تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815217249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي: يك هزار و ‪۵۰۰‬اثر معنوي كشور در ميراث ملي ثبت مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي: يك هزار و ‪۵۰۰‬اثر معنوي كشور در ميراث ملي ثبت مي‌شوند
فرهنگي. ميراث فرهنگي
رييس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: پرونده يك هزار و ‪ ۵۰۰‬اثر معنوي و غيرملموس كشور براي ثبت در ميراث ملي طي سال جاري تهيه مي‌شود.

سيدطه هاشمي روز دوشنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار فرهنگي ايرنا افزود: در همين ارتباط سال گذشته ايين باستاني نوروز به عنوان نخستين اثر معنوي كشور طي مراسمي و با حضور رييس جمهوري در ميراث ملي كشور ثبت شد.

وي با اشاره به اقدام اخير يونسكو در ثبت ميراث غيرملموس و معنوي، اظهار داشت: ثبت ملي آثار معنوي و غيرملموس كشور زمينه ساز ثبت جهاني اين آثار خواهند شد.

هاشمي تصريح كرد: يونسكو قرار است تا آخر خرداد ماه امسال ضوابط ثبت جهاني آثار غيرملموس را به كشورهاي عضو اعلام كند.

رييس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: سازمان علمي، فرهنگي ملل متحد سال ‪۲۰۰۳‬ميلادي كنوانسيون ثبت جهاني ميراث معنوي و غيرملموس را تصويب كرد.

هاشمي افزود: كشور ايران به لحاظ بهره مندي از آثار بي‌شمار معنوي و غيرملموس ، ظرفيت مناسبي را براي استفاده از اين موقعيت و ثبت ميراث معنوي دارد.

وي ، شناسايي ميراث طبيعي و تهبه پرونده اين اثار را از ديگر اقدامات پژوهشگاه براي ثبت ملي اين آثار عنوان كرد.

هاشمي، تعيين پنج منطقه پژوهشي در سطح كشور و برنامه ريزي براي كارهاي پژوهشي و تحقيقاتي در حوزه ميراث فرهنگي ، كاوش و باستان شناسي در استان هاي مختلف را برنامه‌هاي محوري پژوهشگاه در سال جاري ذكر كرد.

به گفته وي، اين پنج منطقه به عنوان پايگا ههاي پژوهشي كه هر كدام تعدادي از استان‌هاي كشور را دربرمي گيرند، وظيفه برنامه ريزي، نظارت و اجراي سياست‌هاي پژوهشگاه را در سطح استان‌هاي تابعه برعهده خواهند داشت.

هاشمي تصريح كرد: اين اقدام در راستاي تمركز زدايي، تاكيد بر اهميت كارهاي پژوهشي و همچنين تسريع در انجام امور و فراهم كردن مشاركت متخصصان بومي در طرح‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي اين حوزه انجام شده است.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 387]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن