تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815661157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون ماليات برارزش افزوده امورمالياتي استان كرمان: مافياي اقتصادي بااجراي ماليات برارزش افزوده حذف مي‌شود اين قانون درمرحله اجرا با اطلاع‌رساني ضعيف مواجه شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون ماليات برارزش افزوده امورمالياتي استان كرمان: مافياي اقتصادي بااجراي ماليات برارزش افزوده حذف مي‌شود اين قانون درمرحله اجرا با اطلاع‌رساني ضعيف مواجه شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمان
سرويس: شهرستان‌ها

معاون ماليات بر ارزش افزوده اداره كل امور مالياتي استان كرمان گفت: چون اخذ ماليات بر ارزش افزوده از نوع مصرفي است و بيشتر به كالاهاي لوكس و غيرضروري تعلق مي‌گيرد لذا هر كس اين نوع كالاها را بيشتر مصرف كند ماليات بيشتري را پرداخت خواهد كرد.

حميد تاج نيا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه كوير، گفت: همانطور كه مي‌دانيد اجراي خوب يك قانون، به مراتب بهتر از اجراي بد يك قانون خوب است و در شرايطي كه اجراي اين قانون به دليل كمبود وقت از زمان تصويب تا زمان اجراي آن با اطلاع رساني ضعيف مواجه شد اطلاع رساني و آگاهي رساني به تمامي مردم و بازاريان به خوبي انجام نشده است.

تاج نيا افزود: از طرفي اجراي آن نيز باعث جلوگيري از فرار مالياتي و اقتصادهاي غيرشفاف و زيرزميني مي‌شود لذا در عمل اجراي آن بين اصناف با مشكلات و موانعي روبرو شد.

وي در خصوص مزاياي اجراي اين طرح گفت: چون اين ماليات نوعي ماليات غيرمستقيم و بر مصرف است كه پرداخت كننده آن ،مصرف كننده نهايي است و هيچ يك از اصناف ،پرداخت كننده آن نيستند و فقط عامل وصول آن هستند و به دليل شفاف سازي در مبادلات اقتصادي عدالت مالياتي را به همراه داشته و هچنين از اقتصاد زيرزميني جلوگيري مي‌ند و نمي‌تواند مشكلاتي را به همراه داشته باشد.

تاج نيا در خصوص مزاياي اجراي اين طرح در جامعه گفت: شفاف سازي تدريجي مبادلات اقتصادي به دليل ويژگي خود كنترلي اين ماليات و قابليت رديابي معاملات در زنجيره‌هاي واردات، توليد، توزيع، صادرات، تشويق صادرات و حمايت از سرمايه‌گذاري و توليد، اخذ ماليات بيشتر از آن دسته از افراد جامعه كه كالاها و خدمات لوكس و غير ضروري بيشتري را مصرف مي‌كنند و جلوگيري از اخذ ماليات مضاعف بر مصرف محصول و حذف قانون تجمع عوارض از جمله مزاياي اين طرح است.

معاون ماليات بر ارزش افزوده اداره كل امور مالياتي استان كرمان اظهار كرد: براي رفع مشكلات اين طرح فعلاً اجراي آن در بين اشخاص حقيقي تابع شوراي اصناف كشور به تعويق افتاده و سازمان امور مالياتي كشور در حال بررسي و ايجاد راهكارهاي مناسب و ايجاد بستر مناسب براي اجراي آن با همكاري اصناف كشور است.

تاج نيا گفت: اجراي اين ماليات بين اشخاص حقوقي مشمول و صادركنندگان و واردكنندگان در حال انجام است و موديان فوق موظفند اولين اظهارنامه اين ماليات را كه مربوط به سه ماهه سوم سال 87 است تا پايان 15 دي ماه سال جاري تسليم كنند.

وي در خصوص اجراي اين طرح در صنف زرگر تصريح كرد: با توجه به اين كه اجراي اين ماليات در بين اشخاص حقيقي تابع شوراي اصناف كشور به تعويق افتاده است لذا صنف زرگر نيز از اين قاعده مستثني نبوده و فعلاً در اين صنف نيز اجرا نمي‌شود.

معاون ماليات بر ارزش افزوده اداره كل امور مالياتي استان كرمان تصريح كرد: اجراي اين ماليات تبعات منفي نداشته بلكه باعث شفاف سازي مبادلات اقتصادي،اجراي عدالت مالياتي، دريافت ماليات از افرادي كه مصرف بيشتري دارند و در نهايت شكوفايي اقتصاد كشور و حمايت از توليدكنندگان و جلوگيري از توليدهاي غير رسمي و حذف مافياي اقتصادي در كشور است.

تاج نيا افزود: از آنجا كه اجراي هر قانون نياز به فرهنگ سازي دارد و از طرفي فاصله تصويب تا اجراي اين قانون مدت زمان كوتاهي بود لذا به همين دليل در اجراي آن با مشكلاتي روبرو شديم.

وي در پايان افزود: با توجه به اين كه سازمان امور مالياتي كشور تمام تلاش و نيروي خود را جهت فرهنگ سازي و اطلاع رساني و آموزش فعالان اقتصادي به كار بست لذا اين معاونت همچون گذشته آمادگي ارائه هرگونه پاسخ را به كليه اقشار جامعه داشته و باتوجه به اين كه اولين دوره فصلي اين ماليات در حال اتمام است و فعالان اقتصادي بايد كه اظهارنامه مربوط به دوره پاييز يا همان سه ماهه سوم سال را از تاريخ يك دي ماه لغايت 15 دي ماه سال جاري تسليم كنند كه باعث جلوگيري از جرايم مقرر در اين قانون خواهد شد .

انتهاي پيام
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن