تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820451858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - موسوي‌لاري: دوم خرداد هم مي‌گفتند تصميم بر فلاني است


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: سياست - موسوي‌لاري: دوم خرداد هم مي‌گفتند تصميم بر فلاني است


سياست - موسوي‌لاري: دوم خرداد هم مي‌گفتند تصميم بر فلاني است

وزير كشور دولت اصلاحات با رد مباحثي درباره مشخص بودن رئيس‌جمهور آينده از هم‌اكنون و بي‌فايده بودن فعاليت‌هاي اصلاح‌طلبان، تاكيد كرد كه چنين مباحثي پيش از انتخابات دوم خرداد 76 هم مطرح بود اما اراده خداوند و تحقق آن توسط عامه مردم، مانع اراده افراد خاص شد. «عبدالواحد موسوي‌لاري» كه به دعوت ستاد جوانان حامي خاتمي در استان قم در نشست اصلاح‌طلبان اين استان سخن مي‌گفت، با اشاره به يكي از كاريكاتورهاي مجله گل‌آقا در اواخر سال 75 كه در آن نوشته شده بود «بنويسيد خاتمي، بخوانيد...» گفت: در فضاي عمومي آن روز هم عده‌اي مي‌گفتند نمي‌گذارند شما موفق شويد. اينها تصميم گرفته‌اند كه فلاني باشد و خاتمي نباشد اما مردم حركت كردند و خط بطلاني بر اين تفكر كشيدند.

الان هم وضعيت همين است. مي‌گويند كه تصميم گرفته‌اند فلاني باشد اما خداوندي هم هست و اراده او از طريق عامه مردم محقق مي‌شود. وي در ادامه با بيان اينكه هر كسي از دوستان اصلاح‌طلب كه بيايد با مشكلات عديده‌اي هم براي راي آوردن و هم پس از راي آوردن روبه‌رو خواهد شد، گفت: اين را بايد بپذيريم كه تمام تلاش جريان مقابل اين است كه بگويد خاتمي نمي‌آيد. اول گفتند رد صلاحيت مي‌شود بعد گفتند كه حالا بيايد ببينيم چه مي‌شود و حالا تمام امكانات را بسيج كرده‌اند براي تخريب خاتمي. الان مطمئن شده‌اند كه خاتمي مي‌خواهد بيايد. آنها مطمئن شده‌اند ولي من و شما هنوز مطمئن نشده‌ايم. اينكه آقايان امروز به اين جمع‌بندي رسيده‌اند و از آمدنش مي‌ترسند، به خاطر اين است كه زمينه راي او را مي‌دانند كه او را اين چنين تخريب مي‌كنند. چرا از ديگران نمي‌ترسند و ديگران را تخريب نمي‌كنند؟ به خاطر اينكه زمينه راي او را مي‌بينند، تخريب او را شروع كرده‌اند خب حالا تخريب كردن و راي نياوردن براي آقاي خاتمي چيز منفي است؟

خاتمي بنا دارد كه بيايد
به گزارش سايت خبري ياري، وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه «آيا اطلاع داريد كه خاتمي مي‌آيد يا نمي‌آيد»، گفت: تلقي من و برداشت من از مجموعه صحبت‌هايي كه با ايشان داشته‌ام و مجموعه كار‌هايي كه ايشان دنبال كرده است اين است كه ايشان بنا دارد كه بيايد. عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز با بيان اينكه «برداشت من اين است كه آقاي خاتمي با توجه به مجموع شرايط بايد مسير آمدن را انتخاب كند»، گفت: آقاي خاتمي براي آمدن بيشتر آمادگي دارد تا نيامدن.

موسوي لاري تصريح كرد: اگر ميزان حضور و مشاركت مردم به صورت جدي باشد، مطمئن باشيد كه فضاي عمومي كشور به سمتي خواهد رفت كه متقلبان امكان تقلب گسترده را پيدا نمي‌كنند، نمي‌گويم تقلبي صورت نمي‌گيرد اما اگر حضور مردم گسترده باشد تقلبي كه بتواند سرنوشت كشور را عوض كند، نمي‌تواند صورت گيرد. به همين دليل بايد مردم را به حضور گسترده تشويق كنيم. وي گفت: بايد مكانيزم‌هاي نظارتي و اهرم‌هايي فراتر از مكانيزم‌هاي رسمي و قانوني و نظارتي را مطابق قوانين موجود تقويت كنيم. اين كار نيز با اراده و عزم مردم شدني هست. البته كارهايي هم صورت گرفته است و برنامه‌ريزي‌هايي در حال انجام است. بايد در اين زمينه كار و با احتمالات مقابله كنيم.

وحدت ملي را اصولگرايان مطرح كردند به ما فحش دادند
وي در ادامه با اشاره به طرح وحدت ملي از سوي اصولگرايان گفت: اين موضوع جالبي است. آقايان خودشان آن را مطرح كردند. خود آقاي ناطق نوري دولت وحدت ملي را مطرح كرد و برداشت عموم اين بود كه اين چيزي كه الان است نبايد باشد. يك مرتبه متوجه شدند و شروع كردند به فحش دادن به اصلاح‌طلبان كه اصلاح‌طلبان گفته‌اند وحدت ملي. عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز ادامه داد: ما كه از اول گفته‌ايم كه كانديداي ما مشخص است. مجمع روحانيون رسما اعلام كرد كه ما در صورت حضور آقاي سيدمحمد خاتمي فقط از ايشان حمايت خواهيم كرد. هيچ وقت هم وارد اين بحث نشديم كه وحدت ملي، اتحاد ملي و ائتلاف ملي را مطرح كنيم. اين حرف‌ها هم مال آقايان بود، بعد خودشان نشستند فكر كردند كه عجب حرف عجيبي است.

نتيجه اين حرف اين است كه ما وضعيت موجود را قبول نداريم و بايد اين وضعيت تغيير يابد و بعد روزنامه كيهان مي‌نويسد كه پيشنهاد وحدت ملي از 10 سال پيش مال آقاي خاتمي بوده است. از پنج سال پيش مال چه كسي بوده است؟ و شروع مي‌كنند به گفتن اين قبيل حرف‌ها. وي با تاكيد بر اينكه امروز بايد با همان عزم، اراده و تصميم اواخر پاييز سال 75 به كارمان استمرار بخشيم، گفت: جامعه ما خود را نشان داده است. ما تا دو سال پيش نمي‌توانستيم از كارنامه خودمان به راحتي دفاع كنيم. نمي‌توانستيم كارنامه سال‌هاي 76، 77و 78 را با كارنامه84، 85 و86 به راحتي مقايسه كنيم. اما امروز مردم، خيلي راحت ديروز را با امروز مقايسه مي‌كنند.
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن