تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813292866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان - نصرالله: لبنان متكثر است و بايد از آن حمايت كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: جهان - نصرالله: لبنان متكثر است و بايد از آن حمايت كنيم
جهان - نصرالله: لبنان متكثر است و بايد از آن حمايت كنيم

گروه بين‌الملل: انتخاب ميشل سليمان به سمت رياست‌جمهوري لبنان از سوي پارلمان اين كشور پس از 6 ماه خلاء بزرگ سياسي حضور رئيس‌جمهور، همراه بود با هشتمين سالگرد روز پيروزي مقاومت لبنان بر ارتش اشغالگر اسرائيل. دير هنگام بودن انتخاب رئيس‌جمهور براي لبنان به دليل بحران سياسي‌اي بود كه اين كشور را 18 ماه فلج كرده بود؛ بحراني كه اعتصاب جريان مخالف دولت لبنان را در پي داشت كه سرانجام اين بحران با وساطت هيات ميانجي عربي كه قطر در راس آن قرار داشت به پايان رسيد. جلسه پارلمان لبنان براي انتخاب رئيس‌جمهور جديد، حزب‌الله را بر آن داشت تا جشن روز پيروزي را يك روز ديرتر برگزار كنند. در اين مراسم سيدحسن نصر‌الله دبيركل حزب‌الله به سخنراني پرداخت. به گزارش شبكه خبري العربيه، در اين سخنراني نصر‌الله بر پيروي خود از «ولايت فقيه» تاكيد كرد. او با متهم كردن برخي رسانه‌ها به‌ تلاش براي «تيره‌نمايي» حقيقت حزب‌الله گفت: «گمان مي‌كنند هنگامي كه مي‌گويند ما حزب ولايت فقيه هستيم، به ما اهانت مي‌كنند، من افتخار مي‌كنم عضوي در حزب ولايت فقيه باشم.» او افزود كه ولايت فقيه مي‌گويد كه لبنان كشوري متكثر است و بايد از آن پاسداري كنيد. نصرالله در بخش ديگري از سخنان خود گفت كه عربستان سعودي خواستار تعديلاتي در قانون اساسي لبنان شد كه ضامن تغيير نيافتن هويت عربي آن باشد. او ادامه داد: «من شخصا با تغييرات در قانون اساسي كه ضامن هويت عربي لبنان باشد و مانع هرگونه دخالت خارجي در امور داخلي آن باشد، موافق هستم.» نصرالله افزود: «ما نمي‌خواهيم تفكر يا فرهنگ خود را به ملت لبنان تحميل كنيم، زيرا معتقديم لبنان كشوري متنوع و متكثر است و اين كشور جز با مشاركت همه و همكاري آنها بر نخواهد خاست.» دبيركل حزب‌الله در ادامه به سيطره حزب‌الله و همپيمانانش در درگيري‌هاي اخير بر بيروت و پيامدهاي آن و مذاكرات دوحه كه به انتخاب رئيس‌جمهور انجاميد اشاره كرد و گفت: «به دوحه رفتيم زيرا مي‌خواهيم لبنان را از آنچه خطرناك‌تر است نجات دهيم، مي‌خواهيم لبنان را از درگيري ميان ارتش، مقاومت و فتنه طايفه‌اي نجات دهيم.» افزود: «عليرغم اتهام‌هاي ظالمانه، ما خواهان هيچ دستاورد سياسي نبوديم.» نصرالله در اين باره توضيح داد كه حزب‌الله تلاش خواهد كرد دايره همپيمانان خود را در حيطه دولت وحدت ملي گسترش دهد. دبيركل حزب‌الله ادامه داد: «با جديت تمام و صادقانه تلاش خواهيم كرد دولت هر چه سريع‌تر تشكيل شود.»

عدم استفاده از سلاح براي دستاوردهاي سياسي
سيدحسن نصرالله در بخش ديگري از سخنان خود گفت كه حزب‌الله با به كار نبردن سلاح براي دستاوردهاي سياسي موافق است اما تاكيد كرد كه با به كارگيري سلاح حكومت براي تسويه حساب با يك گروه سياسي مخالف است. او ادامه داد: «با بند موجود در معاهده دوحه مبني بر عدم استفاده از سلاح براي محقق كردن دستاوردهاي سياسي به شدت موافق هستم. سلاح مقاومت براي مقابله با دشمن و آزادسازي سرزمين و اسرا و دفاع از لبنان است.» برپايه معاهده دوحه گروه‌هاي رقيب لبناني توافق كردند كه از سلاح براي محقق كردن دستاوردهاي سياسي استفاده نكنند.
اسراي لبناني به زودي آزاد خواهند شد
دبيركل حزب‌الله در سخنان خود عهد خود را براي آزادي اسراي لبناني در زندان‌هاي اسرائيلي تكرار كرد. مذاكراتي محرمانه به واسطه سازمان‌ملل ميان اسرائيل و حزب‌الله براي آزادي دو گروگان اسرائيلي در دست حزب‌الله در مقابل آزادي اسراي لبناني و عرب در جريان است. اين دو گروگان اسرائيلي به دست مبارزان حزب‌الله در عملياتي در 12 ژوئيه 2006 دستگير شدند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 343]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن