17 برقرار و بازديد براي عموم آزاد است.
همايش «15 خرداد 1342 - زمينه‌ها و بسترها» نيز به همت دفتر ادبيات انقلاب اسلامي روز يكشبنه 12 خردادماه جاري، از ساعت 9 تا 19 در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي‌شود.

# همايش «15 خرداد 1342- زمينه‌ها و بسترها» نقطه آغاز يك حركت تحقيقاتي است
يكي از نويسندگان مجموعه 9 جلدي «خاطرات 15 خرداد» با تكيه بر اين نكته كه همايش «15 خرداد 1342- زمينه‌ها و بسترها» نقطه آغاز يك حركت تحقيقاتي است، معتقد است:‌ همايش‌هاي علمي بايد مركز تبادل آراء و افكار محققان باشند كه در اين صورت حركت ارزشمندي است.
علي باقري در مصاحبه با ستاد خبري همايش «15 خرداد 1342- زمينه‌ها و بسترها» اظهار داشت: اگر همايش‌هاي علمي - پژوهشي با هدف نزديكي بيشتر عامه مردم با انديشمندان و استادان برگزار شود و جنبه تبليغي نداشته باشند، بيشتر مفيد خواهند بود.
وي ادامه داد: همچنين گسترش و دامن زدن به پژوهش‌ها و تحقيات و پاسخگويي به ابهامات موجود در حوادث تاريخي، بايد از ديگر هدف‌هاي مدنظر يك همايش باشد.
اين نويسنده و پژوهشگر، انتشار كتاب در پايان هر همايش را تنها حاصل نمايش‌هاي برگزار شده در ايران دانست و افزود: همايش‌ها، نقطه آغاز يك حركت تحقيقاتي هستند و نبايد كاربرد آن را به مدت زمان برگزاري آن محدود كرد. بلكه پس از اتمام آن بايد مسائل مطرح شده در همايش به چالش و بررسي كشيده شود.
علي باقري، قيام 15 خرداد را به تعبير امام خميني، نقطه عطف تاريخ انقلاب دانست و گفت: با تكيه بر اين سخن، پرداختن به اين قيام و بررسي وجوه تمايز آن با ديگر قيام‌هاي به وقوع پيوسته در تاريخ ايران، امري قابل توجه است.
علي باقري، وي داراي مدرك كارشناسي ارشد مديريت و علوم سياسي و حوزوي است و 9 جلد از مجموعه 12 جلدي «خاطرات 15 خرداد» را به رشته تحرير درآورده است.
همايش «15 خرداد 1342- زمينه‌ها و بسترها» به همت دفتر ادبيات انقلاب اسلامي روز يكشنبه 12 خردادماه جاري،‌ از ساعت 9 تا 19 در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي‌شود.
انتهاي پيام/ش
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 400]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن