تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815310451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور : صيانت از ميراث فرهنگي ، اصيل ترين كار فرهنگي است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس جمهور : صيانت از ميراث فرهنگي ، اصيل ترين كار فرهنگي است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: رييس جمهور، فرهنگ و ميراث فرهنگي را فضاي عمومي تنفسي به منظور تعامل سازنده و تعامل بين انسانها و ملت ها دانست.

به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، دكتر محمود احمدي نژاد امروز پس از بازديد از كاخ موزه گلستان در جمع مديران و كاركنان اين موزه خاطر نشان كرد: اگر فضاي فرهنگي جامعه مخدوش يا كدر شود، مثل اين است كه راه تنفس بسته شود .
رييس جمهور صيانت از ميراث فرهنگي را بزرگترين كار فرهنگي دانست و اظهار داشت: مشاهده آثار فرهنگي هويت بخش بوده و موجب تقويت خودباوري و اعتماد به نفس و توانمندي است.
وي تصريح كرد: صيانت از ميراث فرهنگي يكي از اصيل ترين، موثرترين و زيباترين كار هاي فرهنگي است.
رييس جمهور با اشاره به اينكه در يك مقطعي به غلط چنين عنوان شد كه صيانت از ميراث فرهنگي اقدام باطلي است، تاكيد كرد: اين ذهنيت غلط اقدام شيطنت آميزي بود كه به ميراث فرهنگي كشور صدمه زد .
دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه بايد شرايطي فراهم شود كه مردم به سهولت بتوانند از آثار فرهنگي بازديد كنند، اظهار داشت : مردم بايد بتوانند سهل و آسان ساعت ها از موزه ها ديدن كنند چرا كه اين آثار هويت بخش است البته بايد دستور العمل هاي حفاظتي در اين خصوص كاملا رعايت شود و نبايد حتي به گوشه كوچكي از ميراث فرهنگي كشور آسيبي وارد شود.
وي در ادامه معرفي جهاني ميراث فرهنگي را مورد اشاره قرار داد و گفت : فرهنگ ايراني، فرهنگ مشترك فطرت هاي بشري است و سرزمين ايران از كانون هاي اصلي ارزش هاي الهي و فرهنگ ناب است از اين رو گنجينه ميراث فرهنگي آن متعلق به همه جامعه بشري است و ضروري است در اقصا نقاط جهان به نمايش گذاشته شود.
رييس جمهور با بيان اينكه تحرك بسيار بالايي در عرصه فرهنگي بوجود آمده است، خاطر نشان كرد : اين موضوع ناشي از نشاط و بينش دقيقي است كه امروز در اين عرصه وارد شده است.
دكتر احمدي نژاد ابراز اميدواري كرد : خداوند هر چه زودتر روزي را برساند كه نگاه و بينش همه آحاد بشريت در عرصه هاي مختلف از جمله اقتصاد و سياست نگاه فرهنگي باشد چرا كه اگر فرهنگ كنار گذاشته شود در حقيقت آرامش از انسان گرفته مي شود./د/207/120
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن