تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804638982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موسوي‌لاري: اصلاحات رسانه‌ ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: موسوي‌لاري: اصلاحات رسانه‌ ندارد
عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز برداشت‌هاي متفاوت از مقصد را يكي از عوامل چالش‌هاي اصلاحات دانست و گفت: امروز هم اگر تفسير روشن از اصلاح‌طلبي ارايه نكنيم مطمئنا با همين چالش‌ها روبه‌رو خواهيم شد‌، به ويژه آن‌كه جناح رقيب مي‌خواهد آن‌گونه كه خود مي‌انديشد اصلاح‌طلبي را معنا كند.

به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالواحد موسوي لاري طي سخناني در جمع اعضاي ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان استان فارس با بيان اين‌كه " متاسفانه براي معرفي جريان اصلاحات رسانه‌اي در اختيار نداريم" ابراز عقيده كرد: رسانه ملي ما ملي نيست؛ چراكه رسانه‌اي در اختيار يك جريان و جناح خاص است، در حالي كه بر اساس قانون اساسي، رسانه ملي بايد براي همه و زمينه‌اي باشد براي بيان ديدگاه كساني باشد كه دل در گرو ايران اسلامي دارند. متاسفانه اين رسانه از يك تفكر خاص دفاع و جريان مقابل را تخريب مي‌كند.

وي هم‌چنين درباره مطبوعات اظهار كرد: مطبوعات ما اكنون با فراز و نشيب‌ها و مشكلات فراواني روبه‌رو هستند و هر وقت هم خواسته‌اند قد علم كنند با موانع بسياري روبه‌رو شده‌اند.

وي بر ضرورت ارائه تصويري درست از اصلاحات تاكيد كرد و گفت: تا زماني‌كه نتوانيم خودمان را معرفي كنيم قطعا مشكلات فراواني را در پيش روي خواهيم داشت.

موسوي لاري با اشاره به تعاريف گوناگون از جريان اصلاح‌طلبي گفت: در ميان همه برداشت‌هايي كه ممكن است مطرح شود، آن برداشتي كه مي‌گويد اصلاحات بازگشت به اصالت‌هاي مورد تاييد جمهوري اسلامي و امام خميني‌(ره) است، نزديكترين و مناسب‌ترين تفسير مورد قبول از اين جريان است.

اين عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز خاطرنشان كرد: در زمان قبل از اصلاحات به دلايل گوناگون آن‌گونه كه شايسته است قانون اساسي را اجرا نكرده بوديم. ترجمان و برداشت صحيحي از تفكرات امام(ره) نداشتيم و برداشت‌ها از ديدگاه امام(ره) دچار مشكل بود. آن‌هايي كه در زمان حيات امام خميني(ره) با نظريات ايشان در تعارض قرار گرفته‌بودند، شروع به تغيير ديدگاه‌هاي امام(ره) كردند. آن‌هايي كه نظريات ايشان را قبول نداشتند و نظر خودشان را رجحان مي‌دادند در جامعه فرصت حضور پيدا كرده بودند و اصلاحات در چنين شرايطي براي بازگشت به انديشه‌هاي امام خميني و قانون اساسي مورد تاييد ايشان، به وسيله نيروهاي راستين خط امام(ره) حيات يافت.

وي در ادامه به وقايع خرداد سال 1376 اشاره و اظهار كرد: در آن زمان حدود 70 درصد مردم انديشه‌هاي خاتمي را پذيرفتند؛ گرايش 70 درصدي به كانديداهاي جريان اصلاحات به اين دليل بود كه عامه مردم بازگشت صحيح به دو اصل قانون اساسي و انديشه‌هاي امام(ره) را قبول داشتند.

موسوي‌لاري خاطرنشان كرد: پس از روي كار آمدن دولت اصلاحات مشخص شد كه اجراي كامل قانون‌اساسي وظيفه رييس‌جمهور است و در واقع رييس‌جمهور به عنوان دومين شخصيت نظام، بايد به اجرا و نظارت بر اجراي قانون اساسي توسط تمام نيروها بپردازد، اما متاسفانه با اين ديدگاه برخورد شد.

وي ادامه داد: پس از انتخابات سال 1376 شناسايي اصول تعطيل‌شده قانون اساسي و شناسايي تخلف‌هاي صورت‌گرفته توسط دستگاه‌ها، دو گام اساسي سيدمحمد خاتمي بود كه اين موضوع اهتمام اصلاحات به مساله قانون اساسي را نشان مي‌داد و براي اين‌كه اين موضوع جايگاه خودش را پيدا كند تلاش‌هاي بسياري صورت گرفت تا قانون اساسي به عنوان ميثاق ملي زمينه‌هاي اجرايي به خود گيرد.

وي خاطرنشان كرد: يكي ديگر از وظايف جبهه اصلاحات تبيين انديشه‌هاي حضرت امام بود. جرياني كه البته در سال‌هاي مبارزه نيز همواره با امام بودند برداشت خاص و تلقي ديگري از حكومت ديني داشتند. حتي در انتخابات مجلس سوم نظريه‌اي مطرح شد كه مساله سياست‌ورزي در جامعه را وظيفه فقها اعلام كرد. در آن زمان برآشفتگي امام(ره) از اين نظريه بسيار تند بود؛ چراكه اين موضوع باعث كنار گذاشتن مردم و نفي حضور اكثريت بود.

اين عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز معتقد است: پس از رحلت امام خميني(ره) انديشه ايشان متوليان و مفسراني پيدا كرد كه روزي در مخالفت شديد با ايشان بودند. اكنون نيز كار به جايي رسيده است كه وقتي سيدحسن خميني يكي از محكمات نظريات امام(ره) را مطرح مي‌كند، بيت امام مورد هتك حرمت قرار مي‌گيرد و حتي گروهي كه خود در دوره حيات امام با ايشان در تعارض قرار گرفته بودند اكنون بحث پالايش دفتر نشر و تنظيم آثار امام خميني(ره) را مطرح مي‌كنند.

وي تاكيد كرد: حضرت امام(ره) به عنوان موسس جمهوري اسلامي ايران، قانون اساسي را امضا كرد و ميزان را راي ملت قرار داد و آن ‌را به عنوان شاخص ديدگاه خود مطرح كرد.

موسوي‌لاري در ادامه با اشاره به خطرات كنار گذاشتن نخبه‌ها گفت: امام(ره) در انتخابات مجلس سوم از كنار گذاشتن توده‌ها و نخبه‌ها به بهانه ميدان‌دادن به فقها سخت برآشفت. جريان اصلاحات نيز جرياني بود كه در جريان آفرينش حماسه 15 خرداد در كنار ايشان و در سوم خرداد نيز از ياران و همراهان امام‌خميني(ره)بود. بيشترين چهره‌هاي ايثارگر نيز در مجلس ششم بودند كه مورد بي‌مهري ردصلاحيت‌ها قرار گرفتند.

وي گفت: وارثان اصلي سوم خرداد ايثارگراني هستند كه در قالب جريان دوم خرداد و اصلاحات براي زنده‌كردن انديشه‌هاي امام(ره) و حقوق اساسي مردم پا به عرصه گذاشتند.

اين عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز هم‌چنين تصريح كرد: ما جريان مقابل را نفي نمي‌كنيم اما برخي به خود اجازه مي‌دهند كه د ديگران را نفي كنند. چرا آن‌ها كه در روزهاي مبارزه و جنگ نبودند، اكنون با زنده‌بادها و مرده‌بادها به اصلاحات حمله مي‌كنند.

وي‌ با انتقاد از "پيدايش فرقه‌هايي بي‌اساس كه از حضور امام‌زمان(عج) در ميان خودسخن مي‌گويند" گفت: گروهي جمع مي‌شوند و سجاده‌اي پهن مي‌كنند و پشت سجاده، بي امام شروع به نماز خواندن مي‌كنند و هركس نيز با آن‌ها در تعارض است مي‌گويند شما توانايي درك وجود ايشان را نداريد. مداحي‌هاي مبتذل كه به نام اهل‌بيت شيوع پيدا مي‌كند، انجمن‌هايي همچون حجتيون و ديگران كه جايگزين اين‌گونه انجمن‌ها مي‌شوند بسيار خطرناك هستند و حتي اگر مراجع بگويند كه كارشان غلط است، شروع به فحاشي مي‌كنند. اين‌گونه سطحي‌نگري و قشري‌مسلكي‌ها بسيا‌رمخرب است و بايد جلوي آن‌ها را گرفت.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 503]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن