تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815376703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رايزن فرهنگي ايران در لبنان : رژيم صهيونيستي در حال فروپاشي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رايزن فرهنگي ايران در لبنان : رژيم صهيونيستي در حال فروپاشي است
بيروت - رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان بااشاره‌به رويدادهاي عظيمي چون شكست صهيونيستها از مقاومت در لبنان و فلسطين و بي‌محتواي شدن اسراييل از درون ، رژيم صهيونيستي را در حال فروپاشي دانست.

به‌گزارش ايرنا از بيروت ، حجت‌الاسلام " محمد حسين رييس زاده " اين موضوع را شامگاه سه‌شنبه در ميزگردي كه به مناسبت شصتمين سالگرد اشغال فلسطين موسوم به " روز نكبت " توسط رايزني فرهنگي ايران و با حضور مجتبي فردوسي پور كاردار ايران در لبنان ، جمعي از شخصيتهاي برجسته سياسي،فكري و مذهبي لبنان و فلسطين در بيروت برگزار شد اعلام كرد.

رايزن فرهنگي ايران افزود: رژيم صهيونيستي در شصتمين سالگرد تاسيس خود با بيداري ملت‌هاي منطقه،تضعيف بي‌سابقه قدرت نظامي خود در برابر " مقاومت" و پايان نقش استراتژيك به عنوان خط مقدم حضور آمريكا و غرب در منطقه پس از اشغال افغانستان و عراق روبرو است و وضعيت آن از نظر امنيتي، اقتصادي و همچنين روحي و رواني بسيار شكننده شده و بر همين اساس قادر نيست هيچ طرحي را پيش ببرد.

وي در بخش ديگري از سخنانش به ديدگاه امام خميني " ره " مبني بر حتمي بودن زوال رژيم صهيونيستي اشاره كرد و گفت امام راحل بر اين اعتقاد بود كه هر چيزي كه بر بنيان ظلم و " باطل " بنا شده باشد زوال خواهد يافت و هر قدر كه بخواهد در زمين تكبر و سركشي كند عاقبت آن نابودي است.

در اين ميزگرد " غالب ابومصلح " پژوهشگر اقتصادي و سياسي نيز با اشاره به روند سقوط اسراييل گفت : آخرين پيروزي رژيم صهيونيستي در جنگ سال ‪۱۹۶۷‬ ميلادي بود و شكستهاي اين رژيم پس از آن آغاز شد.

وي افزود تعارض‌ها وتناقضهاي همه جانبه‌در پيكره اسراييل خود را به تدريج نشان مي‌دهد.

ابومصلح افزود به لحاظ سياسي كابينه‌هاي رژيم صهيونيستي بيش از دو سال نمي‌توانند دوام بياورند و يك وزير در سمت خود بيش از ‪ ۱۸‬ماه قادر به باقي ماندن نيست در حاليكه در زمان تاسيس اين رژيم حزب حاكم براي مدت زيادي در قدرت باقي مي‌ماند اما امروز به دليل وجود اختلاف‌هاي سياسي و فساد ، اين پديده ديگر به چشم نمي‌خورد.

محسن محمد صالح پژوهشگر لبناني نيز گفت رژيم صهيونيستي در نتيجه ضعف كشورهاي عرب و توطئه بين‌المللي به وجود آمد اما اين رژيم وجود غير طبيعي در منطقه داشته و از خارج به عنوان غده سرطاني به آن نگريسته مي‌شود و در داخل نيز دچار بحران هويت است و ادامه وجود آن در ضعيف بودن كشورهاي عربي اطراف آن است.

جبران عريجي رييس سابق حزب قومي سوري نيز وجود اسراييل در منطقه را نامشروع و غير قانوني خواند و گفت تسريع در نابودي اين رژيم نيازمند وحدت عربي است.

وي افزود : اما مشكل مهمي كه با آن روبرو هستيم نبود عزم در نظام‌هاي عربي براي مبارزه با اسراييل است و اگر كسي بخواهد عليه رژيم صهيونيستي مبارزه‌اي داشته باشد با همراهي نظام‌هاي عرب روبرو نخواهد شد.

محمود قماطي معاون رييس شوراي سياسي حزب‌الله نيز تاكيد كرد مقاومت ضد اسراييلي اكنون با حمايت‌هاي معنوي ملتها و دولتهاي مبارز منطقه به مرحله بي نظيري در تاريخ خود رسيده تا جايي كه اسراييل را به عقب گرد ناگزير كرده است.

وي افزود: جريان‌هاي " مقاومت " اكنون با قدرت ، اسراييل را در معرض خطر جدي و نابودي قرار داده و هيبت دروغين آن را نزد ملتها و دولتهاي منطقه شكسته است.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 308]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن