تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815155254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسكندري مطرح كرد:نقش خشكسالي و بخش خصوصي در افزايش قيمت برنج


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اسكندري مطرح كرد:نقش خشكسالي و بخش خصوصي در افزايش قيمت برنج
كرج - خبرگزاري مهر: وزير جهاد كشاورزي گفت: كار خريد و توزيع برنج در كشور بر عهده بخش خصوصي است و اين امر در كنار بسياري موارد ديگر باعث افزايش ناگهاني قيمت برنج در كشور شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در كرج، محمدرضا اسكندري در حاشيه مراسم بازديد از موسسه رازي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بيش از 600 هزار هكتار زمين زير كشت برنج هستند و سالانه حدود سه ميليون و 700 هزار تن شلتوك برنج از اين زمينها برداشت مي شود كه 65 تا 70 درصد آن به برنج سفيد تبديل مي شود.

وي افزود: نزديك به 800 هزار تن برنج نيز در سال گذشته به بازارهاي كشور وارد شد كه اين ميزان توليد و واردات پاسخگوي نياز جامعه بود اما امسال به دليل خشكسالي، افزايش قيمت برنج در ساير كشورهاي دنيا و خريد و عرضه اين محصول از سوي بخش خصوصي ، باعث شد كه برنج قيمت كاذبي را به خود بگيرد.

اين مسئول خاطرنشان كرد: در سال گذشته هر تن برنج با هزينه اي بالغ بر 800 دلار وارد كشور مي شد كه در حال حاضر با هزينه اي بالغ بر هزار و 500 دلار به كشور وارد مي شود و اين امر نشان دهنده بالا رفتن قيمت جهاني اين محصول است.

اسكندري تاكيد كرد: سال گذشته دولت لايحه پرداخت يارانه به محصولات اساسي را به مجلس ارائه كرد كه هنوز مورد تصويب قرار نگرفته است كه با تصويب اين لايحه دولت مي تواند با پرداخت يارانه به محصولاتي نظير برنج قيمت اين محصول را در كشور متعادل كند.

وي افزايش قيمت برنج را از طرفي مربوط به بخش خصوصي دانست كه بدون علت مشخصي قيمت برنج را چند برابر كند.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن