تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813119425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سم‌پاشي جديد تلويزيون سعودي‌ها براي راه‌اندازي جنگ طايفي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سم‌پاشي جديد تلويزيون سعودي‌ها براي راه‌اندازي جنگ طايفي
تصاوير به خوبي گوياي پراكندن سم در فضاي كشوري است كه به همزيستي مسالمت‌آميز اديان و مذاهب شهرت دارد. برجسته‌ترين نويسندگان مسيحي كه در مدح امام علي (ع) نوشته‌اند، در لبنان بوده‌اند، علماي اهل سنت اين كشور نيز در تاريخ در كنار علماي شيعه بوده و علماي شيعي لبنان، در كنار اهل سنت هستند.
در حالي كه مواضع جهت‌دار عربستان سعودي در لبنان، به شكست جايگاه اين كشور و فرار سفير عربستان در بيروت و محوريت قطر انجاميد، تلويزيون وابسته به اين كشور، تلاش كرد اندوه خود از شكست را با القاي جنگ طايفي در لبنان پنهان كند.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، شب گذشته، تلويزيون العربيه عربستان سعودي، چهره واقعي خويش را نشان داد و در يك برنامه به اصطلاح موشكافانه كه به بررسي تحولات اخير لبنان مي‌پرداخت، با انتخاب تيتر «كودتاي حزب‌الله»، اين نيروي مقاومت را گروهي شبه نظامي توصيف نمود كه عليه اهل سنت لبنان اقدام به عمليات مسلحانه كرد و عواطف و احساسات مردم اهل سنت لبنان را عليه مقاومت اسلامي لبنان تحريك مي‌كرد.
اين تلويزيون همچنين اهل سنت لبنان را به تشكيل نيروهاي مسلح شبه نظامي و اقدام متقابل عليه حزب‌الله لبنان تشويق كرد و حتي پا را فراتر از اين گذاشته و حزب‌الله را به عنوان كودتاگر عليه شيعيان لبنان نيز توصيف نمود.

بنا بر نظر اين تلويزيون، حزب‌الله فاقد پايگاه در ميان شيعيان لبنان است كه براي تثبيت جايگاه خود عليه مراجعي! همچون «علي الامين» كودتا كرده است؛ علي الامين، مفتي سابق صور و جبل لبنان، يكي از روحانيون شيعه وابسته به تيم سياسي حريري است كه به شدت از سوي اين جريان براي فتنه عليه حزب‌الله حمايت مالي مي‌شود. اين همه در حالي است كه حكم عزل وي از مفتي‌گري منطقه صور از سوي مجلس اعلاي شيعيان لبنان صادر شده است. مجلس اعلاي شيعيان لبنان به رياست «شيخ عبدالامير قبلان» و نيز مرجع ديني با نفوذ لبناني «علامه سيد محمد حسين فضل‌الله» و همه علماي برجسته شيعه در لبنان به شكل قاطعي از حزب‌الله و مقاومت اسلامي حمايت مي‌كنند و در عين حال، بسياري از علماي اهل سنت در شمال، جنوب و بيروت نيز قاطعانه از حزب‌الله حمايت مي‌كنند.

در كنار اين جريان مذهبي، بسياري از ائتلاف‌هاي سياسي اهل سنت به رياست «‌عمر كرامي‌» و «‌سليم الحص‌» دو نخست وزير پيشين اهل سنت لبنان و ائتلاف سني «‌بيروت يكپارچه‌» از حزب‌الله حمايت مي‌كنند، اما تلويزيون العربيه با ناديده گرفتن اين موضوع، آشكارا، تلاش دارد تأكيد كند حزب‌الله عليه اهل سنت كودتا كرده است و درگيري در بيروت را مذهبي، طايفي جلوه دهد. اين در حالي است كه حتي وابستگان به عربستان در بين جناح‌ 14 مارس نيز تأكيد كرده‌اند كه برخوردهاي لبنان از ماهيت سياسي برخوردار است و نه ماهيت مذهبي.

العربيه كه در بين بسياري از لبناني‌ها و شهروندان كشورهاي عربي به «‌العبريه‌» به معناي «‌يهودي‌» شهرت دارد، پا را از اين محدوده نيز فراتر گذاشته و مدعي است: حزب‌الله عليه مسيحي‌ها و دروزي‌هاي لبنان نيز كودتا كرده و باز هم اين تلويزيون واقعيت‌هاي دو طايفه مسيحي و دروزي را در لبنان انكار كرده است، زيرا بسياري از جناح‌هاي سياسي مسيحيان همچون جريان سياسي پرقدرت «‌ميشل عون‌»، متحد سياسي حزب‌الله هستند. در آن سوي، در ميان طايفه دروزي‌ها، شيخ عقل طايفه دروز كه به عنوان «‌مرجع اصلي ديني دروزي‌ها‌» شناخته مي شود، تأكيد نموده است كه مناطق دروزي نشين همچنان‌كه در تاريخ به ثبت رسيده، هميشه از مقاومت اسلامي حمايت خواهد كرد.

مواضع تلويزيون العربيه نشان مي‌دهد كه اين تلويزيون از خط حرفه‌اي گذشته و به وسيله‌اي در دست دشمنان تبديل شده مقاومت اسلامي لبنان و ايران و نيز يك شبكه تلويزيوني طايفي است كه آتش خشم و كينه و سم و آلودگي را در بين ملت‌هاي اسلامي منطقه مي‌پاشد و جا دارد مقامات مسئول كشورمان درباره ادامه به كار اين تلويزيون در ايران تجديدنظر كنند.

اگر قرار است اين تلويزيون در ايران فعاليت كند، پس مي‌توان به ده‌ها شبكه تلويزيوني طايفي ديگر كه بذر جنگ بين شيعه و سني را در منطقه مي‌كارند نيز اجازه فعاليت در ايران را داد. به راستي، حال كه يك شبكه تلويزيوني سعودي با گرايش‌هاي طايفي و فتنه‌انگيزانه در ايران فعاليت مي‌كند، شبكه‌هاي تلويزيوني ايراني نيز مي‌توانند در رياض حضور يابند و به مسائل سياسي و فرهنگي و امور ديگر دولت عربستان بپردازند؟
آيا مقامات سعودي چنين اجازه‌اي مي‌دهند؟ اگر نمي‌دهند، چرا شبكه سعودي العربيه به رغم همه مواضعي كه از آن برشمرديم، مي‌تواند در ايران فعاليت كند؟

تصاوير زير به خوبي گوياي پراكندن سم در فضاي كشوري است كه به همزيستي مسالمت‌آميز اديان و مذاهب شهرت دارد. فراموش نكنيم كه برجسته‌ترين نويسندگان مسيحي كه در مدح امام علي (ع) كتاب و يا ديوان شعر نوشته‌اند، در لبنان بوده‌اند و اين در حالي است كه علماي اهل سنت اين كشور نيز در تاريخ در كنار علماي شيعه بوده و بسياري از علماي شيعي لبنان، نداي وحدت را در كنار علماي اهل سنت لبنان سر مي‌دهند.
اما يك شبكه تلويزيوني كه خود را حرفه‌اي مي‌داند، با چه اهدافي وارد حريم جنگ طايفي و تحريك اهل سنت عليه شيعيان مي‌شود؟ چه بسا از همين جا، بتوان حدس زد كه سياست دولت عربستان بر شكست كنفرانس «‌گفت‌وگوي ملي لبناني‌ها‌» در دوحه قطر متمركز شده است!
براي قضاوت درباره مواضع و تبليغات جنگ مذهبي شيعه و سني در لبنان، تصاوير زير به خوبي گوياست:

عكس يك: آثار كودتاي حزب‌الله عليه اهل سنت (لبنان)

------------

عكس دو: آثار كودتاي حزب‌الله عليه اهل سنت

مسلحان حزب‌الله و سازمان امل، مقر اقامت رهبران سني را محاصره و بمباران كردند.

------------

عكس سه: آثار كودتاي حزب‌الله عليه اهل سنت

نبودن شبه نظاميان اهل سنت، باعث تضعيف موضعشان در برخورد با حزب‌الله شد.

------------

عكس چهار: آثار كودتاي حزب‌الله عليه اهل سنت

آيا حوادث اخير باعث مي‌شود تا جريان اصلي اهل سنت لبنان به سوي ايجاد شبه نظاميان مسلح پيش رود؟

------------

عكس پنج: آثار كودتاي حزب‌الله عليه اهل سنت

------------

عكس شش: آثار كودتاي حزب‌الله عليه اهل سنت

------------

عكس هفت: آثار كودتاي حزب‌الله عليه شيعه (لبنان)

------------

عكس هشت: آثار كودتاي حزب‌الله عليه مسيحيان (لبنان)

مسيحيان لبنان بين موافقان و مخالفان حزب‌الله تقسيم شده‌اند.

------------

عكس نهم: آثار كودتاي حزب‌الله عليه مسيحيان

------------

عكس دهم: آثار كودتاي حزب‌الله عليه طايفه دروزي‌هاي (لبنان)

------------

عكس يازدهم: آثار كودتاي حزب‌الله عليه طايفه دروزي‌ها

------------

عكس دوازدهم: آثار كوتاي حزب‌الله عليه طايفه مسيحي

احساس خطر مشترك در ميان دروزي‌ها، آنها را براي دفاع از منطقه‌شان در صفي واحد قرار داد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن