تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813233907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان امور مالياتي كشور در تبريز: ماليات بر ارزش افزوده از مهر ماه جاري اجرا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان امور مالياتي كشور در تبريز: ماليات بر ارزش افزوده از مهر ماه جاري اجرا مي‌شود
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان امور مالياتي كشور از اجراي 50 پروژه مالياتي در سطح كشور خبر داد و گفت: اميدواريم با تصويب نهايي لايحه ماليات بر ارزش افزوده در شوراي نگهبان از اول مهر ماه سالجاري اين نوع اخذ ماليات اجرا شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، علي اكبر عرب مازار امروز در ششمين اجلاس مديران امور مالياتي سراسر كشور در تبريز افزود: اقتصاد كشور در مرحله گذر قرار دارد و با اتخاذ سياست هاي جديد به صحنه ديگري سوق پيدا مي‌كند.
وي ادامه داد: اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي، سند چشم انداز و برنامه تحول در اقتصاد كشور كه به زودي از سوي رئيس جمهوري ابلاغ خواهد شد زمينه ظهور تحول در بخش اقتصادي كشور را اجتناب ناپذير مي كند.
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه علي رغم پيشرفت و توسعه در بخش هاي مختلف كشور از جمله پزشكي،نظامي ، توليد علم و غيره متاسفانه در حوزه اقتصاد از برنامه ها عقب هستيم.
عرب مازار تاكيد كرد: با توجه به ويژگي هاي كه انقلاب اسلامي دارد نمي توانيم در كشور سياست هاي اقتصادي ساير كشورها را اجرايي كنيم و سياست هاي بين المللي نيز اقتصاد ايران را هدف قرارداده‌اند.
وي تصريح كرد: كشورهاي غربي و آمريكا چون متوجه شدند كه از هيچ راهي نمي توانند به كشورمان فشار وارد كنند به همين دليل فشارهاي اقتصادي را قوت بخشيدند.
عرب مازار با بيان اينكه اقتصاد جهان نيز در حال تحول است، اظهار داشت: يك زماني وقتي قيمت نفت به 30 دلار مي رسيد كشورهاي عربي داد و بيداد مي كردند ولي هم اكنون با 130 دلار شدن نفت هيچ اعتراضي نمي شود.
وي ادامه داد: دلار به عنوان پول رايج بين المللي كه نقش اصلي را در مبادلات اقتادي جهان ايفا مي كند، روز به روز ارزش اش پايين مي آيد، بحران خشكسالي نيز بر اين مشكلات افزوده است.
رئيس سازمان امور مالياتي كشور اظهار داشت: در چنين شرايطي كشورها با اتخاذ سياست هاي تحولي شرايط جهاني را به پيش مي برند.
وي شرايط محيطي را يكي از نيازهاي اساسي اتخاذ سياست هاي اقتصادي مفيد دانست و افزود: در هر محيطي نمي توان قوانين يكساني اجرا كرد به همين دليل يكي از ابزار هاي لازم براي اتخاذ سياست هاي اقتصادي شرايط محيطي حاكم بر آن است.
عرب مازار در ادامه به مشكلات اقتصادي موجود در كشور به ويژه حوزه مسكن پرداخت و تصريح كرد: در سال 1372 كشورمان تورم 50 درصدي را تحمل كرد و هيچ اتفاقي هم نيافتاد الان هم كه تورم حدود 20 درصدي را تجربه مي كنيم به حتم هيچ اتفاق خاصي نخواهد افتاد.
وي ادامه داد: نكته مشتركي كه در تمامي اين افزايش و كاهش ها در طول سال هاي گذشته مشاهده مي شود، اين است كه متاسفانه مديريت اقتصاد كشور ما مغفول مانده است.
رئيس سازمان امور مالياتي كشور گفت: كشورهايي كه اقتصاد موفق تري در دنيا داشته اند در راستاي مديريت مطلوب اقتصاد خود حركت كرده‌اند.
رئيس سازمان امور مالياتي كشور افزود: در كشور ما در برخي موارد به طرف حل كردن معلول ها رفته ايم به جاي اينكه اقتصاد را مديريت كرده باشيم.
وي با اشاره به اينكه پول تنها مشكل گشا نيست افزود: بالا رفتن قيمت نفت اثبات كرد كه بيشتر بودن پول به خودي خود نمي تواند در اداره اقتصاد نقش داشته باشد.
گزارش فارس حاكي است، معاون وزير امور اقتصادي و دارايي ادامه داد: نظام مالياتي و بانكي كشور به عنوان سلسله اعصاب اقتصاد دولت از اهميت فراواني برخوردار هستند.
وي افزود: ابزار اداره امور مالياتي كشور به نرم افزاري نياز دارد كه با يك سلسله روش ها كليه اطلاعات مالياتي و پولي كشور را در خود جمع كند.
رئيس سازمان امور مالياتي كشور تاكيد كرد: وظيفه اصلي نظام مالياتي ايجاد ابزار هاي لازم براي مديريت اقتصادي كشور است.
وي در پايان از اجراي 50 پروژه مالياتي در سطح كشور خبر داد و افزود: اميدواريم با تصويب نهايي لايحه ماليات بر ارزش افزوده در شوراي نگهبان از اول مهر ماه سالجاري اين نوع اخذ ماليات اجرا شود.
اين گزارش حاكي است، ششمين اجلاس مديران امور مالياتي سراسر كشور طي دو روز در محل هتل شهريار تبريز برگزار مي شود.
انتهاي پيام/ص
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 424]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن