تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813122644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير مسكن طي نامه اي به شهرداري اعلام كرد:عوارض جديدي در حوزه مسكن وضع شود


واضح آرشیو وب فارسی:موج: وزير مسكن طي نامه اي به شهرداري اعلام كرد:عوارض جديدي در حوزه مسكن وضع شود
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي لايحه عوارض تفكيك اعياني شهر تهران پس از بحث و بررسي در جلسه امروز شوراي شهر رد شد.
به گزارش خبرنگار موج، اعضاي شوراي شهر تهران با در نظر گرفتن نامه وزير مسكن و شهرسازي مبني بر اينكه در سا ل86 و 87 هيچ عوارض جديدي در حوزه مسكن مصوب نشود، اين لايحه را رد كردند.
اين در حالي است كه سيد مناف هاشمي، مدير كل وصول درآمد شهرداري تهران، در اين جلسه گفت: هم اكنون شهرهاي كوچكتر از تهران، اين عوارض را وضع كرده و از آن درآمد دارند.
وي با تاكيد بر اينكه ما با دوستان مخالف نيستيم، تاكيد كرد: در شهرهايي مانند كرج، قم، شيراز و ... عوارضي وضع شده كه وضع اين عوارض در تهران با مخالفت هايي رو برو است.
مهدي چمران، رييس شوراي شهر تهران نيز در اين خصوص اظهار داشت:درآمدهاي شهرداري تهران با توجه به نيازمندي هاي شهر بسيار اند ك است هرچند ممكن است اين رقم نسبت به شهر ساوجبلاغ بالا باشد ولي براي تهران خيلي اندك است.
وي با اشاره به ساخت بلوار شهيد اندرزگو، گفت:55 ميليارد تومان براي ساخت اين بلوار هزينه شد كه 50 ميليارد تومان براي رفع املاك عوارض و 5 ميليارد تومان براي ساخت بلوار، بنابراين بايد در آمدهاي شهرداري را با توجه وسعت شهر در نظر بگيريم.
وي با بيان اينكه برخي از مسوولان وزارت كشور درآمد شهرداري تهران را ناعادلانه دانسته اند، تاكيد كرد: در شهرهاي ديگر عوارضي را مي گيرند كه در تهران اخذ نمي شود و به خاطر اينكه موضوع مسكن مطرح است، عوارض جديد وضع نمي كنيم.
چمران در عين حال گفت: اينكه اجازه خلاف سازي به شهروندان بدهيم و بعد به جاي دريافت جريمه يا تخريب از آنها عوارض دريافت كنيم، سخني به تملق است.
به گفته رييس شوراي شهر تهران، هم اكنون به هنگام تفكيك عوارض دريافت نمي شود و حتي شهرداري بايد يك چيزي را نيز پس دهد كه اين عوارض براي تفكيك اعياني آن هم با مجوز لحاظ شده است.
براساس گفته شيروان بيگي، مدير كل تدوين ضوابط و مقررات معاونت شهرسازي شهرداري تهران، هرچه تعداد واحدهاي مسكوني در يك مسكن بيشتر باشد، عوارض منطقه كمتر مي شود.
وي افزود: بنابراين لازم است كه براي تفكيك اعياني در شهر تهران عوارض وضع شود.
همچنين خادم، رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر، گفت: اگر يك شهروندي 2 تا كيسه سيمان را پشت در بگذارد، نائب شهرداري تهران نيم ساعت بعد سر و كله‌اش پيدا مي شود، ولي اگر ساختمان چند طبقه اي پشت حصار بالا برود، هيچ كس خبر دار نمي شود.
وي افزود: اگر تخلفي در تفكيك اعياني اتفاق بيفتد، بايد شهرداري جلوي آن را بگيرد و اگر هم نتواند بايد تخلف در كميسيون ماده 100 تعيين تكليف شود.
شكيب، رييس كميسيون توسعه و عمران شهر تهران نيز در اين خصوص گفت: هرچه تعداد واحدها بيشتر باشد، عوارض كمتر مي شود، مشروط بر اينكه پاركينگ ها مورد نياز لحاظ شود.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن