تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815597719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير جهاد كشاورزي خبر دادتوسعه تجارت ايران و غنا با اتخاذ ابزارهاي قانوني


واضح آرشیو وب فارسی:موج: وزير جهاد كشاورزي خبر دادتوسعه تجارت ايران و غنا با اتخاذ ابزارهاي قانوني
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي وزير جهاد كشاورزي در مراسم افتتاح سومين اجلاس كميسيون مشترك ايران و غنا اولويت اين اجلاس را ارتقا روابط دو كشور به سطح مطلوب اعلام كرد و گفت: همكاري هاي جديد ايران و غنا در زمينه نفت و گاز آغاز مي شود.


به گزارش خبرنگار موج، محمد رضا اسكندري وزير جها دكشاورزي امروز در مراسم آغاز به كار سومين اجلاس كميسيون مشترك ايران وغنا اهداف مناسبات خارجي ايران را براساس مصالح نظام و منافع ملي اعلام كرد و گفت: براي ارتقاء جايگاه و اعتبار كشور در عرصه هاي ممتاز جهاني و تعامل موثر با كشورهاي دوست مستقل و غير متعهد برنامه ريزي مي شود. و در رويكرد بين المللي دولت نهم با تاكيد بر اصل عدالت گستري براي رفع محروميت از چهره جهان همكاري هاي دو جانبه با كشورهاي حوزه آفريقا از اهميت خاصي برخوردار است.
وي افزود: در اين راستا كشور غنا با توجه به پيشينه تاريخي روابط علمي و فرهنگي دو كشور يكي از اولويت هاي ارجح در دستور كار همكاريهاي بين المللي محسوب مي شود.
اسكندري خاطر نشان كرد: وزارت جهاد كشاورزي با بيش از دو دهه فعاليت نيروهاي متخصص و متعهد كارآمد خود در عرصه هاي سازندگي وعمراني آفريقا كارنامه درخشاني را از خود به يادگار گذاشته است.
وي ادامه داد: فعاليت ديرينه دفتر نمايندگي جهاد كشاورزي در كشور غنا بيانگر اهميت و ارجحيت مناسبات دو كشور است و ما در تداوم رسالت خود امروز درتهران عهد و پيمان خود را با ملت بزرگ آفريقا تجديد مي كنيم.
اسكندري تاكيد كرد: ايران به عنوان كشوري مستقل و متعهد در جهان امروز با پشتوانه عظيمي از دانش نوين و تجارب ارزشمند در روند تحول بنيادي غنا حضور سازنده اي خواهد داشت.
وزير جهاد كشاورزي با اشاره به وقفه 6 ساله در روند برگزاري كميسيون مشترك ايران و غنا گفت: به همين دليل برنامه ريزي اجلاس سوم در راستاي توسعه و تحكيم همكاري هاي دو جانبه در دستور كار قرار گرفت و انتظار مي رود اين رويداد مهم بستر مناسبي را براي تحقق اهداف مورد نظر دو كشور فراهم نمايد.
وي اولويت سومين اجلاس ايران و غنا را ارتقاء روابط بين دو كشور از وضعيت موجود به سطح مطلوب خواند و افزود: ايران براي مشاركت فعال و حضور اثر گذار در برنامه ملي توسعه غنا آمادگي كامل دارد كه حضور گسترده بخش هاي دولتي و غير دولتي ايران وغنا در اجلاس تهران تاكيدي مجدد بر اين رويكرد هدف مند است.
اسكندري اظهار اميدواري كرد: اين اجلاس با راهبردي كارآمد اولويت هاي همكاري دو جانبه را با بهره گيري از ساز و كارهاي موثر تبيين كند و در چارچوب برنامه ريزي اجرايي روند دست يابي به اهداف مورد نظر تسهيل گردد.
وي ادامه داد: براين اساس با توجه به اهميت مناسبات اقتصادي و تجاري دو كشور در اجلاس سوم آغاز مذاكرات موافقت نامه هاي پايه اي، اقتصادي با تلاش هيات هاي دو كشور مورد اهتمام خواهد بود تا با اتخاذ ابزارهاي قانوني مورد نياز پيشبرد برنامه هاي مقرر به منظور توسعه تجارت دو جانبه پيگيري شود.
وزير جهاد كشاورزي با اشاره به نزديكي ديدگاه ها و مواضع سياسي دو كشور تصريح كرد: در اين راستا گسترش روابط ديپلماتيك ايران و غنا نيز در دستور كار اجلاس تهران قرار دارد و انعقاد سند همكاري هاي دو جانبه نيز پيش بيني شده است.
اسكندري با بيان اين كه همكاري هاي دو جانبه در زمينه صنعت، انرژي و فناوري در سطح مورد انتظار پيشرفت نداشته است، گفت: مذاكرات كارشناسي هيات هاي دو كشور در تهران بايد راهكارهاي اجرايي جهت برون رفت از وضعيت كنوني را ارائه نمايد. و به ويژه گسترش فعاليت شركت هاي ايراني در صنعت نفت، گاز، آب و برق غنا بايد با تاكيد ويژه اي پيگيري شود.
به گفته وي ، در بخش روابط علمي، فرهنگي ، اجتماعي و بهداشتي و درماني روند پيگيري همكاري هاي دو جانبه با توفيق بيشتري همراه بوده است.
وزير جهاد كشاورزي همكاريهاي كشاورزي را به عنوان يكي از محورهاي اساسي در مناسبات دو كشور مطرح كرد و افزود: اين همكاريها با تاكيدي عمده در اجلاس تهران مورد بحث و تبادل نظر قرارخواهد گرفت.
اسكندري تاكيد كرد: با همكاري بين دو كشور چشم انداز همكاريهاي كشاورزي تبيين شود.
همچنين با توجه به جايگاه تعيين كننده همكاري هاي بخش هاي غير دولتي دو كشور اميدواريم برگزاري همزمان نمايشگاه مشترك كشاورزي در حاشيه اجلاس تهران و همچنين همايش فرصت هاي تجاري دو كشور رونق مشاركت بخش هاي غير دولتي در همكاريهاي دو جانبه را به ارمغان بياورد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 373]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن