تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814789543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابداع روش بسيار حساس شناسايي پروتئين ها به كمك نقاط كوانتومي


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ابداع روش بسيار حساس شناسايي پروتئين ها به كمك نقاط كوانتومي
تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: محققان دانشگاه واندربيت توانسته اند با استفاده از نانو ذرات روشي سريع و آسان جهت شناسايي پروتئين‌هاي دلخواه ابداع كنند.
به گزارش روز يكشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" اين واكنش يك مرحله اي با اتصال آنتي بادي- نانو ذره به ملكولهاي پروتئيني درصورت وجود و تشكيل توده هاي بزرگ آغاز ميگردد.اين توده هاي بزرگ را بصورت منفرد ميتوان با روش هاي فلورسانس و پراكنش ليزر شناسايي كرد.
به گفته يكي از محققان، در مقايسه با روش هاي مرسوم شناسايي پروتئين ها ايجاد توده با اتصال به آنتي‌بادي- نقاط كوانتومي و تشخيص بر اساس ميزان جريان در يك دستگاه ميكروفلوئيديك، داراي حساسيت و سرعت بيشتري است و ارزان تر ميباشد. وي افزود: ما روش تشخيصي آنتي ژن جديدي بر اساس پديده هاي پايه اي نانو ساخته ايم.
اين روش بخاطر استفاده از روش هاي زيست – عملكرد دار كردن نقاط كوانتومي و تشخيص مبتني بر ميكروفلوئيديكس نسبت به روش هاي مرسوم داراي مزيت هاي گسترده اي ميباشد.
اين روش در فاز مايع و بصورت يك مرحله اي با حداقل زمان انكوباسيون داراي حساسيت بالا مي باشد. در روش حاضر ، محققان با واكنش استرپتاويدين- آويدين نقاط كوانتومي را به آنتي باديهاي پلي كلونال متصل كردند.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از نانو، در صورت وجود آنتي ژن هاي مد نظر در محلول ها اين مجموعه هاي آنتي بادي – نقاط كوانتومي به سرعت به ساختارهاي كولوئيدي خود سامان با اندازه اي 2-1 برابر بزرگتر از اندازه اوليه تبديل مي شوند.
اندازه، ساختار و خواص فلورسانس اين ساختارهاي خودسامان برآيندي از غلظت نسبي ملكول هاي آنتي ژن و مجموعه هاي خودسامان است .
اين ساختارهاي كولوئيدي را به كمك چندين روش از جمله فلوسيتومتري ، پراكنش نوري فعال و كالتر كانتر مي توان شناسايي كرد. اتصال پروتئين هاي غير اختصاصي به نانو ذرات يكي از مشكلات مطرح است در صورتي كه تعداد زيادي پروتئين در نمونه وجود داشته باشند.
اين مسئله در واكنش هاي بين نانو ذرات و مواد بيولوژيك بخوبي شناخته شده است محققان نشان دادند كه اين مشكل را مي‌توان با مهندس دقيق سطوح نانو ذرات جهت كاهش واكنش هاي غير اختصاصي كاهش داد.
آن ها درصددند كه به صورت مجزا دو نوع متفاوت پروتئين را با حساسيت و دقت بالا شناسايي كنند آن ها در حال حاضر مشغول بررسي تشخيص همزمان چندين پروتئين در نمونه هايي مخلوط و پيچيده همچون سرم مي باشند.
نتايج اين مطالعه در Longmuir منتشر شده است./د/184/120
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن