تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815661358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح جامع مالياتى اصلي ترين رويكرد تحول است


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: طرح جامع مالياتى اصلي ترين رويكرد تحول است
رئيس سازمان امور مالياتى:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:رئيس سازمان امور مالياتى با اعلام اينكه طرح جامع مالياتى كشور و ماليات بر ارزش افزوده از اصلي ترين رويكردها براي ايجاد تحول در نظام مالياتي كشور هستند ،گفت : اصلاح نظام مالياتى همزمان با ايجاد تغييرات بنيادى در نظام اقتصادى كشور ، شناسايى همه فعالان اقتصادى، اصلاح قوانين مالياتى و بازنگرى در فرآيند وصول ماليات ها ، مورد توجه خواهد بود.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران ، "على اكبر عرب مازار" با بيان اينكه هدف دولت ، ايجاد عدالت اقتصادى با اجراى نظام عادلانه ماليات هاست و به ماليات به عنوان ابزارى مديريتي نگاه مى كند ؛ گفت: نظام مالياتى و نظام بانكى به عنوان نهادهاى اصلى ايجاد تحول مورد توجه هستند.

وي افزود : نظام مالياتى كشور از ساختار سنتى فاصله گرفته است اما با استانداردهاى روز هم فاصله دارد و داراى نواقصى است و تا اين مشكلات رفع نشود ، سياست هاى اقتصادى و مديريت دولت بر اقتصاد دچار مشكل خواهد بود.

عرب مازار گفت : بايد همه فعاليت هاى اقتصادى در كشور نظارت و اطلاعات انها كنترل شود ، سيستم هاى اطلاعاتى، شناسايى فعالان اقتصادى، حركت پول و كالا در كشور و ... مستقر شود و در طرح تحول نظام مالياتى كشور تلاش مي كنيم نظام مالياتى مدرن ايجاد كنيم.

عرب مازار تصريح كرد : البته تحولات نظام مالياتى در برنامه هاي پنجساله مورد توجه قرار گرفت اما اجرا نشد و قانون ماليات بر ارزش افزوده نيز در دولت نهم با سرعت پيگيرى شد كه از مهرماه نيز اجرايي خواهد شد.

رئيس سازمان امور مالياتي كشور گفت : در خصوص طرح جامع ماليات هم از قبل كاري نشده بود اما در دولت نهم مورد توجه قرار گرفت و هدفمند كردن يارانه ها نيز همواره مطرح بود، اما فقط دولت نهم است كه مي خواهد ان را اجرا كند.

عرب مازار افزود : در طرح تحول اقتصادي استفاده از نظام مالياتى به عنوان ابزار مديريتى و نه درآمدى، مورد توجه است كه يك ديدگاه مترقى محسوب مي شود

و در ماليات بر ارزش افزوده هم شفاف كردن فرآيندهاى واردات، توليد، توزيع و مصرف و صادرات اهميت دارد.

بنابر اين گزارش ، با ابلاغ قانون ماليات افزوده به وزارت امور اقتصادي و دارايي در تاريخ اول تيرماه ‌1387 اين قانون وارد فاز عملياتي شده و از مهر ماه سال جاري، با همان نرخ سه درصد، جايگزين قانون تجميع عوارض خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان امور مالياتي كشور با توجه به تصويب و ابلاغ قانون ماليات بر ارزش افزوده، همه موديان مالياتي (توليد كنندگان كالا، ارائه دهندگان خدمات، صادر كنندگان و وارد كنندگان) از ابتداي مهر ماه مكلف به اجراي اين قانون هستند.

همچنين مطابق ماده ‌51 قانون مذكور، دريافت دو درصد ماليات موضوع بند ه ماده (‌3) قانون موسوم به تجميع عوارض حذف و عوارض شهرداري موضوع بند ه ماده ياد شده از يك درصد به ‌1.5 درصد اصلاح شده است.

ماليات و عوارض همهه كالاها و خدمات، صادرات و واردات كالا از ابتداي مهر ماه سال جاري مطابق مواد قانون ماليات بر ارزش افزوده و با رعايت معافيت‌هاي موضوع مواد ‌12 و ‌13 قانون مذكور خواهد بود.

اين اطلاعيه در حكم بخشنامه به كليه واحدهاي مالياتي نيز تلقي مي‌شود.

انتهاي پيام//
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن