تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820853809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سومين اجلاس كميسيون مشترك ايران و غنا آغاز به كار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سومين اجلاس كميسيون مشترك ايران و غنا آغاز به كار كرد
سومين اجلاس كميسيون دائمي مشترك همكاري هاي ايران و غنا در تهران آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا اسكندري وزير جهادكشاورزي در سومين اجلاس كميسيون دائمي مشترك همكاري هاي ايران و غنا در تهران گفت: اهداف مناسبات خارجي ايران بر اساس مصالح نظام و منافع ملي با راهبرد عزت، حكمت و مصلحت براي ارتقاء جايگاه و اعتبار كشور در عرصه هاي ممتاز جهاني و تعامل موثر با كشورهاي دوست، مستقل و غير متعهد برنامه ريزي مي شود.

وي افزود: در رويكرد بين المللي دولت نهم با تاكيد بر اصل عدالت گستري براي رفع محروميت از چهره جهان و گسترش مهرورزي براي دستيابي به صلح و آرامش، همكاري هاي دوجانبه با كشورهاي حوزه آفريقا از اهميت خاصي برخوردار است.

اسكندري با بيان اينكه كشور غنا در دستور كار همكاري هاي بين المللي ايران قرار دارد، افزود: فعاليت ديرينه دفتر نمايندگي جهاد كشاورزي در كشور غنا بيانگر اهميت و ارجحيت مناسبات دو كشور است.

وي با اشاره به وقفه 6 ساله در روند برگزاري كميسيون مشترك ايران و غنا، تصريح كرد: برنامه ريزي اجلاس سوم به منظور توسعه و تحكيم همكاري هاي دو جانبه در دستور كار قرار گرفت و انتظار مي رود اين رويداد مهم بستر مناسبي را براي تحقق اهداف مورد نظر دو كشور فراهم كند.

وزير جهاد كشاورزي اولويت اجلاس تهران را ارتقاي روابط ميان دو كشور از وضعيت موجود به سطح مطلوب خواند و گفت: ايران براي مشاركت فعال و حضور اثر گذار در برنامه ملي توسعه غنا اعلام آمادگي مي نمايد و حضور گسترده بخش هاي دولتي و غير دولتي دو كشور در اجلاس تهران نيز تاكيدي مجدد بر اين رويكرد هدفمند است.

وي بيان كرد: با توجه به تجارب دو اجلاس گذشته انتظار مي رود اجلاس تهران با راهبردي كارآمد، اولويتهاي همكاري دو جانبه را با بهره گيري از ساز و كارهاي موثر تبيين كند و در چارچوب برنامه ريزي اجرايي روند دستيابي به اهداف مورد نظر تسهيل شود.

اسكندري اظهار داشت: با توجه به اهميت مناسبات اقتصادي و تجاري دو كشور در اجلاس سوم آغاز مذاكرات موافقتنامه هاي پايه اي - اقتصادي با تلاش هيئتهاي دو كشور مورد اهتمام خواهد بود تا با اتخاذ ابزارهاي قانوني مورد نياز، پيشبرد برنامه هاي مقرر به منظور توسعه تجارت دو جانبه پيگيري شود.

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به نزديكي ديدگاه ها و مواضع سياسي دو كشور، تصريح كرد: در اين راستا ضرورت گسترش روابط ديپلماتيك نيز در دستور كار اجلاس تهران قرار دارد و انعقاد سند همكاري هاي دو جانبه نيز پيش بيني شده است.

وي با بيان اينكه همكاريهاي دو جانبه در زمينه صنعت، انرژي ، فناوري نيز در سطح مورد انتظار پيشرفت نداشته است افزود: مذاكرات كارشناسي هيئت هاي دو كشور در تهران بايد راهكارهاي اجرايي براي برون رفت از وضعيت كنوني را ارائه نمايد و گسترش فعاليت شركت هاي ايراني در صنعت نفت، گاز، آب و برق غنا بايد با تاكيد ويژه اي پيگيري شود.

اسكندري همكاري هاي كشاورزي را به عنوان يكي از محورهاي اساسي در مناسبات دو كشور مطرح كرد و افزود: در بخش روابط علمي، فرهنگي، اجتماعي، بهداشتي و درماني روند پيگيري همكاري هاي دو جانبه با توفيق بيشتري همراه بوده است.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن