تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812725821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان - اولمرت: راست‌گرايان از صلح مي‌ترسند


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: جهان - اولمرت: راست‌گرايان از صلح مي‌ترسند


جهان - اولمرت: راست‌گرايان از صلح مي‌ترسند

گروه بين‌الملل: ايهود اولمرت نخست‌وزير اسرائيل با حمله لفظي شديد به رهبران راست‌گراي اسرائيل كه از او به دليل گفت‌وگوهاي غيرمستقيم با سوريه كه با ميانجيگري تركيه صورت مي‌گيرد انتقاد كردند، گفت: «آنها مي‌دانند چهار نخست‌وزير اسرائيلي پيش از من با «عقب‌نشيني‌هاي دردناك» در مقابل سوريه براي صلح با اين كشور موافقت كرده‌اند، اما انتقادهاي آنها به من به اين دليل است كه مي‌بينند مذاكرات روند جدي به خود گرفته است. آنها از صلح متنفر هستند و از آن مي‌ترسند.» به گزارش خبرگزاري‌ها اولمرت كه در كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي در پارلمان اسرائيل سخن مي‌گفت، از كساني كه او را متهم مي‌كنند كه مذاكراتش با سوريه براي سرپوش گذاشتن بر بازجويي‌هاي پليس از او در پرونده رشوه‌گيري از يك بازرگان آمريكايي است به شدت انتقاد كرد و گفت، مذاكرات با سوريه از فوريه 2007 يعني از يك سال و سه ماه پيش آغاز شده است و هيچ ربطي به بازجويي‌هاي پليس ندارد. پيشتر تركيه اعلام كرده بود كه ميانجيگري مذاكرات ميان سوريه و اسرائيل را برعهده دارد. سوريه و اسرائيل در سال‌هاي پيشين مذاكرات مستقيم داشتند اما اين مذاكرات در سال 2000 به دليل اختلاف بر سر بلندي‌هاي جولان سوريه به حال تعليق درآمدند. بلندي‌هاي جولان در جنگ اعراب و اسرائيل در سال 1967 به اشغال اسرائيل درآمد و اين رژيم پيوستن اين سرزمين سوري را به خاك خود در سال 1982 اعلام كرد. اين اقدام اسرائيل با مخالفت سازمان ملل مواجه شد. چندي است پرونده رشوه‌گيري اولمرت از يك بازرگان آمريكايي در دادگستري اسرائيل گشوده شده است كه اين پرونده احتمال كناره‌گيري او را از سمت نخست‌وزيري مطرح كرده است. آخرين‌بار پليس اسرائيل جمعه گذشته از اولمرت در دفترش بازجويي كرد. نخست‌وزير اسرائيل در جلسه كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي اسرائيل ادامه داد كه هيچ گزينه ديگري جز آغاز مذاكرات صلح با سوريه پيش روي او نبود. او افزود: «آن چيزي كه اجراي اين مذاكرات را ضروري كرده است اين است كه نبايد به دليل محاسبه‌اي اشتباه با سوريه مواجه شويم.» اولمرت افزود: در اين حالت اين سوال از من پرسيده مي‌شود كه چه تضميني وجود دارد كه سوريه نيز براي صلح تلاش مي‌كند، و من پاسخي براي اين ندارم اما هر شخصي در سمت من قرار مي‌گيرد مي‌فهمد كه اين روند را بايد با حد بالايي از طمأنينه و با رازداري بالا ادامه داد.» نخست‌وزير اسرائيل در بخش ديگري از سخنان خود گفت:

«كسي در جهان به اسرائيل اين توصيه را نكرده كه از مذاكرات صلح امتناع كند و به‌طور بديهي من همپيمانان نزديك خود را در جريان پيشرفت‌هاي اين مذاكرات قرار دادم.» در اين جلسه از اولمرت پرسيده شد كه آيا او قولي همچون قول اسحاق رابين به سوريه در عقب‌نشيني از جولان داده است؟ او پاسخ منفي داد اما گفت كه به تركيه گفته‌ام كه از هزينه‌هاي صلح با سوريه آگاه است و سوريه مي‌داند كه هر طرف از طرف ديگر چه مي‌خواهد. او افزود بيانيه‌هاي مشابهي كه از سوريه و اسرائيل و تركيه در هفته پيش صادر شد نشان‌دهنده آن بود كه پايه مذاكرات، كنفرانس صلح مادريد بود. از اولمرت پرسيده شد اين پايه‌ها چه هستند؟ او پاسخ گفت: «از رئيستان (بنيامين نتانياهو) بپرسيد. او در آن هنگام سخنگوي هيات اسرائيل بود كه رياست آن را اسحاق شامير به عهده داشت.» اولمرت افزود: «ما در آستانه يك روند تاريخي در روابطمان با سوريه قرار گرفته‌ايم، به من اجازه دهيد درباره جزئيات بيشتر صحبت نكنم. موضوع بي‌نهايت حساس است و يكي از دلايل موفق بودن مذاكراتمان محرمانه بودن مطلق مذاكرات از سوي سه‌طرف است.» اين سخنان اولمرت در حالي مطرح مي‌شود كه مقداري از اطلاعات درباره مذاكرات غيرمستقيم به رسانه‌ها درز كرده است. بر اساس اعلام رسانه‌ها دو طرف در حال زمينه‌سازي براي مذاكراتي مستقيم هستند. اولين موضوع مورد بحث در مذاكرات مرزهاي 1967 خواهد بود.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 343]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن