تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813042254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هارون يشايائي، تهيه کننده هامون


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
هارون يشايائي، تهيه کننده هامون
هارون يشايائي، تهيه کننده هامون     نگاهي نو   همکاري شما با داريوش مهرجويي بعد از اجاره نشين ها در هامون نيز ادامه پيداکرد. چه انگيزه و دليلي موجب ادامه اين همکاري و شکل گيري هامون شد؟ داريوش مهرجويي فردي کاملا شناخته شده در سينماي ايران است.سينماي روشنفکرانه او با تمامي مؤلفه هايي که در کارهايش ديده مي شود خود را از گاو نشان داد. باقي فيلم هاي مهرجويي نيز شکل و شمايلي از سينماي روشنفکر و در اصل ذهنيات شخصي او را در خود داشتند. اجاره نشين ها با وجود تم کمدي اش باز هم به عنوان فيلمي روشنفکرانه شناخته مي شود. اين فيلم تجربه اي بسيار موفق در سينماي ايران صد البته کارنامه داريوش مهرجويي است. او نشان داد که در کمدي سازي نيز توانا است و بر همين اساس بعد از تجربه اجاره نشين ها وقتي قرار بود هامون ساخته شود، طبق شناختي که از مهرجويي به دست آوردم به عنوان تهيه کننده کار را بر عهده گرفتم. فضاي هامون نسبت به اجاره نشين ها کاملا متفاوت است. در مواجهه با فيلمنامه، آن را چطور ارزيابي کرديد؟ مهرجويي در اين فيلم نگاه تازه اي برگزيده بود و تصميم داشت در حال و هوايي متفاوت داستانش را روايت کند. نگاه تازه اي که متاسفانه بايد بگويم چندان در سينماي او دوام نيافت. منظورتان اين است که ديگر فيلمي مانند هامون نساخت؟ مي خواهم بگويم فضاي هامون در فيلم هاي بعدي مهرجويي چندان پيدا نکرد. البته اين کارگردان تلاش کرد بماني را در فضايي مشابه به تصوير بکشد، اما به همين دو تجربه بسنده کرد و علاقه اي به ادامه آن نشان نداد. با تفکرات مهرجويي چگونه ارتباط برقرار مي کنيد؟ مهرجويي کارگرداني است که نمي توان فيلم ها و آثارش را با هيچ کارگردان ديگري مقايسه کرد. او فيلمسازي صاحب سبک است که به درستي کار خود را بلد است و مي داند که بايد به چه نحو کارش را انجام دهد. يکي از مهم ترين ويژگي هاي او اين است که مي داند به چه شکل تفکرات خود را در قالب فيلمي سينمايي روايت کند. مهرجويي با ساخت فيلم هاي متفاوتي مانند اجاره نشين ها و هامون نشان داد که مي تواند در حوزه هاي مختلف به خوبي کار کند. در واقع همه اين ها براي من انگيزه اي بود که علاقمند باشم با چنين فيلمسازي همکاري کنم. آن زمان نظر خودتان در مورد فيلم چه بود؟ از همان ابتداي مواجهه با فيلمنامه و توضيحات مهرجويي در مورد آن دريافته بودم که با فيلمي متفاوت رو به رو هستم و در اکران نيز همين ويژگي نظرم را جلب کرد. هامون با وجود تجربيات متعدد مهرجويي در سينماي ايران، کاري تازه با حرف هايي نو بود. آن زمان تصور مي کرديد هامون به يکي از فيلم هاي ماندگار سينماي ايران تبديل شود؟ ماندگاري يک فيلم اتفاقي است که به مرور زمان به وقوع مي پيوندد.زماني که ناخداخورشيد ساخته شد چندان مورد توجه تماشاگران قرار نگرفت، اما امروز همه از آن به عنوان يکي از فيلم هاي ارزشمند تاريخ سينماي ايران ياد مي کنند. هامون هم شرايطي مشابه ناخدا خورشيد دارد. در زمان اکران اين اطمينان را نداشتيم که فيلم يکي از آثار ماندگار سينماي ايران شود، اما امروز اين مساله کاملاً روشن است. يک اثر با اصالت و تشخص حتماً ماندگار مي شود و هامون هر دوي اين ويژگي ها را داشت. منبع: صنعت سينما- 91  
#فرهنگ و هنر#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 425]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن