تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816381240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دفتر فن آوري‌هاي نويندر پژوهشگاه ميراث فرهنگي راه اندازي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دفتر فن آوري‌هاي نويندر پژوهشگاه ميراث فرهنگي راه اندازي شد
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا، سيدطه هاشمي در نشستي با خبرنگاران افزود: يكي از اقداماتي كه اين دفتر تاكنون انجام داده برقراري ارتباط با مراكز علمي و دانشگاهي در ايران و ساير كشورهاست.

وي گفت: اين دفتر با دانشگاه‌هاي تربيت مدرس، تهران و صنعتي شريف براي راه اندازي ميان رشته‌ها در حوزه ميراث تفاهم نامه‌هايي به امضا رسانده است.

وي ادامه داد: اقدامات اجرايي و عملياتي اين دفتر وارد كردن بحث ليزر و نانو و مطالعات مربوط به شيمي در حوزه مرمت، نگهداري، سازه‌ها و سال يابي است.

هاشمي گفت: اين دفتر همچنين در رابطه با سال يابي آثار تاريخي و ژئوفيزيك در مورد بررسي و تخمين محوطه‌هاي تاريخي تفاهم نامه‌اي با پژوهشگاه انرژي اتمي منعقد كرده است.

رييس پژوهشگاه ميراث فرهنگي به راه اندازي پايگاه پژوهشي خليج فارس در اواخر سال گذشته اشاره كرد و گفت: برگزاري سمينار بين‌المللي خليج فارس ‪ ۱۱‬و ‪ ۱۲‬تيرماه سال جاري در دانشگاه دورهام انگليس با هدف ارايه آثار و اسناد تاريخي در مورد خليج فارس و بررسي آنها برگزار مي‌شود.

وي افزود: در اين سمينار باستان شناسان معتبر بين‌المللي از كشورهاي آمريكا، انگليس، فرانسه و ايتاليا شركت كرده و به ارايه مقالات خود در موضوعات خليج فارس، جغرافياي خليج فارس، مسايل تاريخي و ميراثي، مسايل زيستي و محيطي، ارتباطات و مسايل تجاري مي‌پردازند.

هاشمي با بيان اين كه اين سمينار پژوهش‌هاي ديگر حوزه‌ها از جمله وزارت امور خارجه و دانشگاه‌ها را تكميل مي‌كند، گفت: در اين سمينار ‪۲۵‬ سخنراني ارايه مي‌شود كه ‪ ۱۳‬مورد آن از سوي باستان شناسان و كارشناسان ايراني است.

رييس پژوهشگاه ميراث فرهنگي گفت: اين پژوهشگاه مطالعات باستان شناسي ايران قديم را با كشورهاي حوزه خليج فارس كه تمدن مشترك با ايران دارند آغاز كرده و در اين راستا سال گذشته اولين هيات باستان شناسي ايران پس از گذشت يكصد سال به امارات فرستاده شد.

وي به تدوين تاريخ ايران براساس داده‌هاي باستان شناس از سوي پژوهشكده فرهنگ و تمدن ايران اشاره كرد و گفت: نتايج باستان شناسي طي يكصد سال اخير در سال جاري در اين مجموعه ارايه مي‌شود.

هاشمي گفت: پژوهشگاه ميراث فرهنگي تفاهم نامه‌اي با بنياد ملي تحقيقات يونان و مركز تحقيقات دريايي اين كشور منعقد كرده و پروژه‌هايي با موضوعات تاريخي، ادبيات، زبان شناسي كتيبه شناسي، زبان شناسي، حفاظت، مرمت، باستان شناسي در زير آب به خصوص در خليج فارس را با اين كشور آغاز كرده است.

وي افزود: همچنين پيگيري براي فعال شدن باستان شناسي زير آب با انجام مذاكرات با كشورهاي استراليا ، چين و انگليس نيز در دست اقدام است.

هاشمي علت انتخاب كشور يونان را داشتن ارتباطات سه هزار ساله با اين كشور و تاثيرگذاري تمدن ايران بر يونان عنوان كرد و افزود: بنياد ملي تحقيقات يونان بسيار معتبر است و با همه مراكز مطالعاتي در اروپا ارتباط دارد.

هاشمي گفت: مركز مطالعات ايران در دانشگاه جامعه ملي اسلامي هند تاسيس شده است و انعقاد تفاهم نامه‌اي با دانشگاه عليگره هند براي مرمت آثار معماران ايراني در حيدرآباد در دست پيگيري است.

وي گفت: همچنين پژوهشگاه ميراث فرهنگي تفاهم نامه‌اي با سازمان ميراث فرهنگي چين براي همكاري در زمينه‌هاي پژوهشي و مرمتي و تاسيس مركز مطالعات راه ابريشم بين دو كشور براي احياي ظرفيت‌هاي فرهنگي ، اقتصادي و سياسي اين مسير و اقدام براي ثبت آن در يونسكو امضا كرده است.

رييس پژوهشگاه ميراث فرهنگي به انجام اقداماتي جهت معرفي مفاخر ايراني در سطح بين‌المللي ، ملي و منطقه‌اي اشاره كرد و گفت: در اين رابطه شناسنامه مفاخر شامل شرح حال يك هزا ر و ‪ ۵۰۰‬مفاخر از سوي پژوهشكده فرهنگ و تمدن در دست تهيه است و قرار است ‪ ۲۰۰‬تن از اين مفاخر نيز به يونسكو معرفي مي‌شوند.

وي افزود: سال بزرگداشت برخي از مفاخر از جمله سيد جلال‌الدين اسدآبادي، سنايي غزنوي و شيخ بهائي با همكاري دانشگاه‌ها و ساير مراكز نيز در سال جاري از سوي اين پژوهشگاه برگزار مي‌شود.

هاشمي گفت: با تخصيص بودجه‌اي از سوي رييس جمهوري قرار است آثار ابن سينا تصحيح و تجديد چاپ شود و طبق تفاهم نامه‌اي بين پژوهشگاه و وزارت آموزش و پرورش قرار است مطالبي درباره مفاخر در كتاب‌هاي درسي آورده شود.

و به تهيه نقشه باستان شناسي ايران اشاره كرد و گفت: اين نقشه در ‪۱۵‬ استان كشور تهيه و در ‪ ۱۵‬استان ديگر به دليل كمبود بودجه به تعويق افتاده است.

هاشمي در پايان گفت: ميزان بودجه سال جاري پژوهشگاه ميراث فرهنگي ‪۶۵‬ ميليارد ريال است اين در حالي است كه امسال بيش از ‪ ۴۰‬طرح اساسي پژوهشي وجود دارد كه به تنهايي‪ ۴۰۰‬ميليارد ريال هزينه دارد.

وي افزود: پژوهشگاه توان و طرحهاي لازم براي حفاظت از همه آثار تاريخي را دارد و تنها مشكل ما كمبود بودجه است.
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن